Ντεμπούτο στην ελληνική αγορά κάνει σήμερα το Zara flagship store των 5.000 τ.μ. στον εμβληματικό Πύργο του Πειραιά, με τη χώρα μας να μπαίνει στη λίστα των ρεκόρ, καθώς πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα της μάρκας διεθνώς. Απ’ ότι φαίνεται όμως ο ισπανικός όμιλος Inditex όμιλος πάει για double score στην ελληνική αγορά, αφού ακολουθεί ακόμη ένα κατάστημα-ναυαρχίδα στο αναγεννημένο Μινιόν, επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα του ΟΤ.
Επιλέγοντας τη στρατηγική «go big», ο όμιλος Inditex, στην ομπρέλα του οποίου περιλαμβάνονται τα εμπορικά σήματα Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho και Bershka, συνεχίζει να επενδύει στην εγχώρια αγορά, όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση ο κος Ηλίας Μάλαμας, διευθύνων σύμβουλος της ITX Ελλάς.
«Το κατάστημα στο Πύργο Πειραιά είναι ενδεικτικό του νέου μοντέλου ανάπτυξης του δικτύου, το οποίο εστιάζει στην βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή στο μέγιστο βαθμό μέσω και της χρήσης της τεχνολογίας καθώς και στην είσοδο νέων κατηγοριών όπως εσώρουχα, αθλητικά και τμήμα υποδημάτων και αξεσουάρ. Το νέο concept για τα μεγάλα καταστήματα υποστηρίζει τον αυξημένο αριθμό κωδικών ώστε να μπορέσουν να αναδειχθούν καλύτερα οι κολεξιόν», επεσήμανε ο κος Μάλαμας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πριν το Μινιόν, για το οποίο η συμφωνία μεταξύ της θυγατρικής του ισπανικού ομίλου και της Dimand, που αναπτύσσει το ιστορικό κτίριο, βρίσκεται στα τελειώματα, η Zara θα αποκτήσει τον προσεχή Οκτώβριο νέο μεγάλο κατάστημα 3.200 τ.μ. στην οδό Τσιμισκή, στη Θεσσαλονίκη. Ερωτηθείς σχετικά με το κατάστημα Zara, επιφάνειας 2.000 τ.μ., που βρίσκεται απέναντι σε διατηρητέο κτίριο, είπε ότι δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει.
Παράλληλα ο λιανεμπορικός όμιλος, που κατά την προηγούμενη χρήση (1/2/2023 – 31/1/2024) ο τζίρος του στην Ελλάδα άγγιξε σχεδόν τα 700 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 13%, σύμφωνα με τον επικεφαλής έχει υπογράψει προσύμφωνο μίσθωσης στο νέο mall της Lamda Development στο Ελληνικό.
Από την πλευρά του ο κος Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, εκπροσωπώντας την κοινοπραξία Dimand – Prodea – EBRD, η οποία έχει την εκμετάλλευση του Πύργου έπειτα από παραχώρηση για 99 χρόνια, υπογράμμισε πως η συνεργασία με τον όμιλο Inditex «είναι μέρος της υλοποίησης του οράματος που είχαμε το 2020 για τον Πύργο και για να υλοποιήσεις αυτό το όραμα ως developer χρειάζεσαι τους κατάλληλους χρήστες. Η Zara είναι μέρος του οράματος για τον Πύργο, ο οποίος αναμένεται να εγκαινιαστεί επίσημα στις 4 Ιουνίου».
Ας σημειωθεί ότι το νέο κατάστημα Zara στον Πύργο, σε τρεις ορόφους, ενσωματώνει τις πλήρεις συλλογές της μάρκας σε ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά, εσώρουχα, αθλητικά και αξεσουάρ, διαθέτει συλλογές σε αποκλειστικότητα, ενώ έχει και την πιο εκτενή συλλογή επίπλων και ειδών οικιακού εξοπλισμού της Zara Home.
Αλλαγές στο δίκτυο
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής αναμένεται να υπάρξει και εξορθολογισμός του αριθμού των υφιστάμενων καταστημάτων και δη των μικρών σημείων λιανικής, τα οποία ενδεχομένως συγχωνευθούν ή διακόψουν λειτουργία.
Ενδεικτικά αναφέρεται πλέον στο Πειραιά θα λειτουργεί μόνο το flagship store στο Πύργο και τα δύο σημεία που υπήρχαν στην περιοχή θα διακόψουν λειτουργία. Αντίστοιχα, εφόσον καταλήξει επιτυχώς η μίσθωση στο Μινιόν, ο όμιλος φέρεται ότι θα εξετάσει το μέλλον για το κατάστημα που έχει στην Πλατεία Κοραή στη Σταδίου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι μέχρι το 2020, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων Zara παγκοσμίως βρισκόταν σε ανοδική τροχιά, φθάνοντας τα 2.866 καταστήματα. Στη συνέχεια, η πανδημία οδήγησε σε σημαντική μείωση. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 4 ετών, ο συνολικός αριθμός φυσικών καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Zara Home και Zara Kids, μειώθηκε κατά 22,5% σε 2.221 καταστήματα στις αρχές του 2024.
Αυτή η κίνηση είναι σύμφωνη με τις ευρύτερες τάσεις του κλάδου. Το ίδιο έπραξε και η μεγάλη ανταγωνίστρια του ισπανικού ομίλου, η σουηδική H&M.
Ωστόσο δεν υποδηλώνεται ότι η παρουσία της Zara υποχωρεί, αλλά μάλλον, όπως λένε οικονομικοί αναλυτές, ότι ο ισπανικός όμιλος βαθμονομεί εκ νέου την επιχειρηματική προσέγγιση της μάρκας για να συνδυάσει τις ψηφιακές δυνατότητες με τη λιανική πώληση στα φυσικά καταστήματα.
Το καινοτομικό υβριδικό μοντέλο καταστημάτων
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων Zara, που περιλαμβάνει μεγάλους χώρους σε κτίρια τοπόσημα εστιάζει και στην ταυτόχρονη ενίσχυση του ψηφιακού και υβριδικού καναλιού πώλησης. Ως αποτέλεσμα, αυτά τα βελτιωμένα καταστήματα θα λειτουργούν τόσο ως αποθήκες όσο και ως κόμβοι διανομής.
Βασισμένο στη νέα προσέγγιση του ισπανικού κολοσσού της γρήγορης μόδας, το νέο κατάστημα στον Πύργο Πειραιά, όπως και εκείνα που πρόκειται να ανοίξουν τους επόμενους μήνες είναι εξοπλισμένο με αποτελεσματικά τεχνολογικά εργαλεία.
Ορισμένες από τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες μέσω της εφαρμογής περιλαμβάνουν υπηρεσία κράτησης δοκιμαστηρίου, παράδοση από το κατάστημα για ηλεκτρονικές παραγγελίες εντός δύο ωρών, δυνατότητα online αναζήτησης προϊόντων στο κατάστημα και έλεγχος διαθεσιμότητας αποθέματος. Επιπλέον, το κατάστημα προσφέρει και άλλες υπηρεσίες, όπως:
• Υπηρεσία Pay&Go για τους πελάτες προκειμένου να αγοράζουν ενδύματα σαρώνοντάς τα με τα κινητά τους τηλέφωνα.
• Σημείο παραλαβής online με αυτοματοποιημένη αποθήκη με χωρητικότητα για έως και 1.000 παραγγελίες.
• Ειδικά ταμεία για επιστροφές.
• Αυτόματο σημείο online επιστροφών.
• Σημείο αυτοεξυπηρέτησης.
• Σημείο ανακύκλωσης.
Στη Zara Home οι πελάτες θα απολαμβάνουν επίσης ένα σημείο παραλαβής από το κατάστημα για online παραγγελίες, όπου μπορούν να παραγγείλουν ηλεκτρονικά μέσω iPad με βοήθεια.
«Βρίσκουμε εύκολα προσωπικό»
Με τις online πωλήσεις του ομίλου στην ελληνική αγορά να φθάνουν στο 15% του τζίρου, οι οποίες προ πανδημίας ήταν στο 8%, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού φθάνει τα 4.100 άτομα και όπως είπε ο κος Μάλαμας δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης εργαζομένων, όπως συμβαίνει στο λιανεμπόριο.
«Βρίσκουμε εύκολα προσωπικό γιατί για πολλά χρόνια κάνουμε πολλά για τους εργαζόμενους» τόνισε.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο η ITX Ελλάς προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις 11% για όλους τους εργαζόμενους με τον βασικό μισθό στα 1.050 μικτά από 930 ευρώ.
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία