Περισσότερα από 1.000 πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα είναι σε λειτουργία έως το 2027, εκτιμά ο οίκος αναλύσεων Drewry, υπογραμμίζοντας την άνοδο της ζήτησης ως καυσίμου που μπορεί να συμβάλει στην απανθρακοποίηση σε μια μεγάλη μεταβατική περίοδο. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, καθυστερεί η ανάπτυξη των υποδομών (bunkering), όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού που απαιτούνται για να τροφοδοτούνται τα πλοία με καύσιμο LNG.
Σήμερα υπάρχουν 523 πλοία που λειτουργούν με καύσιμο LNG (εξαιρουμένων των πλοίων που μεταφέρουν LNG), τα οποία αντιστοιχούν στο 0,5% του παγκόσμιου στόλου. Άλλα 560 πλοία με καύσιμο LNG είναι υπό παραγγελία, τα οποία αποτελούν το 57% των υπό παραγγελία πλοίων που δύνανται να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Ο οίκος Drewry αναμένει ότι έως το τέλος του 2027 θα έχουν τεθεί σε λειτουργία πάνω από 1.000 πλοία που θα λειτουργούν με καύσιμο LNG. Αν και ο τομέας επηρεάστηκε από τις αυξήσεις των τιμών του LNG από τα τέλη του 2021, οι οποίες κλιμακώθηκαν περαιτέρω το 2022, λόγω του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας, η πτώση των τιμών που ακολούθησε το 2023 και οι προβλέψεις για χαμηλές τιμές έως το 2028-2030 αναμένεται να ενισχύσουν τη ζήτηση για νέες μονάδες εφοδιασμού.
Η αυξανόμενη ζήτηση θα καλυφθεί από έναν σημαντικό στόλο πλοίων με καύσιμο LNG, ο οποίος θα καταστεί αξιόπλοος έως το 2028, τονίζει ο Drewry, ο οποίος υπολογίζει ότι η δυνητική ζήτηση καυσίμου LNG θα μπορούσε να κάνει άλμα 30 εκατ. τόνων έως το 2028, σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο. Ήδη η παγκόσμια ζήτηση LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου βρίσκεται σε έντονα ανοδική πορεία και είναι έτοιμη να ξεπεράσει τους 6 εκατομμύρια τόνους το 2024 από εκτιμώμενους 2,4 εκατ. τόνους το 2023. Αυτή η άνοδος οφείλεται στην αυξανόμενη ανάπτυξη του στόλου που λειτουργεί με καύσιμο LNG σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Μείωση εκπομπών
Το LNG θεωρείται το καθαρότερο διαθέσιμο ορυκτό καύσιμο, καθώς προσφέρει σημαντική μείωση των αερίων εκπομπών CO2, κατά 20%-30% όταν χρησιμοποιείται ως ναυτιλιακό καύσιμο σε σύγκριση με το μαζούτ (VLSFO), και είναι επίσης οικονομικά αποδοτικό. Το LNG ως ορυκτό καύσιμο παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες όμως είναι 40% λιγότερες από τις εκπομπές του άνθρακα και 30% λιγότερες από αυτές του πετρελαίου. Επιπλέον, η διαθεσιμότητα του συμβατικού καυσίμου LSFO είναι περιορισμένη, γεγονός που αναμένεται να επιδεινωθεί με τη μείωση της δυναμικότητας διύλισης τα επόμενα χρόνια, ενώ η πράσινη μεθανόλη και η αμμωνία, τα νέα εναλλακτικά καύσιμα, παραμένουν πολύ ακριβότερα από το LNG και με υποδομές διαθεσιμότητας επίσης πολύ λιγότερο ανεπτυγμένες. Μακροπρόθεσμα το LNG θα αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από άλλα εναλλακτικά καύσιμα στον τομέα της ναυτιλίας, αλλά το κόστος παραγωγής, η διαθεσιμότητα και η απαιτούμενη τεχνολογία αυτών των καυσίμων ενδέχεται να περιορίσουν τη χρήση τους, καθιστώντας το LNG απαραίτητο.
Νέο έργο
Το κενό πάντως στις μονάδες εφοδιασμού αναμένεται να καλυφθεί ως έναν βαθμό από το νέο έργο Marsa LNG του Ομάν. Η γεωγραφική θέση του έργου είναι κατάλληλη, καθώς μπορεί να εφοδιάζει όλα τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ, τα οποία εξυπηρετούν το 30% της θαλάσσιας μεταφοράς αργού πετρελαίου, το 25% του υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 40% του υγραερίου. Επίσης στην Ευρώπη η Avenir LNG, μια βρετανική εταιρεία, έδωσε παραγγελία για δύο πλοία δεξαμενισμού LNG 20.000 κυβικών μέτρων στην κινεζική Nantong CIMC. Τα πλοία θα παραδοθούν το 4ο τρίμηνο του 2026 και το 1ο τρίμηνο του 2027, προσφέροντας δυνατότητα για φόρτωση και εκφόρτωση LNG και bioLNG σε μια ποικιλία πλοίων και τερματικών σταθμών.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ