Περισσότερα από 1.000 πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα είναι σε λειτουργία έως το 2027, εκτιμά ο οίκος αναλύσεων Drewry, υπογραμμίζοντας την άνοδο της ζήτησης ως καυσίμου που μπορεί να συμβάλει στην απανθρακοποίηση σε μια μεγάλη μεταβατική περίοδο. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, καθυστερεί η ανάπτυξη των υποδομών (bunkering), όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού που απαιτούνται για να τροφοδοτούνται τα πλοία με καύσιμο LNG.
Σήμερα υπάρχουν 523 πλοία που λειτουργούν με καύσιμο LNG (εξαιρουμένων των πλοίων που μεταφέρουν LNG), τα οποία αντιστοιχούν στο 0,5% του παγκόσμιου στόλου. Άλλα 560 πλοία με καύσιμο LNG είναι υπό παραγγελία, τα οποία αποτελούν το 57% των υπό παραγγελία πλοίων που δύνανται να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Ο οίκος Drewry αναμένει ότι έως το τέλος του 2027 θα έχουν τεθεί σε λειτουργία πάνω από 1.000 πλοία που θα λειτουργούν με καύσιμο LNG. Αν και ο τομέας επηρεάστηκε από τις αυξήσεις των τιμών του LNG από τα τέλη του 2021, οι οποίες κλιμακώθηκαν περαιτέρω το 2022, λόγω του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας, η πτώση των τιμών που ακολούθησε το 2023 και οι προβλέψεις για χαμηλές τιμές έως το 2028-2030 αναμένεται να ενισχύσουν τη ζήτηση για νέες μονάδες εφοδιασμού.
Η αυξανόμενη ζήτηση θα καλυφθεί από έναν σημαντικό στόλο πλοίων με καύσιμο LNG, ο οποίος θα καταστεί αξιόπλοος έως το 2028, τονίζει ο Drewry, ο οποίος υπολογίζει ότι η δυνητική ζήτηση καυσίμου LNG θα μπορούσε να κάνει άλμα 30 εκατ. τόνων έως το 2028, σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο. Ήδη η παγκόσμια ζήτηση LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου βρίσκεται σε έντονα ανοδική πορεία και είναι έτοιμη να ξεπεράσει τους 6 εκατομμύρια τόνους το 2024 από εκτιμώμενους 2,4 εκατ. τόνους το 2023. Αυτή η άνοδος οφείλεται στην αυξανόμενη ανάπτυξη του στόλου που λειτουργεί με καύσιμο LNG σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Μείωση εκπομπών
Το LNG θεωρείται το καθαρότερο διαθέσιμο ορυκτό καύσιμο, καθώς προσφέρει σημαντική μείωση των αερίων εκπομπών CO2, κατά 20%-30% όταν χρησιμοποιείται ως ναυτιλιακό καύσιμο σε σύγκριση με το μαζούτ (VLSFO), και είναι επίσης οικονομικά αποδοτικό. Το LNG ως ορυκτό καύσιμο παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες όμως είναι 40% λιγότερες από τις εκπομπές του άνθρακα και 30% λιγότερες από αυτές του πετρελαίου. Επιπλέον, η διαθεσιμότητα του συμβατικού καυσίμου LSFO είναι περιορισμένη, γεγονός που αναμένεται να επιδεινωθεί με τη μείωση της δυναμικότητας διύλισης τα επόμενα χρόνια, ενώ η πράσινη μεθανόλη και η αμμωνία, τα νέα εναλλακτικά καύσιμα, παραμένουν πολύ ακριβότερα από το LNG και με υποδομές διαθεσιμότητας επίσης πολύ λιγότερο ανεπτυγμένες. Μακροπρόθεσμα το LNG θα αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από άλλα εναλλακτικά καύσιμα στον τομέα της ναυτιλίας, αλλά το κόστος παραγωγής, η διαθεσιμότητα και η απαιτούμενη τεχνολογία αυτών των καυσίμων ενδέχεται να περιορίσουν τη χρήση τους, καθιστώντας το LNG απαραίτητο.
Νέο έργο
Το κενό πάντως στις μονάδες εφοδιασμού αναμένεται να καλυφθεί ως έναν βαθμό από το νέο έργο Marsa LNG του Ομάν. Η γεωγραφική θέση του έργου είναι κατάλληλη, καθώς μπορεί να εφοδιάζει όλα τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ, τα οποία εξυπηρετούν το 30% της θαλάσσιας μεταφοράς αργού πετρελαίου, το 25% του υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 40% του υγραερίου. Επίσης στην Ευρώπη η Avenir LNG, μια βρετανική εταιρεία, έδωσε παραγγελία για δύο πλοία δεξαμενισμού LNG 20.000 κυβικών μέτρων στην κινεζική Nantong CIMC. Τα πλοία θα παραδοθούν το 4ο τρίμηνο του 2026 και το 1ο τρίμηνο του 2027, προσφέροντας δυνατότητα για φόρτωση και εκφόρτωση LNG και bioLNG σε μια ποικιλία πλοίων και τερματικών σταθμών.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα