Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού προετοιμάζονται για μια νέα διαταραχή που μπορεί να φέρει η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ – Κίνας μετά την ανακοίνωση νέων δασμών στις κινεζικές εισαγωγές από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν την προηγούμενη Τρίτη. Οι δασμοί θα επιβληθούν σε ένα ευρύ φάσμα κινεζικών εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένων ημιαγωγών, μπαταριών, ηλεκτρικών οχημάτων και ηλιακών κυψελών. Περιλαμβάνει επίσης την επιβολή δασμού 25% στους γερανούς πλοίων προς ξηρά από την Κίνα. Οι αλλαγές θα είναι κλιμακωτές και θα τεθούν σε ισχύ μεταξύ 2024 και 2026.
Ελεύθερο εμπόριο τέλος – Δασμοί έως 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά ΙΧ από ΗΠΑ
Οι νέοι δασμοί που αποφάσισε ο πρόεδρος Μπάιντεν μπορεί να είναι μια περίπτωση επανάληψης της ιστορίας. Αν είναι έτσι, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν για την αύξηση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta.
Το 2018 είδαμε τις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Τραμπ να επιβάλλουν μια ευρεία σειρά δασμών στις κινεζικές εισαγωγές. Η Κίνα αντέδρασε επιβάλλοντας τους δικούς της αυξημένους δασμούς και αυτή η συνεχής ανταλλαγή χτυπημάτων οδήγησε σε άνοδο του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, περισσότερο από 160%, σύμφωνα με τη Xeneta.
Κόστος
Οι τιμές άρχισαν να μειώνονται και πάλι προς το τέλος του 2018, καθώς η κατάσταση ηρέμησε, αλλά δεν επέστρεψαν ποτέ στο ίδιο επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι στην αγορά καθιερώθηκε ένα νέο status quo σε υψηλότερο επίπεδο κόστους, το οποίο βέβαια πληρώνουν οι καταναλωτές σύμφωνα με τον αναλυτή της Xeneta.
Ο Sand πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις ενδέχεται να αναζητήσουν εναλλακτικές οδούς της αλυσίδας εφοδιασμού στις ΗΠΑ υπό το πρίσμα των τελευταίων δασμών.
Ήδη οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στο Μεξικό το πρώτο τρίμηνο του 2024 έχουν αυξηθεί κατά 34% σε σύγκριση με 12 μήνες πριν, τροφοδοτώντας τις υποψίες ότι χρησιμοποιείται από ορισμένους ναυλωτές ως «κερκόπορτα στις ΗΠΑ».
Ο Sand δήλωσε ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων θαλάσσιων μεταφορών έχει δει απίστευτες αυξήσεις στη ζήτηση από την Κίνα προς το Μεξικό και οι τελευταίοι δασμοί των ΗΠΑ θα μπορούσαν να δουν αυτή την ταχεία αύξηση να συνεχίζεται.
Σε ένα καθαρά υποθετικό σενάριο, με τον τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης, μέχρι το έτος 2031 θα εισάγονται περισσότερα εμπορευματοκιβώτια από την Κίνα στο Μεξικό από ό,τι στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Μπορεί επίσης να δούμε τους αμερικανούς ναυλωτές να αναζητούν να εισάγουν αγαθά από έθνη όπως το Βιετνάμ ως εναλλακτική λύση στην Κίνα – όπως συμβαίνει όλο και περισσότερο από τότε που η αύξηση των δασμών του 2018 έπληξε την αγορά. Η ανακοίνωση της επιβολής δασμών έρχεται επίσης σε μια εποχή που η ναυτιλιακή αγορά θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων επηρεάζεται από σημαντικά γεγονότα «μαύρου κύκνου», συμπεριλαμβανομένων των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και της ξηρασίας στη Διώρυγα του Παναμά.
Τιμή spot
Τα στοιχεία της Xeneta αποκαλύπτουν ότι η μέση τιμή spot για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ ανήλθε στις 14 Μαΐου σε 3.837 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU (εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών), σημειώνοντας μια αύξηση 162% σε σύγκριση με 12 μήνες πριν.
Από την Κίνα προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, οι μέσες τιμές spot αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 100% σε σύγκριση με 12 μήνες πριν.
Να σημειωθεί ότι οι θαλάσσιες εμπορευματικές ναυτιλιακές διαδρομές από την Κίνα προς την Ανατολική Ακτή και την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ εξακολουθούν να παρεμποδίζονται από τους περιορισμούς στη Διώρυγα του Παναμά. Η αμέσως καλύτερη εναλλακτική λύση είναι η Διώρυγα του Σουέζ, αλλά ούτε αυτή αποτελεί επιλογή για την πλειονότητα των ναυλωτών λόγω των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Περισσότερη γραφειοκρατία και πολυπλοκότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται αυτή τη στιγμή ο κλάδος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών, δήλωσε ο Sand. Οι νέοι δασμοί θα επηρεάσουν περίπου 18 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες εισαγωγές, το οποίο δεν είναι τεράστιο ποσό στο μεγάλο σύστημα του εμπορίου των ΗΠΑ, αλλά αν η Κίνα αντιδράσει με τον ίδιο τρόπο όπως το 2018, τότε θα μπορούσαμε να βρισκόμαστε στην αρχή ενός άλλου σπιράλ κλιμάκωσης των δασμών.
Latest News
Καλιφόρνια: Η μεγάλη φυγή των ασφαλιστικών και η προσπάθεια δελεασμού για να επιστρέψουν
Οι κανόνες που στοχεύουν να πείσουν τις ασφαλιστικές να επιστρέψουν στην Καλιφόρνια οριστικοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο
Γυρίζουν την πλάτη στην Καλιφόρνια οι ασφαλιστικές εταιρείες - Η φωτιά θα επιδεινώσει το πρόβλημα
Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες διέκοψαν την κάλυψη σε περιοχές της Καλιφόρνια μετά τις πυρκαγιές του 2017 και του 2018
«Ψήνεται» mega deal στην μόδα - Η Prada φλερτάρει με την Versace
Τι θα σημαίνει για την αγορά πολυτελείας η συμφωνία Prada με Versace - Γιατί «κόπηκε» η συμφωνία με την Tapestry και την Coach
Η Ινδία θα... πληρώσει - Οι παγκόσμιες εταιρείες αλκοόλ απαιτούν 466 εκατομμύρια δολάρια
Diageo, η Pernod Ricard και η Carlsberg, ανάμεσα στις επιχειρήσεις που ζητούν τις οφειλές από την Ινδία - Ο ρόλος της κατανάλωσης
Ποιες αναδείχθηκαν οι καλύτερες πόλεις για να ζεις το 2024 - Η θέση της Αθήνας
Στις 25 καλύτερες πόλεις του κόσμου για να ζει κανείς συμπεριλήφθηκε και η Αθήνα για το 2024 - Ποιες είναι οι χειρότερες στη λίστα
Η διώρυγα των «στεναγμών» - Ο Τραμπ ανεβάζει το θερμόμετρο για τον Παναμά [γράφημα]
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Τραμπ μεταξύ άλλων κάνει λόγο για σημαντική αύξηση της επιρροής της Κίνας στη διώρυγα του Παναμά
Ολική ανατροπή στην αυτοκινητοβιομηχανία - Επί ποδός για τους δασμούς Τραμπ
Καμπανάκι στην αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνδυνος να καταστούν ακριβά πολλά ανταλλακτικά αυτοκινήτων που παράγονται σε αγορές χαμηλού κόστους
Δεν φταίνε οι φόροι για τα αυξημένα δίδακτρα στα ιδιωτικά
Οι μη ακαδημαϊκές δραστηριότητες από το πιάνο μέχρι το πόλο έχουν λάβει μεγάλες επενδύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η σιωπή της Shein δεν βοηθά στην πολυπόθητη IPO - Τι συνέβη στην ακρόαση στο Λονδίνο
Εάν λάβει την έγκριση, η Shein σκοπεύει να εισαχθεί στο Λονδίνο το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την IPO να ολοκληρώνεται και πριν το Πάσχα
Γιατί μια εξαγορά της Γροιλανδίας από τις ΗΠΑ θα ήταν η συμφωνία του αιώνα
Από τότε που ο Τόμας Τζέφερσον αγόρασε τη Λουιζιάνα το 1803 μέχρι την αγορά της Αλάσκας από τους Ρώσους στο σήμερα - Ποια τα οφέλη για τους Γροιλανδούς