Από το να έχεις αδυναμία στον καφέ μέχρι να μετατρέψεις έναν πάγκο καφέ σε εταιρεία «μονόκερο» υπάρχει μια… αξιοσημείωτη απόσταση. Ο 35χρονος σήμερα Ινδονήσιος  Έντουαρντ Τιρτανάτα κατάφερε να τη διανύσει. Και αυτό που ξεκίνησε ως τοπικός ινδονησιακός πάγκος καφέ το 2017 έχει γίνει πλέον μια διεθνής μάρκα καφέ αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, με περισσότερα από 800 καταστήματα σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία.

Η εταιρεία συγκέντρωσε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις το 2023, σύμφωνα με το CNBC Make It.

Τεχνητή νοημοσύνη: Η απαραίτητη δεξιότητα για εργαζόμενους και επιχειρήσεις

Ξεκινώντας από την Τζακάρτα

Ο Τιρτανάτα μεγάλωσε στην πρωτεύουσα της Ινδονησίας Τζακάρτα και μετακόμισε στις ΗΠΑ το 2007 για να σπουδάσει οικονομικά στο Northeastern University στη Βοστώνη.

Αν και ποτέ δεν του άρεσαν οι σπουδές, φαίνεται ότι στις φλέβες του κυλούσε επιχειρηματικό αίμα.

«Όταν ήμουν παιδί, ήμουν σίγουρα άτακτος – δεν μελετούσα πολύ», είπε στο CNBC Make It. «Αλλά κάθε φορά που υπάρχει η ευκαιρία να βγάλω χρήματα ή να κάνω επιχειρήσεις, ενθουσιάζομαι».

«Δεν έχει να κάνει με τα χρήματα – έχει να κάνει με την ευχαρίστηση να κάνεις πράγματα. Είναι κάτι που πραγματικά με συγκινεί μέχρι σήμερα», είπε.

Από τα χρόνια της φοιτητικής ζωής, ανακάλυψε μια βασική επιχειρηματική αρχή: «Αγόρασε χαμηλά, πούλα ψηλά». Έμαθε να πουλάει κάρτες Pokémon και gaming bots σε φίλους στο σχολείο για κέρδος. Ήταν σχεδόν ενστικτώδες για εκείνον.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους στο πανεπιστήμιο, δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από τη μητέρα του που αποδείχθηκε μοιραία: τον ενημέρωνε ότι η επιχείρηση του πατέρα του αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες. Μετά από αυτό το τηλεφώνημα, ο Τιρτανάτα ολοκλήρωσε το πενταετές πρόγραμμα σπουδών του σε τρία χρόνια.

Επέστρεψε άμεσα στην Ινδονησία και έγινε ο επιχειρηματικός συνεργάτης του πατέρα του.

«Τότε, οι μέρες μου ήταν γεμάτες με πολύ άγχος και αβεβαιότητα — αλλά νομίζω ότι αυτή είναι μια από εκείνες τις στιγμές που με έκαναν καλύτερο επιχειρηματία», λέει σήμερα ο ίδιος.

Επιχειρηματικές αρχές

Πριν ανοίξει το Kopi Kenangan, ο Τιρτανάτα άνοιξε μια αλυσίδα καταστημάτων τσαγιού που ονομάζεται Lewis & Carroll, το 2015 με τοποθεσίες σε όλη την Ινδονησία. Όταν άνοιξε το πέμπτο κατάστημά του, συνειδητοποίησε ότι το τεϊοπωλείο δεν ήταν τόσο κερδοφόρο όσο περίμενε.

Ο Τιρτανάτα και ο επί χρόνια φίλος του Τζέιμς Πρανάντο ανακάλυψαν το πρόβλημα μια μέρα, όταν είχαν μια χαλαρή κουβέντα στην τσαγερί του: πολλές από τις μεγάλες αλυσίδες καφέ και τσαγιού στην Ινδονησία ήταν πολύ ακριβές για τον τοπικό πληθυσμό.

Σύμφωνα με το Starbucks Tall Latte Index, ενώ ένα μεγάλο latte Starbucks κοστίζει περίπου το 2% του μέσου ημερήσιου εισοδήματος των ανθρώπων στις ΗΠΑ, το ίδιο ποτό κοστίζει περισσότερο από το 30% του μέσου ημερήσιου εισοδήματος των ανθρώπων στην Ινδονησία.

Εκεί γεννήθηκε η ιδέα του Kopi Kenangan.

Το 2017, οι δύο φίλοι επένδυσαν μαζί συνολικά 15.000 ευρώ στο πρώτο σημείο πώλησης στην Τζακάρτα, που ήταν take away. Αυτό τους επέτρεψε να γλιτώσουν το κόστος ενοικίου και όλα τα άλλα κόστη για ένα καθιστικό καφέ και να επενδύσουν αυτά τα χρήματα σε ποιοτικά χαρακτηριστικά.

«Αντί να εστιάζουμε στον καναπέ ή στο γρήγορο Wi-Fi, θα επικεντρωθούμε σε ένα καλό, υψηλής ποιότητας φλιτζάνι καφέ», είπε ο Τιρτανάτα.

Αυτή η απόφαση βοήθησε την Kopi Kenangan να αναπτυχθεί σε περισσότερα από 200 σημεία και 10 πόλεις μέσα στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του.

Η μυστική φόρμουλα

Στην ερώτηση τι κάνει την Kopi Kenangan να διαφέρει από τους ανταγωνιστές της, ο νεαρός επιχειρηματίας είπε ότι υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι: το μοντέλο της εταιρείας (grab-and-go), το ότι είναι μια επιχείρηση με τεχνολογία και ότι υιοθετεί μια υπερτοπική προσέγγιση.

«Εδώ διαμορφώσαμε πραγματικά τη στρατηγική μας για την παγκόσμια επέκτασή μας – θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι η γλυκύτητα και η στιβαρότητα του καφέ ταιριάζει πραγματικά στην αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε, χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση βασισμένη στα δεδομένα», δήλωσε ο Τιρτανάτα.

Η  υπερτοπική προσέγγιση βάσει δεδομένων σημαίνει ότι ένα latte Kopi Kenangan στη Σιγκαπούρη θα έχει διαφορετική γεύση από ένα latte στην Ινδονησία, σε αντίθεση με άλλες μεγάλες αλυσίδες καφέ που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο να πουλάνε σε όλον τον κόσμο ακριβώς τον ίδιο καφέ με απόλυτη συνέπεια.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι δύο φίλοι επιχειρηματίες ενέτειναν τις προσπάθειες να ενσωματώσουν την τεχνολογία στην επιχείρησή τους. Αυτό βοήθησε την Kopi Kenangan να υπερτριπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων της κατά τη διάρκεια της Covid.

Από την Ινδονησία στον κόσμο

Από τον Απρίλιο, η αλυσίδα καφέ έχει συγκεντρώσει πάνω από 230 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση από επενδυτές σε όλο, τον κόσμο, σύμφωνα με το CNBC Make It.

Σήμερα, τα καταστήματα Kopi Kenangan βρίσκονται στην Ινδονησία, στη Μαλαισία και στη Σιγκαπούρη.

Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για τον Τιρτανάτα, ο οποίος σχεδιάζει να επεκτείνει την εταιρεία παγκοσμίως και ελπίζει να εισαγάγει την επιχείρηση στις ΗΠΑ μια μέρα.

«Γίνεται πιο περίπλοκο όσο μεγαλώνει μια επιχείρηση – έτσι προσπαθώ να μαθαίνω καθημερινά πώς να γίνω καλύτερος ηγέτης», είπε.

«Είμαι πολύ ενθουσιασμένος για το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε μόλις [στην] αρχή του ταξιδιού μας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή