![Πειραιάς: Έχασε σχεδόν 150.000 containers λόγω Χούθι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/cosco.jpg)
Σχεδόν 150.000 «κουτιά» έχασε το πρώτο τετράμηνο του 2024 ο Πειραιάς καθώς λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν έφτασαν ποτέ στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ (Cosco) στο μεγάλο λιμάνι αλλά κατέληξαν σε άλλα της κυρίως της Δυτικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαστήματος Ιανουαρίου-Απριλίου 2024 που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, οι δυο προβλήτες της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ κατέγραψαν μείωση στη διακίνηση containers κατά 10,4% στα 1,272.5 teu έναντι 1,420.2 teu, το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Χούθι: Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις… ρουκέτες τους – Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Ειδικά τον Απρίλιο από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 341,1 teu έναντι 369,2 τον ίδιο μήνα του 2023 σημειώνοντας μία μείωση κατά 7.6%. Σε σχέση πάντως με τους προηγούμενους μήνες του 2024 η πτώση του Απριλίου ήταν η δεύτερη μικρότερη μετά το 5,1% του Φεβρουαρίου. Τον Ιανουάριο η πτώση ήταν μεγαλύτερη (-12,7%) και τον Μάρτιο ακόμη μεγαλύτερη (-15,4%).
Κερδισμένο είναι τα κινεζικά τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports (Spain) Ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο που κατέγραψαν άνοδο 6,7% το πρώτο τετράμηνο του έτους και έφτασαν τα 1,06 εκατ. Teu από 995 χιλιάδες Teu το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
H Κίνα και ο υπόλοιπος κόσμος
Η συνολική διακίνηση όλων των λιμενικών σταθμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco Shipping Ports στα λιμάνια της στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο (συνολικά 36) συνέχισε να αυξάνεται τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6% σε ετήσια βάση.
Η διακίνηση των υπερπόντιων τερματικών σταθμών (Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική) συνέχισε να παρουσιάζει σταθερά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% σε ετήσια βάση, μεταξύ των οποίων, οι τερματικοί σταθμοί CSP SAI και CSP Zeebrugge (Βέλγιο) σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με αύξηση της διακίνησης σε ετήσια βάση κατά 13,5% και 42,2%, αντίστοιχα, σημειώνει η εταιρεία, Για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, η CSPL κατέγραψε αύξηση 8,8% σε ετήσια βάση στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 34,76 εκατ. tea.
Στην εικόνα του Πειραιά και πως αυτή επηρεάστηκε από την έκρυθμη κατάστασης την Ερυθρά, αναφέρθηκε η Cosco Shipping Ports και όταν ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους . Όπως επεσήμανε και η ίδια «απέσυρε» πλοία από τον Πειραιά και τα έστειλε σε άλλα λιμάνια. Ειδικότερα ανέφερε ότι «επηρεασμένη από τα περιστατικά στην Ερυθρά Θάλασσα, η συνολική διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) μειώθηκε κατά 11,4% σε ετήσια βάση σε 931.350 tea έναντι 1.050.970 teu το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η εταιρεία συντονίστηκε γρήγορα με τα μέλη της Συμμαχίας OCEAN και πρότεινε να μεταφερθούν προσωρινά ορισμένα από τα αρχικά εμπορευματοκιβώτια που ανήκουν στον τερματικό σταθμό Πειραιά στον τερματικό σταθμό CSP Zeebrugge Terminal NV ή στον τερματικό σταθμό CSP Iberian Valencia Terminal, οδηγώντας τη συνολική διακίνηση του CSP Zeebrugge Terminal να αυξηθεί κατά 3,7% σε ετήσια βάση σε 155.488 teu και τη συνολική διακίνηση της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Holding, S.L. και των θυγατρικών της, να αυξηθεί κατά 4,3% σε ετήσια βάση σε 764.748 teu».
Τα πλοία Megamax
Στην ίδια ανακοίνωση σε ότι αφορά τις προοπτικές για το 2024 τονίζει μεταξύ άλλων ότι προτίθεται να ενισχύσει το μάρκετινγκ βασικών λιμένων-κόμβων, όπως ο τερματικός σταθμός του Πειραιά και ο τερματικός σταθμός CSP Abu Dhabi.
Σε αυτή την κατεύθυνση η Cosco στο πλαίσιο της συμμαχίας Osean Alliance, (Cosco και Evergreen) αποφάσισαν να μετατοπίσουν χωρητικότητα και συγκεκριμένα πλοία megamax από τη Βόρεια Ευρώπη στην κοινή υπηρεσία Asia Med (AEM1 / MD2), η οποία μεταφέρει πλέον μεγάλες ποσότητες από την Άπω Ανατολή στον Πειραιά.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και οι συμμαχίες τους αντιμετωπίζουν έλλειμμα χωρητικότητας λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων τους γύρω από το Ακρωτήριο της καλής Ελπίδας. Για να καλύψουν το κενό αυτό τροποποιούν δρομολόγια αφαιρώντας πλοία από την Βόρειο Ευρώπη προς τις γραμμές της Ανατολικής Μεσογείου και τον Πειραιά.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά