
Σχεδόν 150.000 «κουτιά» έχασε το πρώτο τετράμηνο του 2024 ο Πειραιάς καθώς λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν έφτασαν ποτέ στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ (Cosco) στο μεγάλο λιμάνι αλλά κατέληξαν σε άλλα της κυρίως της Δυτικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαστήματος Ιανουαρίου-Απριλίου 2024 που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, οι δυο προβλήτες της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ κατέγραψαν μείωση στη διακίνηση containers κατά 10,4% στα 1,272.5 teu έναντι 1,420.2 teu, το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Χούθι: Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις… ρουκέτες τους – Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Ειδικά τον Απρίλιο από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 341,1 teu έναντι 369,2 τον ίδιο μήνα του 2023 σημειώνοντας μία μείωση κατά 7.6%. Σε σχέση πάντως με τους προηγούμενους μήνες του 2024 η πτώση του Απριλίου ήταν η δεύτερη μικρότερη μετά το 5,1% του Φεβρουαρίου. Τον Ιανουάριο η πτώση ήταν μεγαλύτερη (-12,7%) και τον Μάρτιο ακόμη μεγαλύτερη (-15,4%).
Κερδισμένο είναι τα κινεζικά τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports (Spain) Ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο που κατέγραψαν άνοδο 6,7% το πρώτο τετράμηνο του έτους και έφτασαν τα 1,06 εκατ. Teu από 995 χιλιάδες Teu το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
H Κίνα και ο υπόλοιπος κόσμος
Η συνολική διακίνηση όλων των λιμενικών σταθμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco Shipping Ports στα λιμάνια της στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο (συνολικά 36) συνέχισε να αυξάνεται τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6% σε ετήσια βάση.
Η διακίνηση των υπερπόντιων τερματικών σταθμών (Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική) συνέχισε να παρουσιάζει σταθερά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% σε ετήσια βάση, μεταξύ των οποίων, οι τερματικοί σταθμοί CSP SAI και CSP Zeebrugge (Βέλγιο) σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με αύξηση της διακίνησης σε ετήσια βάση κατά 13,5% και 42,2%, αντίστοιχα, σημειώνει η εταιρεία, Για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, η CSPL κατέγραψε αύξηση 8,8% σε ετήσια βάση στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 34,76 εκατ. tea.
Στην εικόνα του Πειραιά και πως αυτή επηρεάστηκε από την έκρυθμη κατάστασης την Ερυθρά, αναφέρθηκε η Cosco Shipping Ports και όταν ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους . Όπως επεσήμανε και η ίδια «απέσυρε» πλοία από τον Πειραιά και τα έστειλε σε άλλα λιμάνια. Ειδικότερα ανέφερε ότι «επηρεασμένη από τα περιστατικά στην Ερυθρά Θάλασσα, η συνολική διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) μειώθηκε κατά 11,4% σε ετήσια βάση σε 931.350 tea έναντι 1.050.970 teu το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η εταιρεία συντονίστηκε γρήγορα με τα μέλη της Συμμαχίας OCEAN και πρότεινε να μεταφερθούν προσωρινά ορισμένα από τα αρχικά εμπορευματοκιβώτια που ανήκουν στον τερματικό σταθμό Πειραιά στον τερματικό σταθμό CSP Zeebrugge Terminal NV ή στον τερματικό σταθμό CSP Iberian Valencia Terminal, οδηγώντας τη συνολική διακίνηση του CSP Zeebrugge Terminal να αυξηθεί κατά 3,7% σε ετήσια βάση σε 155.488 teu και τη συνολική διακίνηση της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Holding, S.L. και των θυγατρικών της, να αυξηθεί κατά 4,3% σε ετήσια βάση σε 764.748 teu».
Τα πλοία Megamax
Στην ίδια ανακοίνωση σε ότι αφορά τις προοπτικές για το 2024 τονίζει μεταξύ άλλων ότι προτίθεται να ενισχύσει το μάρκετινγκ βασικών λιμένων-κόμβων, όπως ο τερματικός σταθμός του Πειραιά και ο τερματικός σταθμός CSP Abu Dhabi.
Σε αυτή την κατεύθυνση η Cosco στο πλαίσιο της συμμαχίας Osean Alliance, (Cosco και Evergreen) αποφάσισαν να μετατοπίσουν χωρητικότητα και συγκεκριμένα πλοία megamax από τη Βόρεια Ευρώπη στην κοινή υπηρεσία Asia Med (AEM1 / MD2), η οποία μεταφέρει πλέον μεγάλες ποσότητες από την Άπω Ανατολή στον Πειραιά.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και οι συμμαχίες τους αντιμετωπίζουν έλλειμμα χωρητικότητας λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων τους γύρω από το Ακρωτήριο της καλής Ελπίδας. Για να καλύψουν το κενό αυτό τροποποιούν δρομολόγια αφαιρώντας πλοία από την Βόρειο Ευρώπη προς τις γραμμές της Ανατολικής Μεσογείου και τον Πειραιά.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑΝΕΑ


Latest News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού