
Με την πώληση της εταιρείας να είναι θέμα μηνών, ο διευθύνων σύμβουλος της εθνικής αεροπορικής εταιρείας TAP της Πορτογαλίας κάλεσε την κυβέρνηση να διατηρήσει ένα μερίδιο στον αερομεταφορέα.
Ο Λουίς Ροντρίγκες θέλει επίσης να προσελκύσει επενδυτές εκτός αεροπορίας για να μετριάσει τις ανησυχίες για τον ανταγωνισμό εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας στις Βρυξέλλες σχετικά με την προοπτική ενός κλάδου που θα κυριαρχείται από λίγους μεγάλους ομίλους αεροπορικών εταιρειών της περιοχής.
Η πορτογαλική κυβέρνηση έθεσε προς πώληση την TAP πέρυσι, ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερη ενοποίηση αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και έναν πιθανό πόλεμο προσφορών που εμπλέκει τους μεγάλους αερομεταφορείς της ΕΕ.
Η νέα κυβέρνηση μειοψηφίας της κεντροδεξιάς, η οποία εξελέγη τον Μάρτιο, δήλωσε στην προεκλογική εκστρατεία ότι ήθελε να πουλήσει το 100% της αεροπορικής εταιρείας.
ΕΕ: Ελέγχει αεροπορικές εταιρείες για παραπλανητικές διαφημίσεις σχετικά με τις εκπομπές CO2
Ωστόσο, ο Ροντρίγκες τόνισε ότι το κράτος θα πρέπει να διατηρήσει μερίδιο στον αερομεταφορέα, ιδιαίτερα δεδομένης της εξάρτησης της Πορτογαλίας από τον τουρισμό.
«Η σύστασή μου θα ήταν η πορτογαλική κυβέρνηση να διατηρήσει μια θέση εκεί, να είναι μέρος της όλης αναπτυξιακής διαδικασίας», είπε.
«Απλώς για να βεβαιωθώ ότι εάν αλλάξουν οι πρωταγωνιστές, κανείς δεν θα μπει με διαφορετική ατζέντα», πρόσθεσε, δείχνοντας ως παράδειγμα την ανάγκη να εξυπηρετηθούν τα αυτόνομα νησιά της Πορτογαλίας, η Μαδέρα και οι Αζόρες.
«Νομίζω ότι κάποια στιγμή μπορεί να είμαστε έτοιμοι για την πώληση του 100%, αλλά ας το κάνουμε βήμα προς βήμα».
Διασφαλίσεις
Ο πρωθυπουργός Λουίς Μοντενέγκρο είπε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας ότι η πώληση του 100% των μετοχών θα πρέπει να συνοδεύεται από διασφαλίσεις για την προστασία των στρατηγικών συμφερόντων της Πορτογαλίας, όπως η διατήρηση της Λισαβόνας ως αεροδρομίου κόμβου.
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, η προηγούμενη κυβέρνηση είπε ότι ήθελε να πουλήσει περισσότερο από το 50% της εταιρείας αλλά λιγότερο από το 100% και να διατηρήσει ένα μερίδιο στα χέρια του κράτους.
Οι τρεις μεγάλοι όμιλοι αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης IAG, η Air France-KLM και η Lufthansa, οι οποίες κατέχουν μια σειρά από θυγατρικές και θέλουν να επεκταθούν περαιτέρω, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την TAP εν μέσω μιας απότομης αύξησης των dealmaking σε ολόκληρο τον κλάδο.
Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία προσφέρει ισχυρούς δεσμούς με τη Βραζιλία και την προσοδοφόρα αγορά της Νότιας Αμερικής για εταιρείες που δεν έχουν ήδη θέση εκεί, καθώς και ένα δρόμο προς την Αφρική μέσω των δρομολογίων της προς τις πορτογαλόφωνες χώρες της Αγκόλας και της Μοζαμβίκης.
Η IAG έχει ήδη συμφωνήσει για την εξαγορά της ισπανικής Air Europa , ενώ η Lufthansa έχει λάβει μερίδιο 41% στην ITA Airways, την εταιρεία διάδοχο της Alitalia.
Η Air France έχει επίσης λάβει μερίδιο 20% στη σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS ως μέρος μιας συμφωνίας που περιλαμβάνει την εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Castlelake και το δανικό κράτος.
Διατήρηση ταυτότητας
Ο Ροντρίγκες εξέφρασε την πεποίθηση ότι η αεροπορική εταιρεία θα διατηρήσει το εμπορικό σήμα και την ταυτότητά της σε οποιαδήποτε συμφωνία και υποστήριξε ότι η κυβέρνηση μπορεί να θέλει να εμπλέξει ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια ή άλλους επενδυτές αντί να πουλήσει απευθείας σε μία αεροπορική εταιρεία, εν μέρει για να διευκολύνει τις ανησυχίες ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες.
Οι συμφωνίες της IAG και της Lufthansa διερευνώνται από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ.
«Αν σχεδιάσουμε μια πώληση που δεν είναι το 100% [της αεροπορικής εταιρείας] και αυτό μπορεί να μην είναι απαραίτητα σε έναν όμιλο αλλά σε αεροπορικές εταιρείες [συν] χρηματοδότηση ή ιδιωτικά κεφάλαια ή τοπικό κεφάλαιο, κάτι που είναι πάντα καλό πολιτικά, αυτό μπορεί να είναι πολύ πιο ρευστό και πιο εύκολο», είπε ο Ροντρίγκες.
Ωστόσο, παραμένει πεπεισμένος ότι η τάση του κλάδου προς ενοποίηση θα συνεχιστεί. «Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ενοποίηση στην Ευρώπη».
Και πρόσθεσε: «Θα ήθελα πολύ μέχρι το τέλος του 2025 να έχει ολοκληρωθεί το όλο θέμα…Αυτό δεν θα είναι εύκολο, αλλά αν όλα πάνε καλά, νομίζω ότι αυτό είναι δυνατό».


Latest News

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα