
Τα έργα της βελτίωσης των συνθηκών για τους επιβάτες και τα πλοία στο επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά επανέρχονται στην επικαιρότητα, λίγο πριν την έναρξη της θερινής σεζόν και μετά την νέα χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που ανακάλεσε την από 17/05/2024 προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Πειραιά.
Από το 2016 που πέρασε ο ΟΛΠ στην Cosco δεν έχει γίνει σχεδόν απολύτως τίποτα για την βελτίωση της κατάστασης στο μεγαλύτερο επιβατηγό λιμάνι. Ειδικά το θέμα της εκβάθυνσης του λιμανιού δεν έχει προχωρήσει, με τα στελέχη της διοίκησης του Οργανσιμού να επικαλούνται την καθυστέρηση στην έκδοση των απαραίτητων περιβαλλοντικών αποφάσεων. Να σημειωθεί πάντως ότι από τα 8 εκατ. που έχει προϋπολογισθεί το έργο βυθοκόρησης του λιμανιού έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα εργασίες μόλις 175.000 ευρώ.
Η «αδιόρθωτη» Εθνική, το τείχος της Epsilon Net στην ΤeamSystem και τα «σωσίβια» του ΟΛΠ
Τα έργα που ζητά ο ΣΕΕΝ
Η αύξηση του βάθους του λιμανιού του Πειραιά είναι έργο επείγοντος χαρακτήρα καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις τα πλοία σέρνονται στον βυθό. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει υπογραμμίσει με επιστολές του στον ΟΛΠ τα θέματα ασφαλείας που προκύπτουν από το γεγονός αυτό.
Παράλληλα ο ΣΕΕΝ ζητά και μία σειρά άλλων παρεμβάσεων στον επιβατηγό λιμένα με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και τα πλοία της επιβατηγού Ειδικότερα για το επιβατικό κοινό ζητά: Σημάνσεις, κατεύθυνσης των οχημάτων εκτός και εντός του λιμένα, διαβάσεων των πεζών επιβατών, βελτίωσης του ηλεκτροφωτισμού, βελτίωσης των χώρων αναμονής επιβατών, εκδοτηρίων εισιτηρίων, των χώρων αναμονής οχημάτων για φόρτωση, τοποθετήσεις ενημερωτικών πινακίδων, μετακίνησης του επιβατικού κοινού με λεωφορεία από προς τα πλοία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τις δρομολογιακές Γραμμές Χίου-Μυτιλήνης), είναι αναγκαία η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.
Στις πύλες Ε3-Ε4-Ε5 Ακτή Κονδύλη (Δρομολογιακές Γραμμές Κρήτης), ζητείται από τον ΣΕΕΝ η τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων, η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, η εκβάθυνση όλου του μετώπου κρηπιδώματος (θέσεις 126-143).
Στην Πύλη Ε6 Ακτή Καλλιμασιώτη (Δρομολογιακές Γραμμές Κυκλάδων/Σταθμός ΗΣΑΠ) απαιτείται η τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων, η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών και ηλεκτρονικοί πινάκων πληροφοριών και κατεύθυνσης επιβατών που εξέρχονται από το μετρό (πεζογέφυρα)
– Για τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία: Aντικατάσταση ή η τοποθέτηση, προσκρουστήρων, πασσάλων (μπίντες) πρόσδεσης των πλοίων, επισκευής σημείων της ανωδομής, επισκευής ραμπών (κεκλιμένων) και σήμανσης αυτών και εκβάθυνση κρηπιδωμάτων ακτής Κονδύλη.
Για τα οχηματαγωγά πλοία: Διάθεση χώρων προσωρινής αναμονής των φορτηγών οχημάτων για φόρτωση. Προσωρινά μέτρα ρύθμισης των διακινούμενων φορτηγών οχημάτων για την αποσυμφόρηση των κρηπιδωμάτων.


Latest News

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων