
Ο Ίλον Μασκ θα πρέπει να «ανέβει» το Έβερεστ για να λάβει 56 δισ. δολάρια σε μετοχές της Tesla. Όχι κυριολεκτικά αλλά μεταφορικά, αφού αυτό είναι το ποσό της αμοιβής σε δικαιώματα μετοχών του μεγάλου αφεντικού της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο καλούνται να εγκρίνουν ή να απορρίψουν οι μέτοχοι κατά τη γενική συνέλευση της εταιρείας στις 13 Ιουνίου. Εάν εγκριθεί το πακέτο, τότε με τις μετοχές που θα λάβει ο Μασκ θα αυξήσει και τη συμμετοχή στην εταιρεία από 13% σε άνω του 20%.
Ενόψει της ψηφοφορίας ο Μασκ και η πρόεδρος της Tesla και στενή σύμμαχός του, Ρόμπιν Ντένχολμ, έχουν ξεκινήσει εκστρατεία για να πείσουν την πλειοψηφία των μετόχων να ψηφίσει το πακέτο. Άλλοι επενδυτές όμως ζητούν να καταψηφιστεί.
Νομικός εναντιώθηκε στον αδιανόητο μισθό του Μασκ και… έχασε τη δουλειά του
Η πρόεδρος της Tesla, Ρόμπιν Ντένχολμ, παρομοίασε την ψηφοφορία να υπερψηφιστεί το πακέτο του Μασκ ως προσπάθεια να ανέβει κανείς στο Έβερεστ, την ώρα που η ίδια και ο δισεκατομμυριούχος δίνουν μάχη για να κερδίσουν την υποστήριξη των μετόχων. Ουσιαστικά, η ψηφοφορία αυτή συγκρίνεται με δημοψήφισμα για την ηγεσία στην Tesla του τρίτου σήμερα πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, με προσωπική περιουσία 190 δις δολαρίων.
Το θρίλερ με τα δικαστήρια και την αμοιβή
Το διοικητικό συμβούλιο της Tesla θέλει να αποδείξει ότι οι επενδυτές υποστηρίζουν την αμφιλεγόμενη –όπως την χαρακτηρίζουν οι Financial Times- συμφωνία για τις εν λόγω αποδοχές του Μασκ την οποία είχε ακυρώσει δικαστήριο του Ντελαγουέαρ των ΗΠΑ τον Ιανουάριο. Μετά την απόφαση αυτή ο Μασκ ζήτησε να μετακινηθεί η έδρα της εταιρείας από την πολιτεία αυτή και να μεταφερθεί στο Τέξας.

«Είναι σαν το Έβερεστ»
Στη νέα ψηφοφορία για τις αμοιβές η απλή πλειοψηφία των μετόχων πρέπει να ταχθεί υπέρ, εξαιρουμένου του Μασκ και του αδελφού του Κίμπαλ. Η μεταφορά της έδρας στο Τέξας χρειάζεται μεγαλύτερη πλειοψηφία. Εάν κάποιος δεν ψηφίσει τότε η ψήφος του μετρά ως αρνητική. «Είναι σαν το Έβερεστ. Είναι ένας τεράστιο βουνό για να ανέβει (κανείς) λόγω του ότι είναι αρκετά δύσκολο να ψηφίσει το 50% (των μετόχων), πόσο μάλλον το τι θα ψηφίσει», είπε η Ντένχολμ στους Financial Times.
Η συμφωνία για την αμοιβή του Μασκ σε δικαιώματα μετοχών που απέρριψε το δικαστήριο στο Ντέλαγουερ θα είχε ενισχύσει το ποσοστό του Μασκ στην Tesla από 13% σε πάνω από 20%. Ο ίδιος έχει απειλήσει ότι εάν δεν λάβει το πακέτο αυτί θα προχωρήσει σε ανάπτυξη τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης εκτός της Tesla.
Το συγκεκριμένο πακέτο αποδοχών του Μασκ, το οποίο ενέκριναν για πρώτη φορά οι μέτοχοι το 2018, απένειμε στο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας επιπλέον δικαιώματα σε μετοχές στην περίπτωση που η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξανόταν και επιτυγχάνονταν συγκεκριμένοι επιχειρηματικοί στόχοι. Ενώ η εταιρεία πέτυχε όλους τους στόχους που είχαν τεθεί για τη χορήγηση του πακέτου μετοχών, το δικαστήριο στο Ντελαγουέαρ ακύρωσε τη συμφωνία στα τέλη Ιανουαρίου, με το σκεπτικό ότι ήταν άδικοι για μετόχους που δεν ήταν πλήρως ενημερωμένοι για βασικές λεπτομέρειες του σχεδίου αυτού.
Σε εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Ντένχολμ είπε στους μετόχους ότι υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους σε «ένα θέμα θεμελιώδους δικαιοσύνης και σεβασμού προς τον διευθύνοντα σύμβουλό μας». Η διασφάλιση των αποδοχών του Μασκ ήταν απαραίτητη για να συνεχίσει ο ίδιος να έχει κίνητρο και για να ανταμειφθεί για αποδόσεις της τάξης του 1.000% από την εταιρεία μέσα στα προηγούμενα πέντε χρόνια .
Οι μέτοχοι που τάσσονται κατά
Η Amalgamated Bank, η SOC Investment Group και άλλοι έξι επενδυτές που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους μικρό ποσοστό μετοχών της Tesla πιστεύουν ότι ο Μασκ δεν μπορεί να αφιερώσει την πλήρη προσοχή του στην αυτοκινητοβιομηχανία επειδή είναι επικεφαλής και άλλων πέντε εταιρειών και κυρίως του μέσου κοινωνικού δικτύου Χ, αναφέρει το Bloomberg. Επειδή είναι υπεύθυνος και για τις άλλες εταιρείες, φέρεται να μην μπορεί να εξυπηρετεί πλήρως τα συμφέροντα της Tesla, πιστεύουν οι «αντάρτες» αυτοί. Επίσης οι συγκεκριμένοι μέτοχοι τάσσονται κατά της επανεκλογής των μελών του διοικητικού συμβουλίου Κίμπαλ Μασκ, ο οποίος είναι αδελφός του Ίλον, και του Τζέιμς Μέρντοχ.


Latest News

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας