Το 2024 συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν, αναφέρει η NielsenIQ με βάση τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook.

Πιο συγκεκριμένα, στην πρόσφατη εκδήλωση της NielsenIQ για τα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου των τροφίμων με επίκεντρο τα Advanced Analytics, σκιαγραφήθηκε η νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές, καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες, αλλά και οι επιθυμίες τους, όταν πραγματοποιούν τα αγοραστικά τους ταξίδια.

Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα σούπερ μάρκετ – Ποια προϊόντα αγοράζει πιο συχνά

Το 53% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%).

Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.

Πρόκληση για τις μάρκες

Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται για τις μάρκες μια σημαντική πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν όσον αφορά στον χώρο πάνω στο ράφι που μπορούν να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν, στην σωστή τιμή, στην οποία θα πρέπει να τοποθετήσουν στην αγορά, στους κατάλληλους προωθητικούς μηχανισμούς, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν την αγοραστική πράξη, καθώς και στην συνολική στρατηγική, που θα χαράξουν προκειμένου να παραμείνουν σχετικές με τα νέα ζητούμενα του Έλληνα καταναλωτή.

Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.

Όλα τα παραπάνω ευρήματα καθιστούν σαφές ότι για να παραμείνει μια μάρκα σχετική με τις ανάγκες του αγοραστή/καταναλωτή πρέπει να σχεδιάσει κατάλληλα την go to market στρατηγική της σε όλους τους διαφορετικούς πυλώνες της διαδικασίας του Category Management. Και φυσικά, καθώς ο καταναλωτής είναι omni, πρέπει οι μάρκες να βρίσκονται παντού, όπου βρίσκεται και αυτός, με διαφορετικές ωστόσο επιλογές κάθε φορά, καθώς σίγουρα “one size doesn’t fit all”!

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Vodafone Ελλάδος: Θετικό το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους – Στα 541 εκατ. ευρώ τα έσοδα
Επιχειρήσεις |

Στα 541 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Vodafone Ελλάδος κατά το α' οικονομικό εξάμηνο

Η Vodafone επιβεβαίωσε την προσήλωση στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία, με επέκταση της υποδομής οπτικών ινών και συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Εστιάζουμε σε οπτική ίνα, 5G, προγράμματα ICT και τηλεοπτική πλατφόρμα
Επιχειρήσεις |

Νεμπής (ΟΤΕ): Εχουμε φιλόδοξα σχέδια - Έμφαση σε οπτική ίνα, 5G και Cosmote TV

«Τα σχέδια μας για τον ΟΤΕ είναι φιλόδοξα», είπε ο CEO του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, σημειώνοντας ότι η εταιρεία θα βασιστεί στις υποδομές FTTH, στο δίκτυο 5G, στις δραστηριότητες ICT και στην τηλεοπτική πλατφόρμα