Το 2024 συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν, αναφέρει η NielsenIQ με βάση τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρόσφατη εκδήλωση της NielsenIQ για τα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου των τροφίμων με επίκεντρο τα Advanced Analytics, σκιαγραφήθηκε η νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές, καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες, αλλά και οι επιθυμίες τους, όταν πραγματοποιούν τα αγοραστικά τους ταξίδια.
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα σούπερ μάρκετ – Ποια προϊόντα αγοράζει πιο συχνά
Το 53% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%).
Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.
Πρόκληση για τις μάρκες
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται για τις μάρκες μια σημαντική πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν όσον αφορά στον χώρο πάνω στο ράφι που μπορούν να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν, στην σωστή τιμή, στην οποία θα πρέπει να τοποθετήσουν στην αγορά, στους κατάλληλους προωθητικούς μηχανισμούς, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν την αγοραστική πράξη, καθώς και στην συνολική στρατηγική, που θα χαράξουν προκειμένου να παραμείνουν σχετικές με τα νέα ζητούμενα του Έλληνα καταναλωτή.
Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.
Όλα τα παραπάνω ευρήματα καθιστούν σαφές ότι για να παραμείνει μια μάρκα σχετική με τις ανάγκες του αγοραστή/καταναλωτή πρέπει να σχεδιάσει κατάλληλα την go to market στρατηγική της σε όλους τους διαφορετικούς πυλώνες της διαδικασίας του Category Management. Και φυσικά, καθώς ο καταναλωτής είναι omni, πρέπει οι μάρκες να βρίσκονται παντού, όπου βρίσκεται και αυτός, με διαφορετικές ωστόσο επιλογές κάθε φορά, καθώς σίγουρα “one size doesn’t fit all”!
Latest News
Σιάμισιης: Τις επόμενες εβδομάδες κληρώνει... για Elpedison - Εντός του 2025 αποφάσεις για γεωτρύπανο στην Κρήτη
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του ΟΤ για το θέμα της Elpedison μιλώντας στους αναλυτές
Στα 541 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Vodafone Ελλάδος κατά το α' οικονομικό εξάμηνο
Η Vodafone επιβεβαίωσε την προσήλωση στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία, με επέκταση της υποδομής οπτικών ινών και συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G
Austria Card: Εσοδα 298,3 εκατ. και καθαρά κέρδη εννεάμηνου στα 16,3 εκατ. ευρώ
Tα έσοδα της Austria Card αυξήθηκαν κατά 29,6% κατά το γ’ τρίμηνο του 2024, οδηγώντας τα προσαρμοσμένα έσοδα του εννεαμήνου 2024 στα €298,3 εκατ.
Πετρόπουλος: Αύξηση 13,2% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου το εννιάμηνο
Ο δείκτης φερεγγυότητας του Ομίλου διαμορφώθηκε στο 42,8%
Απο τις 27 Ιανουαρίου 2025 η διανομή προσωρινού μερίσματος της Helleniq Energy
Το καθαρό προσωρινό μέρισμα της Helleniq Energy ανέρχεται στα 0,19 ευρώ ανα μετοχή
Αύξηση 338,6% στα καθαρά κέρδη 9μήνου της Lavipharm - 16% πάνω οι πωλήσεις
Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lavipharm προ Clawback & Rebates ανήλθαν σε 47,38 εκατ. ευρώ έναντι 40,85 εκατ. ευρώ
Πάνω οι πωλήσεις κάτω τα κέρδη για την Helleniq Energy - Προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή
Η Helleniq Energy παρουσίασε συγκρίσιμα καθαρά κέρδη γ΄ τριμήνου 49 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά για το εννεάμηνο ανέρχονται στα 284 εκατ. ευρώ
Aegean: Ρεκόρ πωλήσεων και διακίνησης επιβατών στο εννεάμηνο – Στα 330 εκατ. τα EBITDA
O ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean το εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,38 δισ. ευρώ
Φλερτάρουν με τις εξαγωγές, σχεδιάζουν επενδύσεις - Το βαρόμετρο του ελληνικού επιχειρείν
Το δείχνει η τριμηνιαία έρευνα του ΕΒΕΑ και της Deloitte για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τις εκτιμήσεις τους για την οικονομία
Νεμπής (ΟΤΕ): Εχουμε φιλόδοξα σχέδια - Έμφαση σε οπτική ίνα, 5G και Cosmote TV
«Τα σχέδια μας για τον ΟΤΕ είναι φιλόδοξα», είπε ο CEO του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, σημειώνοντας ότι η εταιρεία θα βασιστεί στις υποδομές FTTH, στο δίκτυο 5G, στις δραστηριότητες ICT και στην τηλεοπτική πλατφόρμα