![NielsenIQ: Επισκέπτεται έως και 2,5 αλυσίδες το μήνα ο Έλληνας στο κυνήγι των προσφορών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ot_woman_superMarket.png)
Το 2024 συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν, αναφέρει η NielsenIQ με βάση τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρόσφατη εκδήλωση της NielsenIQ για τα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου των τροφίμων με επίκεντρο τα Advanced Analytics, σκιαγραφήθηκε η νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές, καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες, αλλά και οι επιθυμίες τους, όταν πραγματοποιούν τα αγοραστικά τους ταξίδια.
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα σούπερ μάρκετ – Ποια προϊόντα αγοράζει πιο συχνά
Το 53% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%).
Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.
Πρόκληση για τις μάρκες
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται για τις μάρκες μια σημαντική πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν όσον αφορά στον χώρο πάνω στο ράφι που μπορούν να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν, στην σωστή τιμή, στην οποία θα πρέπει να τοποθετήσουν στην αγορά, στους κατάλληλους προωθητικούς μηχανισμούς, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν την αγοραστική πράξη, καθώς και στην συνολική στρατηγική, που θα χαράξουν προκειμένου να παραμείνουν σχετικές με τα νέα ζητούμενα του Έλληνα καταναλωτή.
Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.
Όλα τα παραπάνω ευρήματα καθιστούν σαφές ότι για να παραμείνει μια μάρκα σχετική με τις ανάγκες του αγοραστή/καταναλωτή πρέπει να σχεδιάσει κατάλληλα την go to market στρατηγική της σε όλους τους διαφορετικούς πυλώνες της διαδικασίας του Category Management. Και φυσικά, καθώς ο καταναλωτής είναι omni, πρέπει οι μάρκες να βρίσκονται παντού, όπου βρίσκεται και αυτός, με διαφορετικές ωστόσο επιλογές κάθε φορά, καθώς σίγουρα “one size doesn’t fit all”!
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ