
Ενόψει των «Ποσειδωνίων 2024», η πρόεδρος της ΄Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού , επισημαίνει σε δήλωσή της, τον αναντικατάστατο ρόλο που έχει η ελληνική ναυτιλία , ως ο μεγαλύτερος διεθνής και διασυνοριακός στόλος, στο παγκόσμιο «επιχειρείν».
Ακόμα, υπογραμμίζει ότι «ολόκληρος ο κόσμος βρίσκεται σε μια νέα, μεταβατική εποχή» και πως «η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι αδύνατη χωρίς τον κλάδο μας».
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Η κ.Μελίνα Τραυλού στη δήλωσή της αναφέρεται στη συμβολή της ναυτιλίας στο διαρκώς μεταβαλόμενο και απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον και τη συμβολή της στην ευημερία της ανθρωπότητας. Ακόμη, τονίζει το ρόλο των Ποσειδωνίων και την ευκαιρία που δίνουν «για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών του ναυτιλιακού οικοσυστήματος».
Αναλυτικά, η δήλωση της πρόεδρου της ΄Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έχει ως εξής:
Με την ευκαιρία των Ποσειδωνίων, θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους εκθέτες και τους επισκέπτες στην Ελλάδα, το λίκνο του ναυτικού πολιτισμού.
Η ναυτιλία συνδέει ανθρώπους, οικονομίες και πολιτισμούς. Τα Ποσειδώνια τιμούν τη σύνδεση της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Αποτελούν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πλατφόρμα συνεργασίας για τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο, όπου ανταλλάσσονται απόψεις, παράγονται επιχειρηματικές ευκαιρίες, παρουσιάζονται καινοτομίες και προτάσεις στις σύγχρονες προκλήσεις.
Στις ημέρες μας, η αστάθεια είναι μια καθολική πρόκληση. Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία συνεχίζει να προσφέρει αξιόπιστα τις ανεκτίμητες υπηρεσίες της, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Συμβάλλει αδιάκοπα και σταθερά στην ευημερία της ανθρωπότητας, κάθε ημέρα, κάθε ώρα, σε κάθε γωνιά της γης.
Ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας
Η ελληνική ναυτιλία, ως ο μεγαλύτερος διεθνής και διασυνοριακός στόλος, έχει στρατηγικό και αναντικατάστατο ρόλο στο παγκόσμιο «επιχειρείν».
Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου, ενώ παράλληλα κατέχουμε τον πρώτο στόλο στον κόσμο με ικανότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σταθερά σε νέες τεχνολογίες και στην ψηφιοποίηση, βελτιώνοντας έτσι, δραστικά και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Αποτελούμε το κορυφαίο ναυτιλιακό έθνος και διακρινόμαστε για την εξαιρετική ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα, στα δεδομένα της κάθε νέας εποχής. Με πίστη στην ιστορική μας υπεροχή και την ηγετική μας πορεία και τεχνογνωσία πλοηγούμαστε αποτελεσματικά στις προκλήσεις του σήμερα.
Μεταβατική εποχή
Ολόκληρος ο κόσμος, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου μας, βρίσκεται σε μια νέα, μεταβατική εποχή. Η πορεία μας προς ένα βιώσιμο μέλλον θέτει στο επίκεντρο την θωράκιση του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της ναυτιλίας των Ελλήνων, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μεγέθη εταιριών και κάθε τομέα ναυτιλιακής δραστηριότητας.
Η εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου και, συνεπώς η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτιλία. Επιπλέον, η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι αδύνατη χωρίς τον κλάδο μας. Συνεπώς η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια κοινότητα.
Επιδίωξή μας είναι «επιχειρείν» και «ευ-ζην» να συνυπάρχουν αρμονικά.
Η σύμπλευση είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς μας. Τα Ποσειδώνια 2024 αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών του ναυτιλιακού οικοσυστήματος. Ας ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας και ας συνεργαστούμε, λειτουργώντας εποικοδομητικά για ένα κοινό, καλύτερο μέλλον.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες