
Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σχεδόν… της μόδας οι μεγαλύτεροι να κατηγορούν τους Gen Z ότι είναι τεμπέληδες και δύσκολοι στη συνεργασία. Τελικά, μια ολόκληρη γενιά έχει φορτωθεί την αντίληψη σύμφωνα με την οποία «στερείται εργασιακής ηθικής», κάτι το οποίο επηρεάζει ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται στον εργασιακό χώρο. Αυτό τονίζει το Fortune σε σχετικό άρθρο, στο οποίο ξεκινάει από τη διαπίστωση πως τελικά όλη αυτή η αντίληψη υποδεικνύει ότι οι εργοδότες δεν μπορούν να κλονίσουν πλήρως τις χρόνια εδραιωμένες απόψεις για το τι κάνει έναν εργαζόμενο καλό στη δουλειά του και πώς πρέπει να δουλεύει για να είναι αποτελεσματικός.
Η πανδημία ήταν μια αφορμή για να αλλάξουν τα πάντα. Και πρώτα από όλα ότι αυτό που γνωρίζαμε για φυσιολογικό, μπορεί τελικά να μην είναι. ‘Η να μην είναι πια. Και οι Gen Zers φαίνεται ότι ασκούν μια δυσάρεστη για τους εργοδότες πίεση προς την κατεύθυνση της αλλαγής του τρόπου δουλειάς.
Gen Z: Τα βγάζουν πέρα πιο δύσκολα από ό, τι οι millenials
Παρεξηγημένη γενιά
Για αρχή ας ξεκινήσουμε από τις εντολές για πλήρη επιστροφή στον φυσικό χώρο δουλειάς, οι οποίες έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με την επιθυμία πολλών νεότερων εργαζόμενων για ευελιξία. Στις νέες συνθήκες θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Gen Z αποτελεί ήδη περίπου το 20% του συνολικού εργατικού δυναμικού και σύντομα αναμένεται να ξεπεράσει τους baby boomers στις ΗΠΑ για πρώτη φορά, γεγονός που θα αυξήσει την επιρροή τους στον εργασιακό χώρο.
Πολλοί εργοδότες δεν είναι πρόθυμοι να παρακολουθήσουν τις αλλαγές στην νοοτροπία των νεότερων εργαζομένων. Αυτό, όμως, δεν τους καθιστά τεμπέληδες, πράγμα το οποίο οι Gen Zers πασχίζουν να εξηγήσουν μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.
Σύμφωνα με την Jabra’s Mind the Gap Report, την οποία επικαλείται το Fortune, το 48% των ερωτηθέντων Gen Z που ερωτήθηκαν στην έρευνα της Jabra αναμένουν να αλλάξουν δουλειά τον επόμενο χρόνο. «Γιατί να παραμείνουν σε μια εταιρεία που αρνείται να τους καταλάβει ή τους χαρακτηρίζει τεμπέληδες, ακόμη και μετά από πολλούς γύρους συνεντεύξεων για να εξασφαλίσει τη θέση;», διαπιστώνουν οι συντάκτες της έρευνας
Διεκδικούν τον σεβασμό
Το εργασιακό τοπίο του μέλλοντος –που δεν είναι καθόλου μακρινό- είναι ένας καμβάς στον οποίο όλοι προσπαθούν να σκιαγραφήσουν αυτό που αντιλαμβάνονται. Σε αυτό το πλαίσιο το debate γύρω από την υβριδική εργασία είναι κυρίαρχο. Από κοντά έρχονται και νέα επαγγέλματα, όπως οι streamers, οι influencers και των serial enterpreneurs – δίνοντας στους Gen Zers. Συνεπώς, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτό στο οποίο καταλήγουμε είναι να κατηγορούμε μια ολόκληρη γενιά για τις αγκυλώσεις που διαχέονται σε ολόκληρο το εργατικό δυναμικό, και μάλιστα, την ώρα που η οι ελκυστικές και ευέλικτες επιλογές εργασίας γίνονται πιο δημοφιλείς χωρίς να θέλουν να το «δουν» οι εργοδότες.
Οι Gen Zers μπαίνουν στην αγορά εργασίας με το ένα πόδι. Και αυτό, γιατί είναι έτοιμοι να αποτύχουν, γράφει το Fortune. Μετά την αποφοίτησή τους από τα πανεπιστήμια και την είσοδό τους στον εργασιακό στίβο σε μια περίοδο που συνέπεσε με την κορύφωση της πανδημίας, οι φιλοδοξίες αυτής της γενιάς να χαράξουν τον δικό τους δρόμο έχουν παρερμηνευτεί. Από πολλούς κρίνονται ως αλλαζόνες και ότι οι ίδιοι θεωρούν πως έχουν περισσότερα δικαιώματα. Κάπου εκεί είναι που αρχίζουν να δέχονται την κατακραυγή.
Εργοδότες που «κωφεύουν»
Αντί να αναλογιστούν τις δικές τους ευθύνες για τις διαδικασίες που εφαρμόζουν, τον τρόπο εκπαίδευσης των εργαζομένων και ό, τι άλλο περνάει μέσα από τη δική του δικαιοδοσία και να ανοίξουν τα μάτια και τα αυτιά τους στο καινούργιο που έρχεται, οι ηγέτες των εταιρειών επιλέγουν να κρατήσουν τη «σύγκρουση» των γενεών και αντί να προσπαθήσουν να καταλάβουν –προς όφελος φυσικά της ίδιας της εταιρείας τους- αυξάνουν τους κανόνες από πάνω προς τα κάτω.
Όσο, όμως, αρνούνται να αναγνωρίσουν ότι αυτή η γενιά τα έζησε όλα διαφορετικά, από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εργασία μέχρι μια ολόκληρη νοοτροπία που διαμορφώθηκε σε συνθήκες καραντίνας, θα υπονομεύουν οι ίδιοι οι εργοδότες την ανάπτυξη της επιχείρησής τους, κρούουν τον κώδωνα οι ειδικοί.
Το άρθρο του Fortune προτρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η γενιά των Gen Z είναι το μέλλον της εργασίας. Ο αντίκτυπός τους θα είναι βαθύς και εκτεταμένος. Και οι εργασιακοί χώροι που αναγνωρίζουν τις παρεξηγήσεις γύρω από αυτήν τη γενιά έχουν περισσότερες πιθανότητες να ευδοκιμήσουν σε ένα ολοένα και πιο δυναμικό τοπίο.


Latest News

Οι οικονομικές ανησυχίες βαραίνουν τα αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών
Οι ευρωπαϊκές κρατήσεις μειώνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα

Μεγαλώνει το χάσμα ανισοτήτων στην Αμερική - Τι λέει έρευνα της BofA
Τι αναφέρει η έρευνα της Bank of America (ΒοfΑ) για τις ΗΠΑ

Γιατί γερουσιαστές ζητούν από την Fed να παραδώσει αρχεία σχετικά με την αποτυχία της fintech Synapse
Η Fed κατηγορείται για εποπτική αμέλεια καθώς εκατομμύρια σε κεφάλαια πελατών εξακολουθούν να βρίσκονται χαμένα

Ποιος είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από τον Αμερικανό Πρόεδρο
Ο Ράσελ Βόουτ θεωρείται δεύτερος μόνο από τον ίδιο τον Τραμπ

Πως ο Ρούμπιο μεταμορφώνει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Ο υπουργός εκθέτει σχέδια για περικοπή θέσεων και συρρίκνωση αυτού που ονόμασε διογκωμένη γραφειοκρατία στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Μετά τα τσιπ, οι φαρμακευτικές - Γιατί μπαίνουν στο στόχαστρο Τραμπ
Η έρευνα για τις εισαγωγές φαρμακευτικών προϊόντων - Οι επιπτώσεις και οι εκτιμήσεις σημειώματος της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον

Deutsche Bank: Κι όμως… οι αγορές δεν βλέπουν ακόμη ύφεση λόγω δασμών
Η ιστορία δείχνει ξεκάθαρα ότι αν τελικά υπάρξει ύφεση, τότε υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για περαιτέρω πτώση στις αγορές, εξηγεί η Deutsche Bank

H Πορτογαλία ζητά την ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες
Η Πορτογαλία δαπανά το 1,55% του ΑΕΠ για την Αμυνα, κάτω απο το 2% που ζητά το ΝΑΤΟ

Λαγκάρντ: Είναι πιθανόν οι δασμοί να επιδράσουν αποπληθωριστικά για την Ευρώπη
Το ακριβές αποτέλεσμα στον πληθωρισμό είναι ακόμα αβέβαιο δεδομένου του μεγάλου εύρους των παραγόντων, είπε η επικεφαλής της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ

Κατακόρυφη η πτώση για την Gucci - Διψήφια η μείωση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο
Οι πωλήσεις της Gucci κατακρημνίζονται καθώς o μητρικός όμιλος Kering προσπαθεί -χωρίς επιτυχία- να αναζωογονήσει τη ζήτηση