Η Stellantis αναμένει μια μεγάλη μάχη με τους Κινέζους αντιπάλους στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και προειδοποιεί για σημαντικές συνέπειες στις θέσεις εργασίας και την παραγωγή ως αποτέλεσμα αυτού του ανταγωνισμού, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κάρλος Ταβάρες, μιλώντας στο Reuters.
Οι δηλώσεις αυτές έρχονται την ώρα που οι εντάσεις μεταξύ Πεκίνου, Βρυξελλών και Ουάσινγκτον σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται. Η ΕΕ αναμένεται να αποφασίσει τον επόμενο μήνα για το αν θα ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην επιβολή πρόσθετων δασμών στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κοινό μέτωπο εναντίον της Κίνας ζητά από την ΕΕ η Γέλεν
Η μεγάλη παγίδα
Ο Ταβάρες δήλωσε ότι οι δασμοί στα κινεζικά οχήματα που εισάγονται στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι “μια μεγάλη παγίδα για τις χώρες που θα ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο” και δεν θα επιτρέψουν στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν την αναδιάρθρωση για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση από τους Κινέζους κατασκευαστές οι οποίοι παράγουν με χαμηλότερο κόστος.
Η Κομισιόν θα παρουσιάσει μια αρχική απόφαση σχετικά με τους ενδεχόμενους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στις 5 Ιουνίου με την Κίνα να έχει απειλήσει με αντίποινα.
“Όταν αγωνίζεσαι ενάντια στον ανταγωνισμό για να απορροφήσεις το 30% του πλεονεκτήματος ανταγωνιστικότητας κόστους υπέρ των Κινέζων, υπάρχουν κοινωνικές συνέπειες. Αλλά οι κυβερνήσεις, οι κυβερνήσεις της Ευρώπης, δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν αυτή την πραγματικότητα αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο Ταβάρες.
Η Stellantis αναμένει μια μεγάλη μάχη με τους Κινέζους αντιπάλους στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προειδοποιώντας για σημαντικές συνέπειες στις θέσεις εργασίας και την παραγωγή ως αποτέλεσμα, δήλωσε την ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. Ο Ταβάρες πρόσθεσε ότι οι δασμοί θα τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό στις περιοχές όπου επιβάλλονται, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις πωλήσεις και την παραγωγή.
Η μεγάλη μάχη με την Κίνα
“Δεν μιλάμε απλά για μια δαρβινική περίοδο, βρισκόμαστε μέσα σε αυτήν”, δήλωσε ο Ταβάρες σε συνέδριο του Reuters Events Automotive Europe στο Μόναχο, προσθέτοντας ότι η μάχη των τιμών με τους ασιατικούς ανταγωνιστές θα είναι “πολύ σκληρή”. “Αυτό δεν θα είναι εύκολο για τους εμπόρους. Δεν θα είναι εύκολο για τους προμηθευτές. Δεν θα είναι εύκολο για τους παραγωγούς πρωτότυπου εξοπλισμού (ΟΕΜ). Όπως γνωρίζουμε στην Ευρώπη, όλοι μιλούν για αλλαγές, αρκεί η αλλαγή να είναι για κάποιον άλλο”.
Η κυβέρνηση της Ιταλίας πιέζει την Stellantis να δεσμευτεί για την κατασκευή 1 εκατ. οχημάτων ετησίως στη χώρα, από 750.000 πέρυσι. Ο Ταβάρες δεν απάντησε συγκεκριμένα σε ερώτηση σχετικά με τη ζήτηση της Ιταλίας, αλλά περιέγραψε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που απειλεί τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτων. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο για την πώληση 1,5 εκατ. οχημάτων στην Ευρώπη, κάτι που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 10% και παραγωγή αξίας έως και 10 εργοστασίων συναρμολόγησης, δήλωσε ο Ταβάρες.
“Αν αφήσουμε το μερίδιο των κινεζικών ΟΕΜ να αυξηθεί, τότε είναι προφανές ότι θα δημιουργηθεί πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, εκτός αν καταπολεμήσουμε αυτόν τον ανταγωνισμό”, δήλωσε ο Ταβάρες.
Η συνεργασία με την Leapmotor
Ο Ταβάρες πρόσθεσε ότι η Stellantis βρίσκεται σε “πολύ ικανοποιητικές συζητήσεις” με τα εργατικά συνδικάτα στις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της: “Τις περισσότερες φορές συμφωνούν μαζί μας όσον αφορά τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουμε και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να περάσουμε αυτή την περίοδο”.
Η Stellantis ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αρχίσει να πωλεί τα ηλεκτρικά οχήματα του κινεζικού συνεργάτη της Leapmotor εκτός Κίνας κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ξεκινώντας από την Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.
Η κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor είναι πρώτη μεταξύ μιας δυτικής και μιας κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει σχεδιαστεί για την πώληση και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από κινεζικό κατασκευαστή εκτός Κίνας και θα βοηθήσει τον γαλλοϊταλικό όμιλο να επεκτείνει τις παγκόσμιες προσφορές του σε οικονομικά οχήματα. “Θα προσπαθήσουμε να γίνουμε οι ίδιοι Κινέζοι, πράγμα που σημαίνει ότι αντί να έχουμε μια καθαρά αμυντική θέση στην κινεζική επίθεση, θέλουμε να γίνουμε μέρος της κινεζικής επίθεσης”, είπε.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...