Η Stellantis αναμένει μια μεγάλη μάχη με τους Κινέζους αντιπάλους στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και προειδοποιεί για σημαντικές συνέπειες στις θέσεις εργασίας και την παραγωγή ως αποτέλεσμα αυτού του ανταγωνισμού, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κάρλος Ταβάρες, μιλώντας στο Reuters.
Οι δηλώσεις αυτές έρχονται την ώρα που οι εντάσεις μεταξύ Πεκίνου, Βρυξελλών και Ουάσινγκτον σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται. Η ΕΕ αναμένεται να αποφασίσει τον επόμενο μήνα για το αν θα ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην επιβολή πρόσθετων δασμών στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κοινό μέτωπο εναντίον της Κίνας ζητά από την ΕΕ η Γέλεν
Η μεγάλη παγίδα
Ο Ταβάρες δήλωσε ότι οι δασμοί στα κινεζικά οχήματα που εισάγονται στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι “μια μεγάλη παγίδα για τις χώρες που θα ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο” και δεν θα επιτρέψουν στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν την αναδιάρθρωση για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση από τους Κινέζους κατασκευαστές οι οποίοι παράγουν με χαμηλότερο κόστος.
Η Κομισιόν θα παρουσιάσει μια αρχική απόφαση σχετικά με τους ενδεχόμενους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στις 5 Ιουνίου με την Κίνα να έχει απειλήσει με αντίποινα.
“Όταν αγωνίζεσαι ενάντια στον ανταγωνισμό για να απορροφήσεις το 30% του πλεονεκτήματος ανταγωνιστικότητας κόστους υπέρ των Κινέζων, υπάρχουν κοινωνικές συνέπειες. Αλλά οι κυβερνήσεις, οι κυβερνήσεις της Ευρώπης, δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν αυτή την πραγματικότητα αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο Ταβάρες.
Η Stellantis αναμένει μια μεγάλη μάχη με τους Κινέζους αντιπάλους στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προειδοποιώντας για σημαντικές συνέπειες στις θέσεις εργασίας και την παραγωγή ως αποτέλεσμα, δήλωσε την ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. Ο Ταβάρες πρόσθεσε ότι οι δασμοί θα τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό στις περιοχές όπου επιβάλλονται, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις πωλήσεις και την παραγωγή.
Η μεγάλη μάχη με την Κίνα
“Δεν μιλάμε απλά για μια δαρβινική περίοδο, βρισκόμαστε μέσα σε αυτήν”, δήλωσε ο Ταβάρες σε συνέδριο του Reuters Events Automotive Europe στο Μόναχο, προσθέτοντας ότι η μάχη των τιμών με τους ασιατικούς ανταγωνιστές θα είναι “πολύ σκληρή”. “Αυτό δεν θα είναι εύκολο για τους εμπόρους. Δεν θα είναι εύκολο για τους προμηθευτές. Δεν θα είναι εύκολο για τους παραγωγούς πρωτότυπου εξοπλισμού (ΟΕΜ). Όπως γνωρίζουμε στην Ευρώπη, όλοι μιλούν για αλλαγές, αρκεί η αλλαγή να είναι για κάποιον άλλο”.
Η κυβέρνηση της Ιταλίας πιέζει την Stellantis να δεσμευτεί για την κατασκευή 1 εκατ. οχημάτων ετησίως στη χώρα, από 750.000 πέρυσι. Ο Ταβάρες δεν απάντησε συγκεκριμένα σε ερώτηση σχετικά με τη ζήτηση της Ιταλίας, αλλά περιέγραψε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που απειλεί τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτων. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο για την πώληση 1,5 εκατ. οχημάτων στην Ευρώπη, κάτι που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 10% και παραγωγή αξίας έως και 10 εργοστασίων συναρμολόγησης, δήλωσε ο Ταβάρες.
“Αν αφήσουμε το μερίδιο των κινεζικών ΟΕΜ να αυξηθεί, τότε είναι προφανές ότι θα δημιουργηθεί πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, εκτός αν καταπολεμήσουμε αυτόν τον ανταγωνισμό”, δήλωσε ο Ταβάρες.
Η συνεργασία με την Leapmotor
Ο Ταβάρες πρόσθεσε ότι η Stellantis βρίσκεται σε “πολύ ικανοποιητικές συζητήσεις” με τα εργατικά συνδικάτα στις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της: “Τις περισσότερες φορές συμφωνούν μαζί μας όσον αφορά τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουμε και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να περάσουμε αυτή την περίοδο”.
Η Stellantis ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αρχίσει να πωλεί τα ηλεκτρικά οχήματα του κινεζικού συνεργάτη της Leapmotor εκτός Κίνας κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ξεκινώντας από την Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.
Η κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor είναι πρώτη μεταξύ μιας δυτικής και μιας κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει σχεδιαστεί για την πώληση και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από κινεζικό κατασκευαστή εκτός Κίνας και θα βοηθήσει τον γαλλοϊταλικό όμιλο να επεκτείνει τις παγκόσμιες προσφορές του σε οικονομικά οχήματα. “Θα προσπαθήσουμε να γίνουμε οι ίδιοι Κινέζοι, πράγμα που σημαίνει ότι αντί να έχουμε μια καθαρά αμυντική θέση στην κινεζική επίθεση, θέλουμε να γίνουμε μέρος της κινεζικής επίθεσης”, είπε.
Latest News
Airbnb: Πυρά για τους κανόνες βραχυχρόνιας μίσθωσης καταλυμάτων στη Βαρκελώνη
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου
Συνελήφθη άνδρας που σχεδίαζε βομβιστική επίθεση στη Wall Street
Οι αρχές ισχυρίζονται ότι ο στόχος του δράστη από τη Φλόριντα ήταν η καρδιά της Wall Street - Ποιος είναι ο 30χρονος που συνελήφθη
Σε ελεύθερη πτώση οι μετοχές του Αντάνι μετά τις εναντίον του κατηγορίες
Ο 62χρονος Αντάνι και άλλοι επτά κατηγορήθηκαν ότι δωροδόκησαν Ινδούς κυβερνητικούς αξιωματούχους με πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ