Σε τρεις τύπους υψηλού, μεσαίου, χαμηλού κινδύνου χωρίζονται τα περιστατικά MDR που απαιτούν δράση από τους πελάτες, επισημαίνει σε έκθεσή της η Kaspersky.
Σύμφωνα με την έκθεση τα περιστατικά υψηλού κινδύνου είναι επιθέσεις που προκαλούνται από ανθρώπους ή κακόβουλο λογισμικό, οι οποίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα συστήματα πληροφορικής του πελάτη. Τα περιστατικά μεσαίου κινδύνου δεν περιέχουν ενδείξεις άμεσης ανθρώπινης εμπλοκής στην επίθεση, αλλά ενδέχεται να επηρεάσουν την υποδομή του πελάτη χωρίς όμως σοβαρές συνέπειες, ενώ τα περιστατικά χαμηλού κινδύνου δεν επηρεάζουν τα συστήματα πληροφορικής του πελάτη, αλλά απαιτούν τη λήψη ορισμένων προληπτικών μέτρων.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Kaspersky MDR Analyst, το 2023 η ομάδα Kaspersky SOC χρειάστηκε κατά μέσο όρο 36,37 λεπτά για να αναφέρει περιστατικά υψηλού κινδύνου – 17% ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Αναφορικά με τα περιστατικά μεσαίας σοβαρότητας, τα οποία συχνά οφείλονται σε κακόβουλο λογισμικό και είναι τα πιο συνηθισμένα, σημειώθηκε αύξηση στους χρόνους απόκρισης από 30 σε σχεδόν 33 λεπτά, γεγονός που εξηγείται από τη γενική αύξηση τέτοιων περιστατικών.
Kaspersky: 1 στα 3 περιστατικά στον κυβερνοχώρο οφείλεται σε ransomware
Τέλος, τα περιστατικά με χαμηλό κίνδυνο, συνήθως συνέπειες δυνητικά ανεπιθύμητου λογισμικού, πέρασαν περισσότερο χρόνο στην ουρά πριν αναλυθούν από την ομάδα SOC, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής να ανέρχεται σε λίγο περισσότερο από 48 λεπτά.
Σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόκρισης, περίπου το 74% των περιστατικών επιλύθηκαν μετά από μία μόνο ειδοποίηση[1], υποδεικνύοντας ότι τα σενάρια απόκρισης ήταν σαφή, οδηγώντας στον αποτελεσματικό τερματισμό των επιθέσεων.
Περίπου το 24% των περιστατικών απαιτούσαν προσοχή βάσει 2-10 ειδοποιήσεων, υποδεικνύοντας περιπτώσεις όπου η αυτόματη επίλυση δεν ήταν επαρκής και απαιτούσε τη συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα. Στα σχετικά παραδείγματα περιλαμβάνονται συνεχιζόμενες επιθέσεις, όπως απόπειρες εκμετάλλευσης μετά από παραβίαση δικτύου ή εκστρατείες phishing, οι οποίες συχνά απαιτούν μη αυτόματη έρευνα μετά από πολλαπλές ειδοποιήσεις.
Ένα μικρό ποσοστό (2%) των περιστατικών αφορούσε περισσότερες από 10 ειδοποιήσεις. Οι λόγοι περιελάμβαναν πολύπλοκες απειλές που απαιτούσαν διεξοδική έρευνα πριν από τη δράση ή καταστάσεις όπου ο πελάτης επέλεξε μόνο παρακολούθηση, όπως σε ασκήσεις στον κυβερνοχώρο.
«Τα περιστατικά υψηλού κινδύνου με άμεση ανθρώπινη συμμετοχή πρέπει να αντιμετωπιστούν γρήγορα και αποφασιστικά για να περιοριστεί η ζημιά και να αποφευχθούν οι οικονομικές απώλειες και η βλάβη στη φήμη της εταιρείας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στοχεύουμε πάντα στη μείωση του χρόνου απόκρισης σε τέτοια κρίσιμα περιστατικά. Με την πολυεπίπεδη προστασία που προσφέρει το MDR μας, μπορούμε να συνεχίσουμε να καταπολεμούμε αποτελεσματικά τους κυβερνοεγκληματίες σε αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο απειλών», δήλωσε ο Sergey Soldatov, Head of Security Operations Center της Kaspersky.
Τι συνιστά
Ανταποκρινόμενη στα ευρήματα της ανάλυσης MDR, η Kaspersky συνιστά στους οργανισμούς τα εξής:
- Πραγματοποιείτε τακτική απογραφή των μελών σε ομάδες με πρόσβαση σε πολλά αρχεία, για να έχετε μια επίσημη διαδικασία για τα προνόμια και τη διαχείριση της πρόσβασης.
- Εφαρμόστε πρακτικές εντοπισμού απειλών σε συνδυασμό με την κλασική παρακολούθηση βάσει ειδοποιήσεων.
- Διεξάγετε μια σειρά ασκήσεων στον κυβερνοχώρο για να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στην εταιρεία σας.
- Υιοθετήστε μια πολυεπίπεδη προσέγγιση ασφάλειας για την προστασία από περιστατικά. Αυτό περιλαμβάνει ισχυρή προστασία τερματικού σημείου, ασφάλεια δικτύου και πληροφόρηση απειλών σε συνεργασία με ειδικούς στον κυβερνοχώρο.
- Σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό κυβερνοασφάλειας, χρησιμοποιήστε υπηρεσίες διαχειριζόμενης ασφάλειας, όπως το Kaspersky Managed Detection and Response (MDR), το Kaspersky Compromise Assessment και το Kaspersky Incident Response για να αποκτήσετε πρόσθετη τεχνογνωσία και να καλύψετε ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης περιστατικών, από την αναγνώριση απειλών έως τη συνεχή προστασία και αποκατάσταση.
Latest News
Η Ινδονησία «στρίμωξε» την Apple - Πώς κέρδισε δεκαπλάσια επένδυση
Η Apple «πείστηκε» να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξεσουάρ και εξαρτημάτων στο Μπαντούνγκ της Δυτικής Ιάβας
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Πώς ο Τραμπ επιδιώκει να φέρει στα μέτρα του... Μασκ τον νόμο για αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για την κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων - Τυχαίο...;
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)
Αυξημένες κατά 21% οι παγκόσμιες δαπάνες για το cloud το 3ο τρίμηνο του 2024
Oι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες cloud ανήλθαν το γ' τρίμηνο του 2024 στα 82 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένεες κατά 21%
Το Google.org ρίχνει 20 εκατ. δολάρια σε Τεχνητή Νοημοσύνη και Επιστήμη
Στο πρώτο Forum “AI for Science”, που έλαβε χώρα χθες, το Google.org ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. δολαρίων για την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης για επιστημονικά επιτεύγματα.
SOS για τα SMS
Η χρήση των SMS για προσωπική επικοινωνία έχει πάρει την κατιούσα. Εξακολουθούν πάντως να παίζουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4
Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί