Αφού η πανδημία έβαλε φρένο στην ταξιδιωτική βιομηχανία, οι δαπάνες αναψυχής ανέκαμψαν έντονα τα τελευταία δύο χρόνια. Όλη αυτή η συσσωρευμένη ζήτηση από την πανδημία κινδυνεύει να εξαντληθεί. Εάν το «ταξίδι εκδίκησης» ήταν η λέξη κλειδί το 2023, τότε η «κανονικοποιημένη ζήτηση» είναι έτοιμη να είναι το φετινό εταιρικό σύνθημα. Οι επενδυτές θα πρέπει να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσδοκίες τους, σύμφωνα με τον Economist.
Η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International είναι μεταξύ των εταιρειών αναψυχής που δήλωσαν ότι η ζήτηση για ταξίδια εξομαλύνεται, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) ή τα έσοδα δωματίων για ταξιδιώτες αναψυχής από την περιοχή ήταν σταθερά σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Εν τω μεταξύ, ο αμερικανικός διαδικτυακός ταξιδιωτικός ιστότοπος Expedia ανέφερε χαμηλότερη από την αναμενόμενη αύξηση των ακαθάριστων κρατήσεων για τη μείωση του guidance για ολόκληρο το έτος.
Στη Southwest Airlines, τα έσοδα ανά διαθέσιμο μίλι θέσεων (RASM) του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των προβλέψεων της ίδιας της αεροπορικής εταιρείας εν μέσω μείωσης της ζήτησης από επιβάτες αναψυχής. Ακόμη και η Airbnb βλέπει επιβράδυνση. Είπε ότι οι πελάτες έκλεισαν 132,6 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και εμπειρίες το πρώτο τρίμηνο. Αυτό ήταν 9,5% υψηλότερο από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, αλλά ο βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης από την πανδημία.
Πτώση για τα έσοδα των ξενοδοχείων
Συνολικά, το RevPAR για τον ξενοδοχειακό κλάδο στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 2,2% τον Μάρτιο, η πρώτη ετήσια πτώση από την πανδημία, σύμφωνα με την CoStar, μια ομάδα δεδομένων ακινήτων. Η μείωση της τιμολογιακής δύναμης δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Η πληρότητα των ξενοδοχείων στις ΗΠΑ μειώθηκε σε ετήσια βάση για 12 συνεχόμενους μήνες, σημειώνοντας μείωση 2,5% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο.
Ανθεκτική η ζήτηση σε Ευρώπη και Ασία
Υπάρχουν φωτεινά σημεία. Ενώ η ανάπτυξη των ΗΠΑ έχει παραμείνει στάσιμη, η ζήτηση στην Ευρώπη και την Ασία είναι πιο ανθεκτική. Αυτό καθιστά τις ταξιδιωτικές εταιρείες με μεγαλύτερη διεθνή έκθεση ασφαλέστερο στοίχημα. Η Expedia, για παράδειγμα, πραγματοποιεί σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της από τις ΗΠΑ. Στην ανταγωνίστρια Booking, το ποσοστό είναι πιο κοντά στο 10%. Ο τελευταίος πιστώνει την ισχυρή όρεξη για ταξίδια στην Ευρώπη και την Ασία για την ισχυρή αύξηση των κρατήσεων και των εσόδων στο πιο πρόσφατο τρίμηνο.
Τα εταιρικά ταξίδια, τα οποία ήταν πιο αργά από το τμήμα αναψυχής για να ανακάμψουν από την πανδημία, προσφέρουν επίσης κάποια άνεση. Ο αριθμός των εγχώριων ταξιδιών που πραγματοποιούνται από επαγγελματίες ταξιδιώτες αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% φέτος, σε σύγκριση με αύξηση 1,9% για τους ταξιδιώτες αναψυχής, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Ταξιδιών.
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες τείνουν να πληρώνουν υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια και τιμές ξενοδοχείων. Αυτά είναι καλά νέα για εταιρείες που εξυπηρετούν αυτόν τον όμιλο, όπως η Delta Air Lines και η Hilton Worldwide. Τους τελευταίους 12 μήνες, η Delta, η Hilton και η Booking έχουν ξεπεράσει τις επιδόσεις των ομολόγων τους. Αναμένεται ότι το χάσμα θα παραμείνει.
Latest News
Στο μικροσκόπιο των ΗΠΑ η UBS για λογαριασμούς Ρώσων που κληρονόμησε από την Credit Suisse
Η αμερικανική υπηρεσία επιβολής κυρώσεων, OFAC, απέστειλε επιστολή στην UBS ως μέρος αυτής της έρευνας, προσθέτοντας ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συζητήσεις
Πώς η πολιτική Τραμπ θα επηρεάσει την Ευρώπη - Η συζήτηση Χατζημηνά με την Gillian Tett (FT)
Οι τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας - Ποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα
«Καμπανάκι» Βιλερουά: Η εκλογή Τραμπ απειλεί την παγκόσμια οικονομία
Ο Γάλλος τραπεζίτης Βιλερουά εκτιμά ότι η επιστροφή Τραμπ μπορεί να επαναφέρει τον πληθωρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες
Η σφήνα της οικογένειας Ito στην εξαγορά της ιαπωνικής 7-Eleven
Η μητρική της 7-Eleven στοχεύει στην απόσχιση της επιχείρησης σούπερ μάρκετ και άλλων περίπου 30 «μη βασικών» μονάδων - Ποιος θα τις εξαγοράσει
«Ποτέ μην ποντάρετε εναντίον του Ίλον» - Γιατί οι διαφημιστές επιστρέφουν στο Χ
Ορισμένα brands επωνυμίες στις ΗΠΑ είχαν εγκαταλείψει το X λόγω ανησυχιών αλλά τώρα επιζητούν την εύνοια του Ίλον Μασκ
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brands
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία