Στόχος μποϊκοτάζ έχουν γίνει στην Ασία αμερικανικοί κολοσσοί fast food, εξαιτίας της σχέσης τους με το Ισραήλ εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου στη Γάζα.
Πολλοί μουσουλμάνοι στην περιοχή άλλαξαν τις καταναλωτικές τους συνήθειες από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος, μειώνοντας τη ζήτηση για γρήγορο φαγητό από αμερικανικές αλυσίδες.
Τα McDonald’s έγιναν στόχος μποϊκοτάζ μετά από φωτογραφίες και βίντεο που δημοσιεύτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνοντας ότι τα καταστήματά τους στο Ισραήλ διένειμαν γεύματα στους στρατιώτες της χώρας μετά την επίθεση στις 7 Οκτωβρίου.
Ισραήλ: Πληρώνουν ακριβά το μποϊκοτάζ Starbucks και McDonald’s – O ρόλος του TikTok
Στη συνέχεια, ο δικαιοδόχος του brand στη Σαουδική Αραβία εξέφρασε τη συμπάθειά του για τους Παλαιστινίους και δώρισε δύο εκατομμύρια σαουδαραβικά ριάλ στη βοήθεια προς τη Γάζα. Οι δικαιοδόχοι σε άλλες χώρες με μεγάλο μουσουλμανικό πληθυσμό ακολούθησαν το παράδειγμά του, με αρκετές εταιρείες να εκφράζουν δημόσια την πολιτική τους ουδετερότητα.
«Όλοι επηρεάστηκαν, αυτό είναι κάτι που δεν συνειδητοποίησαν πολλοί, όχι μόνο οι δυτικές επωνυμίες, όλοι επηρεάστηκαν από τη σύγκρουση μετά τις 7 Οκτωβρίου», δήλωσε ο Brandon Guthrie, συνιδρυτής και γενικός συνεργάτης της Shatranj Capital Partners, στο Bloomberg Intelligence.
Ο αντίκτυπος στα McDonald’s και τα Starbucks ήταν σημαντικά υψηλότερος καθώς ήταν περισσότερο εκτεθειμένοι στην Αίγυπτο, στην Ιορδανία και στο Μαρόκο, είπε ο Guthrie.
Ενώ η McDonald’s δεν αποκάλυψε πόσο κόστισαν στην εταιρεία αυτά τα μποϊκοτάζ κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, ο διευθύνων σύμβουλός της Chris Kempczinski είπε σε μια γνωστοποίηση κερδών τον Φεβρουάριο ότι «ο πιο έντονος αντίκτυπος» ήταν στη Μέση Ανατολή, ενώ δέχθηκε πλήγμα και σε μουσουλμανικές χώρες όπως Ινδονησία και Μαλαισία.
Ορισμένα franchise της KFC στη ΝΑ Ασία επίσης δεν έχουν γλιτώσει από τα μποϊκοτάζ. Περισσότερα από 100 καταστήματα KFC στη Μαλαισία αναγκάστηκαν να κλείσουν προσωρινά. Η εταιρεία της Μαλαισίας QSR Brands (M) Holdings αναγκάστηκε να απευθύνει έκκληση στη μεγάλη μουσουλμανική καταναλωτική βάση, υποστηρίζοντας ότι έχει πάνω από 18.000 εργαζομένους στη χώρα, εκ των οποίων περίπου το 85% είναι μουσουλμάνοι.
Στο Πακιστάν, οι τοπικές μάρκες νερού και αναψυκτικών σε ορισμένα παντοπωλεία λαμβάνουν εξέχοντα χώρο και απολαμβάνουν την προτίμηση των καταναλωτών έναντι της Coca-Cola και της Pepsi, που είναι δημοφιλείς μάρκες εδώ και πολλές δεκαετίες στη χώρα.
Μάλιστα, αφίσες κυκλοφόρησαν μεταξύ Πακιστανών πολιτών καταγγελτικές των σχέσεων μεγάλων πολυεθνικών με το Ισραήλ.
Η εταιρεία κατασκευής συσκευασιών Pepsi και Coca-Cola είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 11% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου και λόγω της «μείωσης της εγχώριας ζήτησης» από τις αντιδράσεις στην αναταραχή στη Μέση Ανατολή, ανέφερε στην τριμηνιαία έκθεσή της η Pakistan Aluminium Beverage Cans.
Εκτός από τη Μ. Ανατολή και την ευρύτερη περιοχή της Ασίας, και στη Βόρεια Αφρική το πρώτο κατάστημα KFC στην Αλγερία έκλεισε προσωρινά εν μέσω πανεθνικών διαδηλώσεων τον Απρίλιο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Arab News.
Και στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη, όπου η κοινή γνώμη είναι λιγότερο ομοιογενής, ο αντίκτυπος των μποϊκοτάζ είναι πιο δύσκολο να εξακριβωθεί, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας AmRest Holdings, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες fast food στην Ευρώπη με επωνυμίες όπως οι Burger King, KFC και Pizza Hut, δήλωσε στην έκθεσή της για το πρώτο τρίμηνο ότι ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή μπορεί «να επηρεάσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αλλάζοντας την τάση τους να καταναλώνουν και τον τρόπο που καταναλώνουν», αν και δεν έδωσε στοιχεία για το πόσο έχουν επηρεαστεί οι οικονομικές επιδόσεις τους.
Μια ευρωπαϊκή χώρα όπου ο αντίκτυπος είναι πιο συμπαγής, είναι η Γαλλία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της McDonald’s Kempczinski. Η πτώση των πωλήσεων «εξαρτάται πολύ από το πού βρίσκεται το εστιατόριο και αν βρίσκεται σε μια μουσουλμανική γειτονιά», είπε.
Ενώ «όλοι εμφανίζουν μια τάση ανάκαμψης», τα McDonald’s και τα Starbucks μπορεί να χρειαστούν αρκετούς μήνες, ακόμα και μέχρι το τέλος του έτους, για να ανακάμψουν, καθώς δέχθηκαν τις μεγαλύτερες απώλειες, είπε ο Guthrie.
Latest News
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb