Οι Κινέζοι έχουν εδώ και χρόνια σε μεγάλο βαθμό εγκαταλείψει τα μετρητά. Πριν την πανδημία, βασίζονταν ήδη σε μεγάλο βαθμό σε πληρωμές χωρίς μετρητά και με κωδικό QR, και η πρακτική έγινε πολύ πιο διαδεδομένη κατά τα χρόνια των lockdown. Μάλιστα, μέχρι το τέλος του 2023, το 86% όλων των πληρωμών στην Κίνα γίνονταν μέσω κινητών τηλεφώνων.
Πρόσφατα, όμως, η Κίνα επέβαλε πρόστιμα σε επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός KFC, επειδή αρνήθηκαν να δεχθούν πληρωμή σε μετρητά, όπως αναφέρει το Business Insider. Ανάμεσα στις εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα είναι μερικές από τις πιο εδραιωμένες εταιρείες στην Κίνα, κάτι που δείχνει πόσο γρήγορα φθίνει η χρήση μετρητών στην χώρα.
Κίνα: Αύξηση 7% στην αξία της βιομηχανίας δορυφορικής ναυτιλίας
Εμπόδιο για τα τουριστικά έσοδα
Αυτό είναι πρόβλημα για μια Κίνα που ελπίζει να προσελκύσει ξένους τουρίστες που δεν είναι μέρος του συστήματος άυλων πληρωμών της χώρας.
Συγκεκριμένα, η κεντρική τράπεζα της Κίνας επέβαλε το σχετικό πρόστιμο σε επτά συνολικά επιχειρήσεις, καθώς το Πεκίνο πιέζει να κάνει τις δοσοληψίες πιο προσιτές για ξένους τουρίστες.
Η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας επιβάλλει τέτοιες ποινές εδώ και χρόνια. Αλλά οι εργαζόμενοι που πιάστηκαν αυτή τη φορά εργάζονται για μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο εδραιωμένες επιχειρήσεις της χώρας, δείχνοντας πώς οι πληρωμές χωρίς μετρητά έχουν γίνει ο κανόνας στην Κίνα.
Η τράπεζα ανέφερε ότι επέβαλε πρόστιμο περίπου $4.140 σε ένα KFC στο Wuxi στην επαρχία Jiangsu, επειδή αρνήθηκε να δεχτεί μετρητά από έναν πελάτη που παρήγγειλε πρωινό.
Στον υπεύθυνο υπάλληλο επιβλήθηκε πρόστιμο περίπου $410. Σύμφωνα με τα τελευταία κυβερνητικά στοιχεία, ο μέσος μισθός στο Wuxi είναι περίπου $18.000 ετησίως.
Πρόστιμα και σε κρατικές εταιρείες
Άλλες επιχειρήσεις στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα περιλαμβάνουν υποκαταστήματα κρατικών ομίλων ετερογενών δραστηριοτήτων, όπως ένα υποκατάστημα της China Post στην εσψτερική Μογγολία, ένα πρακτορείο της New China Life Insurance στο Gansu και ένα πρακτορείο της ασφαλιστικής PICC Property and Casualty στο Jiangsu.
Η Κίνα έδωσε εντολή στις τοπικές επιχειρήσεις να διατηρούν την δυνατότητα για πληρωμές σε μετρητά, καθώς προσπαθεί να προσελκύσει ξένες επενδύσεις και τουρισμό μετά την πανδημία.
Η μη αποδοχή μετρητών έχει γίνει ζήτημα για τους ξένους που φτάνουν σε μια Κίνα που άνοιξε πρόσφατα, καθώς ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν πωλητές που δέχονται μετρητά ή ακόμα και πιστωτικές κάρτες.
Διψασμένη για ξένες επιχειρήσεις, η Κίνα έσπευσε να γεφυρώσει το χάσμα. Οι μεγάλες πλατφόρμες πληρωμών Alipay και WePay άρχισαν να επιτρέπουν στους επισκέπτες να συνδέουν τις διεθνείς τραπεζικές τους κάρτες με τους κινεζικούς λογαριασμούς τους. Τα όρια μιας συναλλαγής για αλλοδαπούς αυξήθηκαν επίσης από $1.000 σε $5.000.
Φέτος, το Πεκίνο είπε σε επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία τριών αστέρων και εταιρείες ταξί να αρχίσουν να δέχονται διεθνείς πιστωτικές κάρτες.
Ανταπόκριση σε ρυθμό χελώνας
Η ευρύτερη μετάβαση ήταν μέχρι στιγμής πολύ αργή – μια εταιρεία ταξί στη Σαγκάη, για παράδειγμα, ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι θα κανονίσει ώστε 50 ταξί να δέχονται ξένες πιστωτικές κάρτες, την ίδια στιγμή που ταξιδιωτικές εταιρείες λένε ότι υπάρχουν πάνω από 50.000 αδειοδοτημένα ταξί στην πόλη.
Ο τουρισμός είναι μια σημαντική πηγή εσόδων για την Κίνα, με κρατικούς ερευνητές να προβλέπουν ότι ο τομέας θα αποφέρει περίπου 800 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
Αλλά οι διεθνείς αφίξεις υστερούν. Μόνο περίπου 35 εκατομμύρια ξένοι επισκέπτες ταξίδεψαν στην Κίνα το 2023, ή περίπου το 30% των επιπέδων πριν από την πανδημία.
Το κύμα άυλων πληρωμών της Κίνας έχει επίσης προκαλέσει ανησυχίες για τους ηλικιωμένους, με έρευνα της κεντρικής τράπεζας να διαπιστώνει ότι το 75% των ηλικιωμένων της χώρας εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τραπεζογραμμάτια.
Είναι παράνομο στην Κίνα να μην γίνονται δεκτά μετρητά για αγορές και τα μέτρα της κεντρικής κυβέρνησης έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια. Οι ρυθμιστικές αρχές επιβάλλουν πρόστιμα σε εταιρείες όπως αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που αρνούνται μετρητά, ενώ τα κρατικά μέσα ενημέρωσης προωθούν το χαρτονόμισμα ως το «βασικότερο μέσο πληρωμής».
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;