
Μια αναθεώρηση των φόρων εισαγωγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φαίνεται πως υποστηρίζει η Γερμανία, καθώς μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να τερματίσει μια εξαίρεση για τα φθηνά δέματα που έχει βοηθήσει τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές Shein και Temu να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς με τα φθηνότερα ρούχα, αξεσουάρ και gadgets που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Οι επικριτές της Shein και της Temu στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ήδη παραπονεθεί ότι χρησιμοποιούν μια απαλλαγή από τους φόρους εισαγωγής εκεί για να υποτιμούν τους ανταγωνιστές τους και να αποφεύγουν τους τελωνειακούς ελέγχους των προϊόντων τους.
Temu: Αύξηση 131% στα έσοδα της μητρικής της
Η πρακτική αυτή βοηθά τις δύο εταιρείες να προσφέρουν για παράδειγμα, φορέματα με μόλις 8 δολάρια και έξυπνα ρολόγια με 25 δολάρια σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Η Shein επιταχύνει επί του παρόντος τις προετοιμασίες για την εισαγωγή της στο Λονδίνο, μετά την προσπάθεια εισαγωγής της στη Νέα Υόρκη, η οποία αντιμετώπισε αντιδράσεις από τους νομοθέτες των ΗΠΑ.
Τι είδε η Γερμανία
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς της ΕΕ, τα προϊόντα που αγοράζονται διαδικτυακά από χώρα εκτός ΕΕ, δεν υπόκεινται σε τελωνειακούς δασμούς, εάν η αξία τους είναι κάτω από 150 ευρώ (163 δολάρια).
Η ένωση λιανικού εμπορίου της Γερμανίας, η Handelsverband Deutschland (HDE), ασκεί πιέσεις στη γερμανική κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι η απαλλαγή αυτή ενθάρρυνε τη μαζική αύξηση των μικρών δεμάτων που εισέρχονται στην ΕΕ από διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Shein και η Temu και ότι οι τελωνειακές αρχές δεν έχουν την ικανότητα να ελέγχουν όλα τα προϊόντα που συμμορφώνονται με τους κανόνες της ΕΕ.
Όπως επισημαίνει η HDE στο Reuters, ήδη ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ έχει τονίσει πως «η Γερμανία θα υποστηρίξει την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 150 ευρώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Την ίδια στιγμή το γερμανικό οικονομικό επιτελείο εμφανίζεται να χαιρετίζει το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε «προτάσεις για την προσαρμογή της ευρωπαϊκής τελωνειακής νομοθεσίας στις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου», αναφερόμενο σε ένα ευρύτερο σχέδιο μεταρρύθμισης που περιλαμβάνει τον τερματισμό του αφορολόγητου ορίου.
Οι αντιδράσεις
Η ΕΕ συζητά την κατάργηση του ορίου ως μέρος ενός σχεδίου τελωνειακής μεταρρύθμισης που πρότεινε η Επιτροπή ήδη από τον Μάιο του 2023.
Ερωτηθείσα σχετικά με την πιθανή κατάργηση του ορίου από την ΕΕ, η Shein δήλωσε: «Σε αντίθεση με ορισμένες κοινές εσφαλμένες αντιλήψεις, διατηρούμε τις τιμές προσιτές μέσω του επιχειρηματικού μας μοντέλου κατά παραγγελία που βασίζεται στην τεχνολογία και της ευέλικτης εφοδιαστικής αλυσίδας».
Η ανταγωνίστρια Temu, η οποία ανήκει στον κινεζικό διαδικτυακό λιανοπωλητή Pinduoduo Holdings, αρνήθηκε επίσης ότι η ανάπτυξή της οφείλεται κυρίως στην πολιτική αφορολόγητου εμπορίου.
«Οι πρωταρχικοί παράγοντες πίσω από την ταχεία επέκταση και την αποδοχή μας από την αγορά είναι αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής μας αλυσίδας και οι λειτουργικές επιδόσεις που έχουμε καλλιεργήσει όλα αυτά τα χρόνια», δήλωσε εκπρόσωπος της Temu στο Reuters.
Από την πλευρά της, η βιομηχανική ένωση Ecommerce Europe, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται η Amazon και το eBay, εξήγησε πως η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου θα αύξανε τις εμπορικές τριβές και θα μπορούσε να οδηγήσει σε αντίποινα από βασικούς εμπορικούς εταίρους όπως οι ΗΠΑ.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε το νομοσχέδιο για την τελωνειακή μεταρρύθμιση σε προκαταρκτική ψηφοφορία τον Μάρτιο, αλλά το νομοσχέδιο θα αξιολογηθεί περαιτέρω μετά τις ευρωπαϊκές εκλογές στις αρχές Ιουνίου, με τη νέα σύνθεση του κοινοβουλίου.
Δύο δισεκατομμύρια δέματα με δηλωθείσα αξία μικρότερη από 150 ευρώ έφτασαν στην ΕΕ από τρίτες χώρες το 2023, σύμφωνα με την Κομισιόν, η οποία αναφέρει ότι «ο τεράστιος όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου δοκιμάζει τα όρια των τελωνείων».
Η Επιτροπή τόνισε επίσης ότι η απαλλαγή από τον εισαγωγικό φόρο ενθαρρύνει τους πωλητές να διασπούν τις αποστολές και ότι έως και το 65% των δεμάτων υποτιμάται για να υπάρχει όφελος από τη φοροαπαλλαγή.
Σε αντιδιαστολή, η Shein δήλωσε ότι κάνει τις σχετικές δηλώσεις και καταβάλλει τους απαιτούμενους φόρους για τις παραγγελίες που αποστέλλονται σε πελάτες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών δασμών για παραγγελίες αξίας άνω του ορίου των 150 ευρώ. Ενώ η Temu σχολίασε πως δεν διαχωρίζει δέματα για να παρακάμψει τους τελωνειακούς ελέγχους ή να προβεί σε ψευδείς δηλώσεις.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς