Ήταν μόλις τον Απρίλιο όταν η Tesla μείωσε τις τιμές του Model Y στην Κίνα στα χαμηλότερα επίπεδα από τότε που το μοντέλο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη χώρα το 2021.

Και τώρα προχωρά σε μια ακόμη μείωση – της παραγωγής του best-seller ηλεκτρικού της αυτοκινήτου και κατά διψήφιο μάλιστα ποσοστό στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη από τον Μάρτιο.

Μασκ: Αξιοποιεί δεδομένα της Κίνας για να αναπτύξει την τεχνητή νοημοσύνη στην Tesla

Η κίνηση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της εξασθενημένης ζήτησης για το γερασμένο μοντέλο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, στην οποία πωλείται η πλειονότητα των αυτοκινήτων που παράγονται στο εργοστάσιο της Σαγκάης.

Την ίδια στιγμή στη συγκεκριμένη αγορά, όπως επισημαίνει και το Fast Company, έχει ξεσπάσει ένας άγριος πόλεμος τιμών μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, παρά την οικονομική επιβράδυνση.

Μάλιστα, το εργοστάσιο της Σαγκάης, ο μεγαλύτερος κόμβος παραγωγής της Tesla παγκοσμίως, σχεδίαζε να μειώσει την παραγωγή του Model Y κατά τουλάχιστον 20% κατά την περίοδο Μαρτίου-Ιουνίου.

Τα στοιχεία από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM) έδειξαν ότι η παραγωγή του Model Y στην Κίνα ανήλθε σε 49.498 μονάδες τον Μάρτιο και 36.610 τον Απρίλιο, 17,7% και 33% χαμηλότερα, αντίστοιχα, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Συνολικά, η Tesla παρήγαγε 287.359 μονάδες αυτοκινήτων Model Y και Model 3 στην Κίνα τους πρώτους τέσσερις μήνες, 5% χαμηλότερα από την ίδια περίοδο του 2023, με την παραγωγή του Model 3 να είναι 10% υψηλότερη, σύμφωνα με τα στοιχεία της CAAM.

Δεν ήταν άμεσα σαφές αν η μείωση της παραγωγής θα επεκταθεί στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ή στο Model 3 και αν τα εργοστάσια της Tesla στις ΗΠΑ και τη Γερμανία υιοθετήσουν επίσης παρόμοιες περικοπές παραγωγής.

Αλλαγή πλάνων

Η Tesla άφησε εκτός τον στόχο της για παράδοση 20 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως έως το 2030 στην τελευταία έκθεση που δημοσίευσε την Πέμπτη, ένα ακόμη σημάδι ότι η εταιρεία απομακρύνεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς στρέφει την προσοχή της στα ρομποτικά άξονα. Η εταιρεία έχει επιταχύνει τη στροφή της για να ποντάρει σε μια επανάσταση στην τεχνητή νοημοσύνη που θα φέρει νέα αύξηση των εσόδων.

Παρά τις περικοπές στην παραγωγή και τις πρόσφατες απολύσεις στις ομάδες πωλήσεων και υπηρεσιών φόρτισης της Tesla στην Κίνα, η εταιρεία εξακολουθεί να στοχεύει στην πώληση 600.000 έως 700.000 αυτοκινήτων στην Κίνα το 2024 από τα 2 εκατομμύρια EVs που στοχεύει να πουλήσει παγκοσμίως, αμετάβλητοι από τους στόχους στις αρχές του έτους.

Το μερίδιο της Tesla στη συνολική αγορά αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων της Κίνας έχει διολισθήσει στο 6,8% τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους από 7,8% το σύνολο του 2023, όταν πούλησε 603.664 αυτοκίνητα στη χώρα, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Η εγχώρια BYD ηγήθηκε της κατηγορίας στην Κίνα με μερίδιο 34,3% για τους πρώτους τέσσερις μήνες, το οποίο ήταν μειωμένο από 35% για ολόκληρο το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα