Πολύ κοντά στο να γίνουν τα αθώα θύματα μιας κλιμακούμενης εμπορικής διαμάχης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας, προειδοποιούν ότι βρίσκονται οι Γάλλοι παραγωγοί κονιάκ.

«Νιώθουμε ότι είμαστε όμηροι σε πράγματα που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με εμάς και ότι μπορούμε να εξαφανιστούμε από το τοπίο με μια απλή κίνηση», δήλωσε ο Raphaël Delpech, γενικός διευθυντής του διοικητικού οργάνου της Γαλλίας για το κονιάκ, BNIC.  Και κάτι τέτοιο θα αποτελούσε πρόβλημα για τον κλάδο. «Θα ήταν μια απόλυτη αποτυχία της εμπορικής πολιτικής, τόσο για τη Γαλλία όσο και για την Ευρώπη», συμπλήρωσε στο POLITICO.

Γαλλία-Κίνα: Η συμφωνία για το κονιάκ και το ράλι στις μετοχές

Με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτοιμη να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, η BNIC – τα μέλη της οποίας απασχολούν 70.000 άτομα και αντιπροσωπεύουν σχεδόν 4 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξαγωγικές πωλήσεις – φοβάται ότι η κίνηση αυτή θα κλιμακώσει τις εμπορικές εντάσεις με το Πεκίνο.

Σε απάντηση στην έρευνα σχετικά με τις κρατικές επιδοτήσεις για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, την οποία υποστήριξε το Παρίσι, το Πεκίνο αντεπιτέθηκε τον Ιανουάριο με τη δική του έρευνα σχετικά με τα ευρωπαϊκά οινοπνευματώδη ποτά. Η κίνηση αυτή στόχευε σαφώς τις γαλλικές μάρκες πολυτελών κονιάκ που αποτελούν το 99% των εισαγωγών της Κίνας σε αυτά τα λικέρ.

O Raphaël Delpech, γενικός διευθυντής του διοικητικού οργάνου της Γαλλίας για το κονιάκ, BNIC

Η κινεζική απειλή και η γαλλική αδράνεια

Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στη Γαλλία νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δεσμεύτηκε να μην επιβάλει δασμούς – τουλάχιστον όχι μέχρι να ολοκληρωθεί οριστικά η έρευνα που ξεκίνησε το Πεκίνο. Διεκδικώντας μια νίκη, ο οικοδεσπότης πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν χάρισε στον Σι αρκετές φιάλες από τα καλύτερα κονιάκ της Γαλλίας ως προσφορά ειρήνης.

«Δυστυχώς, δεν μας καθησυχάζουν καθόλου οι δηλώσεις που έγιναν μετά τη συνάντηση των δύο προέδρων», πρόσθεσε ο Delpech. «Ο φόβος μας είναι ότι η έρευνα θα κλείσει τώρα για πολιτικούς λόγους, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδήλωσή μας, και ότι θα μας επιβληθούν οριστικοί δασμοί».

Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά για το γαλλικό κονιάκ, μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες, με 61,5 εκατομμύρια φιάλες να πωλούνται εκεί το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της BNIC.

Ο κλάδος εξέφρασε επίσης το παράπονο ότι δεν εισακούστηκε αρκετά σύντομα από τις γαλλικές αρχές, όταν προειδοποίησε για τον κίνδυνο το Πεκίνο να «κυνηγήσει» τον κλάδο του κονιάκ ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο – τον μήνα που η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε έρευνα για το αν οι κρατικές επιδοτήσεις προς τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ήταν άδικες.

«Αυτό για το οποίο πραγματικά λυπούμαστε είναι ότι, όταν αποδείχθηκε ο κίνδυνος, δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία μας από αυτόν», δήλωσε ο Delpech. «Εμείς, ο τομέας του κονιάκ, θεωρηθήκαμε ως μεταβλητή προσαρμογής, ως αποδεκτή παράπλευρη απώλεια».

Το εμπορικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ενημερώσει τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς αυτοκινήτων για την απόφασή του να επιβάλει προσωρινούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τις αρχές Ιουνίου – ημέρες πριν από τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η φον ντερ Λάιεν έχει δηλώσει στην προεκλογική εκστρατεία ότι οι Βρυξέλλες θα επιβάλουν «στοχευμένους» δασμούς στα κινεζικά EVs.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ρωσία: Πώς και γιατί το υπουργείο Ενέργειας θέλει τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών της χώρας
Διεθνή |

Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου