Ενώ ασχολείται με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και ρομπότ με συναισθήματα, η πραγματική πίεση στον Ίλον Μασκ βρίσκεται στο να αναπτύξει το φθηνότερο «οικογενειακό» Tesla που έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό.
Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η σειρά οχημάτων της Tesla με το τετραετές Model Y έχει αρχίσει να παλιώνει και ότι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα χάνει το πλεονέκτημα του πρωτοπόρου. Αυτοκινητοβιομηχανίες από το Ντιτρόιτ έως τη Σαγκάη πλησιάζουν. Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει πέσει περισσότερο από το μισό από τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης 32% φέτος.
Μάχη στην Tesla για την αμοιβή-μαμούθ του Μασκ
Όπως αναφέρει το Barron’s αυτό είναι κάτι που ομοιάζει με την ιστορία του Χένρι Φορντ και το μοντέλο T.
Κάνε το όπως ο Χένρι Φορντ; Μάλλον όχι…
Ο Χένρι Φορντ έγραψε ιστορία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας με την κυκλοφορία του μοντέλου Τ (που απέκτησε το προσωνύμιο Tin Lizzie) το 1908, του πρώτου φθηνού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής το οποίο μπήκε στα σπίτια εκατομμυρίων Αμερικανών και όχι μόνο των πλουσίων όπως συνηθιζόταν παλαιότερα. Όμως το 1924 οι πωλήσεις του έπεφταν και η Ford ένιωθε καυτή την ανάσα των ανταγωνιστών της. Συνεργάτες του και επενδυτές προσπαθούσαν να τον πείσουν να αναπτύξει ένα νέο όχημα. Όμως αυτός δεν ενέδιδε.
Σύμφωνα με μια ιστορία που επικαλείται το Barron’s, το 1912, ενώ ο Φόρντ έλειπε, στελέχη του κατασκεύασαν κρυφά ένα πρωτότυπο «ενός βελτιωμένου Ford», όπως έγραψε το Barron’s και το έδειξαν στο αφεντικό τους κατά την επιστροφή του. Ο Χένρι Φόρντ ζήτησε ένα σφυρί και το κατέστρεψε, ενώ με κάθε χτύπημα φώναζε: «Αυτή είναι η γνώμη μου για το @@@ νέο σας αυτοκίνητο».
Το μοντέλο Α
Μετά από πολλά χρόνια πιέσεων, το 1926, ο Φόρντ ενέδωσε. Στη συνέχεια ρίχτηκε στη δουλειά για το νέο αυτοκίνητο, το οποίο ονομάστηκε Model A για να συμβολίζει μια νέα αρχή. Η παραγωγή του Model T σταμάτησε την 1η Ιουνίου 1927 και οι παραδόσεις του νέου αυτοκινήτου θα ξεκινούσαν την 1η Αυγούστου. Αυτή η ημερομηνία δεν τηρήθηκε, καθώς όπως και ο Μασκ, ο Φορντ ήταν καλός με τις προθεσμίες.
Παρόλο που η κυκλοφορία του πήρε περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο και κόστισε 250 εκατ. δολάρια (περίπου 4,3 δισ. δολάρια σήμερα), η γραμμή παραγωγής έβγαλε τα πρώτα αυτοκίνητα τον Νοέμβριο του 1927. Το Model A ήταν μια δημοφιλής και κριτική επιτυχία, το οποίο αποκαλούταν «μωρό Λίνκολν» για την εμφάνισή του, ενώ κόστιζε 385 δολάρια, παρόμοια τιμή με το Τ.
Ωστόσο, απέτυχε να αποκαταστήσει την προηγούμενη υπεροχή της Ford. Αντ’ αυτού, η Ford θα συναγωνιζόταν με τη Chevy στην κατηγορία των αυτοκινήτων ευρείας κυκλοφορίας, ενώ η GM -με μάρκες σε κάθε τιμή- θα γινόταν κυρίαρχη. Η Ford έχασε την κυριαρχία της λόγω της άρνησης του Henry Ford να αλλάξει και το νέο μοντέλο Α έφτασε απλά πολύ αργά, ή τουλάχιστον αυτή είναι μια αφήγηση.
Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι ο Φορντ έκανε την επιλογή του στις αρχές της δεκαετίας του 1900, εστιάζοντας σε ένα μόνο μοντέλο, ενώ ο Γουίλιαμ Ντουράντ, κατασκευαστής αγαπημένων οχημάτων τα οποία έσερναν άλογα, άρχισε να εξαγοράζει αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Buick, η Cadillac, η Olds, η Chevy (1918) και άλλες εξαγοράστηκαν από την GM.
Ο Ντουράντ αναγκάστηκε να φύγει από την GM το 1920 και μετά από χρόνια τακτικών γρήγορου πλουτισμού πέθανε χρεοκοπημένος και ξεχασμένος τον Μάρτιο του 1947. Ο Φορντ πέθανε έναν μήνα αργότερα, μόνο που για αυτόν πένθησε ένα ολόκληρο έθνος. τον ξεπέρασε κατά ένα μήνα, πενθώντας από ένα ολόκληρο έθνος.
Ξανά στο 2024
Επιστρέφοντας στο 2024, ο Μασκ φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για το άφταστο, παρά για το σίγουρο.
Με την εστίασή του στην αυτόνομη οδήγηση, ο Μασκ κάνει ακόμη μία μια βολή προς το φεγγάρι. Σε λίγα χρόνια, ίσως, η θέα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό να είναι κοινός τόπος. Σε μια γενιά, μπορεί τα παιδιά μπορεί να θαυμάζουν ότι οι μεγαλύτεροι τους κάποτε οδηγούσαν πραγματικά αυτοκίνητα, όπως τα παιδιά με τα μοντέλα Τ της Ford έμειναν έκπληκτα όταν άκουσαν ότι οι γονείς τους κάποτε ταξίδευαν με άμαξες που τις έσερναν άλογα.
“Δεν στοιχηματίζω ακριβώς την εταιρεία, αλλά το να πάμε με τα μπαλάκια στον τοίχο για την αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση”, έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο Twitter.
«Δεν στοιχηματίζω την ύπαρξη της εταιρείας, αλλά το να εστιάσουμε πλήρως στην αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση», έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο X. «Όλα τα υπόλοιπα είναι σαν παραλλαγές μιας άμαξας με άλογα».
Ο Χένρι Φορντ έχασε την κυριαρχία στην αγορά επειδή επέμεινε πολύ καιρό στο μοντέλο Τ. Ο Ίλον Μασκ μπορεί να τη χάσει περιμένοντας πολύ καιρό να κατασκευάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης