
Ενώ ασχολείται με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και ρομπότ με συναισθήματα, η πραγματική πίεση στον Ίλον Μασκ βρίσκεται στο να αναπτύξει το φθηνότερο «οικογενειακό» Tesla που έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό.
Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η σειρά οχημάτων της Tesla με το τετραετές Model Y έχει αρχίσει να παλιώνει και ότι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα χάνει το πλεονέκτημα του πρωτοπόρου. Αυτοκινητοβιομηχανίες από το Ντιτρόιτ έως τη Σαγκάη πλησιάζουν. Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει πέσει περισσότερο από το μισό από τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης 32% φέτος.
Μάχη στην Tesla για την αμοιβή-μαμούθ του Μασκ
Όπως αναφέρει το Barron’s αυτό είναι κάτι που ομοιάζει με την ιστορία του Χένρι Φορντ και το μοντέλο T.
Κάνε το όπως ο Χένρι Φορντ; Μάλλον όχι…
Ο Χένρι Φορντ έγραψε ιστορία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας με την κυκλοφορία του μοντέλου Τ (που απέκτησε το προσωνύμιο Tin Lizzie) το 1908, του πρώτου φθηνού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής το οποίο μπήκε στα σπίτια εκατομμυρίων Αμερικανών και όχι μόνο των πλουσίων όπως συνηθιζόταν παλαιότερα. Όμως το 1924 οι πωλήσεις του έπεφταν και η Ford ένιωθε καυτή την ανάσα των ανταγωνιστών της. Συνεργάτες του και επενδυτές προσπαθούσαν να τον πείσουν να αναπτύξει ένα νέο όχημα. Όμως αυτός δεν ενέδιδε.
Σύμφωνα με μια ιστορία που επικαλείται το Barron’s, το 1912, ενώ ο Φόρντ έλειπε, στελέχη του κατασκεύασαν κρυφά ένα πρωτότυπο «ενός βελτιωμένου Ford», όπως έγραψε το Barron’s και το έδειξαν στο αφεντικό τους κατά την επιστροφή του. Ο Χένρι Φόρντ ζήτησε ένα σφυρί και το κατέστρεψε, ενώ με κάθε χτύπημα φώναζε: «Αυτή είναι η γνώμη μου για το @@@ νέο σας αυτοκίνητο».
Το μοντέλο Α
Μετά από πολλά χρόνια πιέσεων, το 1926, ο Φόρντ ενέδωσε. Στη συνέχεια ρίχτηκε στη δουλειά για το νέο αυτοκίνητο, το οποίο ονομάστηκε Model A για να συμβολίζει μια νέα αρχή. Η παραγωγή του Model T σταμάτησε την 1η Ιουνίου 1927 και οι παραδόσεις του νέου αυτοκινήτου θα ξεκινούσαν την 1η Αυγούστου. Αυτή η ημερομηνία δεν τηρήθηκε, καθώς όπως και ο Μασκ, ο Φορντ ήταν καλός με τις προθεσμίες.
Παρόλο που η κυκλοφορία του πήρε περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο και κόστισε 250 εκατ. δολάρια (περίπου 4,3 δισ. δολάρια σήμερα), η γραμμή παραγωγής έβγαλε τα πρώτα αυτοκίνητα τον Νοέμβριο του 1927. Το Model A ήταν μια δημοφιλής και κριτική επιτυχία, το οποίο αποκαλούταν «μωρό Λίνκολν» για την εμφάνισή του, ενώ κόστιζε 385 δολάρια, παρόμοια τιμή με το Τ.
Ωστόσο, απέτυχε να αποκαταστήσει την προηγούμενη υπεροχή της Ford. Αντ’ αυτού, η Ford θα συναγωνιζόταν με τη Chevy στην κατηγορία των αυτοκινήτων ευρείας κυκλοφορίας, ενώ η GM -με μάρκες σε κάθε τιμή- θα γινόταν κυρίαρχη. Η Ford έχασε την κυριαρχία της λόγω της άρνησης του Henry Ford να αλλάξει και το νέο μοντέλο Α έφτασε απλά πολύ αργά, ή τουλάχιστον αυτή είναι μια αφήγηση.
Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι ο Φορντ έκανε την επιλογή του στις αρχές της δεκαετίας του 1900, εστιάζοντας σε ένα μόνο μοντέλο, ενώ ο Γουίλιαμ Ντουράντ, κατασκευαστής αγαπημένων οχημάτων τα οποία έσερναν άλογα, άρχισε να εξαγοράζει αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Buick, η Cadillac, η Olds, η Chevy (1918) και άλλες εξαγοράστηκαν από την GM.
Ο Ντουράντ αναγκάστηκε να φύγει από την GM το 1920 και μετά από χρόνια τακτικών γρήγορου πλουτισμού πέθανε χρεοκοπημένος και ξεχασμένος τον Μάρτιο του 1947. Ο Φορντ πέθανε έναν μήνα αργότερα, μόνο που για αυτόν πένθησε ένα ολόκληρο έθνος. τον ξεπέρασε κατά ένα μήνα, πενθώντας από ένα ολόκληρο έθνος.
Ξανά στο 2024
Επιστρέφοντας στο 2024, ο Μασκ φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για το άφταστο, παρά για το σίγουρο.
Με την εστίασή του στην αυτόνομη οδήγηση, ο Μασκ κάνει ακόμη μία μια βολή προς το φεγγάρι. Σε λίγα χρόνια, ίσως, η θέα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό να είναι κοινός τόπος. Σε μια γενιά, μπορεί τα παιδιά μπορεί να θαυμάζουν ότι οι μεγαλύτεροι τους κάποτε οδηγούσαν πραγματικά αυτοκίνητα, όπως τα παιδιά με τα μοντέλα Τ της Ford έμειναν έκπληκτα όταν άκουσαν ότι οι γονείς τους κάποτε ταξίδευαν με άμαξες που τις έσερναν άλογα.
“Δεν στοιχηματίζω ακριβώς την εταιρεία, αλλά το να πάμε με τα μπαλάκια στον τοίχο για την αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση”, έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο Twitter.
«Δεν στοιχηματίζω την ύπαρξη της εταιρείας, αλλά το να εστιάσουμε πλήρως στην αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση», έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο X. «Όλα τα υπόλοιπα είναι σαν παραλλαγές μιας άμαξας με άλογα».
Ο Χένρι Φορντ έχασε την κυριαρχία στην αγορά επειδή επέμεινε πολύ καιρό στο μοντέλο Τ. Ο Ίλον Μασκ μπορεί να τη χάσει περιμένοντας πολύ καιρό να κατασκευάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.


Latest News

Citigroup: Υψηλά κέρδη από συναλλαγές στις μετοχές και στο σταθερό εισόδημα
Το τμήμα συναλλαγών της Citigroup ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου