Ενώ ασχολείται με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και ρομπότ με συναισθήματα, η πραγματική πίεση στον Ίλον Μασκ βρίσκεται στο να αναπτύξει το φθηνότερο «οικογενειακό» Tesla που έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό.
Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η σειρά οχημάτων της Tesla με το τετραετές Model Y έχει αρχίσει να παλιώνει και ότι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα χάνει το πλεονέκτημα του πρωτοπόρου. Αυτοκινητοβιομηχανίες από το Ντιτρόιτ έως τη Σαγκάη πλησιάζουν. Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει πέσει περισσότερο από το μισό από τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης 32% φέτος.
Μάχη στην Tesla για την αμοιβή-μαμούθ του Μασκ
Όπως αναφέρει το Barron’s αυτό είναι κάτι που ομοιάζει με την ιστορία του Χένρι Φορντ και το μοντέλο T.
Κάνε το όπως ο Χένρι Φορντ; Μάλλον όχι…
Ο Χένρι Φορντ έγραψε ιστορία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας με την κυκλοφορία του μοντέλου Τ (που απέκτησε το προσωνύμιο Tin Lizzie) το 1908, του πρώτου φθηνού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής το οποίο μπήκε στα σπίτια εκατομμυρίων Αμερικανών και όχι μόνο των πλουσίων όπως συνηθιζόταν παλαιότερα. Όμως το 1924 οι πωλήσεις του έπεφταν και η Ford ένιωθε καυτή την ανάσα των ανταγωνιστών της. Συνεργάτες του και επενδυτές προσπαθούσαν να τον πείσουν να αναπτύξει ένα νέο όχημα. Όμως αυτός δεν ενέδιδε.
Σύμφωνα με μια ιστορία που επικαλείται το Barron’s, το 1912, ενώ ο Φόρντ έλειπε, στελέχη του κατασκεύασαν κρυφά ένα πρωτότυπο «ενός βελτιωμένου Ford», όπως έγραψε το Barron’s και το έδειξαν στο αφεντικό τους κατά την επιστροφή του. Ο Χένρι Φόρντ ζήτησε ένα σφυρί και το κατέστρεψε, ενώ με κάθε χτύπημα φώναζε: «Αυτή είναι η γνώμη μου για το @@@ νέο σας αυτοκίνητο».
Το μοντέλο Α
Μετά από πολλά χρόνια πιέσεων, το 1926, ο Φόρντ ενέδωσε. Στη συνέχεια ρίχτηκε στη δουλειά για το νέο αυτοκίνητο, το οποίο ονομάστηκε Model A για να συμβολίζει μια νέα αρχή. Η παραγωγή του Model T σταμάτησε την 1η Ιουνίου 1927 και οι παραδόσεις του νέου αυτοκινήτου θα ξεκινούσαν την 1η Αυγούστου. Αυτή η ημερομηνία δεν τηρήθηκε, καθώς όπως και ο Μασκ, ο Φορντ ήταν καλός με τις προθεσμίες.
Παρόλο που η κυκλοφορία του πήρε περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο και κόστισε 250 εκατ. δολάρια (περίπου 4,3 δισ. δολάρια σήμερα), η γραμμή παραγωγής έβγαλε τα πρώτα αυτοκίνητα τον Νοέμβριο του 1927. Το Model A ήταν μια δημοφιλής και κριτική επιτυχία, το οποίο αποκαλούταν «μωρό Λίνκολν» για την εμφάνισή του, ενώ κόστιζε 385 δολάρια, παρόμοια τιμή με το Τ.
Ωστόσο, απέτυχε να αποκαταστήσει την προηγούμενη υπεροχή της Ford. Αντ’ αυτού, η Ford θα συναγωνιζόταν με τη Chevy στην κατηγορία των αυτοκινήτων ευρείας κυκλοφορίας, ενώ η GM -με μάρκες σε κάθε τιμή- θα γινόταν κυρίαρχη. Η Ford έχασε την κυριαρχία της λόγω της άρνησης του Henry Ford να αλλάξει και το νέο μοντέλο Α έφτασε απλά πολύ αργά, ή τουλάχιστον αυτή είναι μια αφήγηση.
Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι ο Φορντ έκανε την επιλογή του στις αρχές της δεκαετίας του 1900, εστιάζοντας σε ένα μόνο μοντέλο, ενώ ο Γουίλιαμ Ντουράντ, κατασκευαστής αγαπημένων οχημάτων τα οποία έσερναν άλογα, άρχισε να εξαγοράζει αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Buick, η Cadillac, η Olds, η Chevy (1918) και άλλες εξαγοράστηκαν από την GM.
Ο Ντουράντ αναγκάστηκε να φύγει από την GM το 1920 και μετά από χρόνια τακτικών γρήγορου πλουτισμού πέθανε χρεοκοπημένος και ξεχασμένος τον Μάρτιο του 1947. Ο Φορντ πέθανε έναν μήνα αργότερα, μόνο που για αυτόν πένθησε ένα ολόκληρο έθνος. τον ξεπέρασε κατά ένα μήνα, πενθώντας από ένα ολόκληρο έθνος.
Ξανά στο 2024
Επιστρέφοντας στο 2024, ο Μασκ φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για το άφταστο, παρά για το σίγουρο.
Με την εστίασή του στην αυτόνομη οδήγηση, ο Μασκ κάνει ακόμη μία μια βολή προς το φεγγάρι. Σε λίγα χρόνια, ίσως, η θέα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό να είναι κοινός τόπος. Σε μια γενιά, μπορεί τα παιδιά μπορεί να θαυμάζουν ότι οι μεγαλύτεροι τους κάποτε οδηγούσαν πραγματικά αυτοκίνητα, όπως τα παιδιά με τα μοντέλα Τ της Ford έμειναν έκπληκτα όταν άκουσαν ότι οι γονείς τους κάποτε ταξίδευαν με άμαξες που τις έσερναν άλογα.
“Δεν στοιχηματίζω ακριβώς την εταιρεία, αλλά το να πάμε με τα μπαλάκια στον τοίχο για την αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση”, έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο Twitter.
«Δεν στοιχηματίζω την ύπαρξη της εταιρείας, αλλά το να εστιάσουμε πλήρως στην αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση», έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο X. «Όλα τα υπόλοιπα είναι σαν παραλλαγές μιας άμαξας με άλογα».
Ο Χένρι Φορντ έχασε την κυριαρχία στην αγορά επειδή επέμεινε πολύ καιρό στο μοντέλο Τ. Ο Ίλον Μασκ μπορεί να τη χάσει περιμένοντας πολύ καιρό να κατασκευάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Latest News
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ
Μία μόνο μείωση των επιτοκίων από την Fed βλέπουν οι traders για το 2025
Τα στοιχεία για την αγορά εργασίας που ενισχύουν την εκτίμηση για λιγότερες μειώσεις επιτοκίων από την Fed
Mega deal 16,4 δισ. δολ στον ενεργειακό τομέα των ΗΠΑ - Η Constellation Energy αποκτά την Calpine
Για την Constellation Energy, με τον συνυπολογισμό του χρέους, η συναλλαγή αποτιμά την Calpine στα 26,6 δισ. δολάρια.
ESG: Γιατί δικαστής στο Τέξας έβγαλε παράνομες τις επενδύσεις για συνταξιοδοτικά προγράμματα
Η αγωγή των πιλότων έναντι της American Airlines και τις επενδύσεις με κριτήρια ESG
H Stellantis κατακτά το στόχο για τα αποθέματα της Β Αμερικής- Μειώθηκαν κατά 100.000 οχήματα
Τα αποθέματα του ομίλου Stellantis στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατα 100.000
Ανησυχητικά χαμηλά τα επίπεδα αποθέματος φυσικού αερίου στη Βρετανία, λέει η Centrica
Τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αεριου στη Βρετανία είναι 26% χαμηλότερα απο την αντίστοιχη περυσινή περίοδο
Το sell off στα ομόλογα απειλεί να τινάξει στον αέρα τον προϋπολογισμό των Εργατικών
Το ξεπούλημα των βρετανικών ομολόγων οδηγεί υψηλά το κόστος δανεισμού