
Η ζήτηση για τις κορυφαίες μάρκες καλλυντικών της Unilever έχει αυξηθεί παρά την κρίση κόστους ζωής, σε αντίθεση με τα brands της σε τρόφιμα, σαπούνια και απορρυπαντικά, λέει η επικεφαλής του premium τμήματος ομορφιάς του ομίλου.
Η εταιρεία στοχεύει να ανατρέψει χρόνια απογοητευτικών επιδόσεων, εστιάζοντας σε κορυφαίες μάρκες και ξεφορτώνοντας τμήματα με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, όπως παγωτά και μη αγαπημένα προϊόντα προσωπικής φροντίδας .
«Η ομορφιά είναι ανθεκτική στην ύφεση», δηλώνει στους Financial Times, η Βασιλική Πέτρου, διευθύνουσα σύμβουλος της Unilever Prestige, η οποία ηγείται της επιχείρησης από την έναρξή της πριν από 10 χρόνια.
Unilever: Νέα στρατηγική για τους… λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Η Prestige διαθέτει 10 μάρκες, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων περιποίησης δέρματος Tatcha και Dermalogica, μακιγιάζ Hourglass και περιποίησης μαλλιών Living Proof.
«Αν υπάρξει ύφεση, οι άνθρωποι θα θυσιάζουν πάντα μια ακριβή τσάντα ή φόρεμα για ένα προϊόν περιποίησης ή ένα κραγιόν, επειδή ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους…. είναι μέρος της αυτοεκτίμησης», πρόσθεσε.
Το τμήμα Prestige σημείωσε 13 συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας αύξησης πωλήσεων μέχρι το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και ο κύκλος εργασιών για το 2023 ήταν 1,4 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 700 εκατ. ευρώ το 2020.
Οι πωλήσεις σε ολόκληρη την εταιρεία αυξήθηκαν κατά 4,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους και 7% το 2023, ενώ ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 0,8% στα 59,6 δισ. ευρώ το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Premium brands
Οι premium μάρκες της εταιρείας αποτελούν το 30% των προϊόντων της, με περισσότερες από τις μισές να βρίσκονται στη μαζική αγορά, ενώ οι υπόλοιπες ταξινομούνται ως αγαθά αξίας.
Το τμήμα Prestige ιδρύθηκε το 2014 αφού η εταιρεία είχε μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές σε κατηγορίες premium, οι οποίες οδήγησαν σε μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου την τελευταία δεκαετία.
Η Πέτρου ανέλαβε το καθήκον να αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο από πολυτελείς μάρκες που η Unilever θα μπορούσε στη συνέχεια να αναπτύξει.
Δύο από τις 10 μάρκες του τμήματος, η Dermalogica και η Paula’s Choice, συγκαταλέγονται πλέον μεταξύ των επονομαζόμενων power brands της Unilever — οι 30 που αποτελούν το 70% των πωλήσεων.
Το επιχειρηματικό μοντέλο του τμήματος Prestige έχει διαφορετική προσέγγιση από όλα μέρη της επιχείρησης, είπε η Πέτρου, καθώς περιέγραψε τη στρατηγική του.
Οι εξαγορές, για παράδειγμα, αφήνονται να λειτουργούν ανεξάρτητα αντί να συγχωνεύονται στην ομάδα. Οι πιο πρόσφατες εξαγορές ήταν η μάρκα περιποίησης μαλλιών K18, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στο TikTok, και η Paula’s Choice, που ιδρύθηκε ως μία από τις πρώτες διαδικτυακές μάρκες ομορφιάς το 1995.
Το αποκεντρωμένο μοντέλο της Prestige σημαίνει ότι η ψυχή των νέων εμπορικών σημάτων δεν χάνεται, είπε η Πέτρου.
Η στρατηγική
«Η Unilever έχει τη φήμη για ένα μικτό ρεκόρ συγχωνεύσεων και εξαγορών στην καλύτερη περίπτωση», έγραψαν οι αναλυτές της Barclays σε πρόσφατο σημείωμα. «Ωστόσο, όσον αφορά την ανάπτυξη της επιχείρησης Prestige και ευεξίας, έχει κάνει πολύ λίγα λάθη».
Η Barclays εκτιμά ότι μαζί, το Prestige beauty και το άλλο ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα του, Health and Wellbeing, θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 10 δισ. ευρώ σε ετήσια έσοδα έως το 2030. Τα περιθώρια κέρδους για τα δύο τμήματα είναι κοντά στο 60%, έναντι 30% που είναι στον τομέα του παγωτού.
Η Πέτρου είπε ότι οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά τους, αποτελώντας το 60% των πωλήσεων. Όσον αφορά τις τάσεις ομορφιάς, η Πέτρου είπε ότι οι νεότεροι ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για την υγεία του δέρματος, «πολύ περισσότερο από ό,τι έχουμε δει στο παρελθόν», προσθέτοντας ότι υπάρχει επίσης μια μεγάλη ευκαιρία στην αγορά για ανδρικά προϊόντα.
«Αυτό είναι το επόμενο εκρηκτικό κύμα. Και το καλό με τους άντρες είναι ότι είναι πολύ πιο πιστοί. Όταν ανακαλύπτουν κάτι, μένουν με αυτό».


Latest News

Κατακόρυφη η πτώση για την Gucci - Διψήφια η μείωση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο
Οι πωλήσεις της Gucci κατακρημνίζονται καθώς o μητρικός όμιλος Kering προσπαθεί -χωρίς επιτυχία- να αναζωογονήσει τη ζήτηση

Η Nissan θα επενδύσει 1,4 δισ δολ στην Κίνα για να αυξήσει τις πωλήσεις
H Nissan θα λανσάρει 10 νέα οχήματα στην Κίνα μέχρι το καλοκαίρι του 2027

Σκοτ Μπέσεντ: Υπάρχει ευκαιρία για μια «μεγάλη εμπορική συμφωνία» μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ
Ο Μπέσεντ παρουσίασε αυτό που ονόμασε «σχέδιο για την αποκατάσταση της ισορροπίας στο παγκόσμιο χρηματοοικονομικό σύστημα

Αύξηση εσόδων και κερδών για τη General Dynamics στο πρώτο τρίμηνο
Η General Dynamics ανακοίνωσε, για το πρωτο τρίμηνο, έσοδα 12,2 δισ. δολαρίων και κέρδη ύψους 994 εκατ. δολαρίων

Χρυσά μπόνους 80 εκατ. δολ. μοίρασε η Goldman Sachs σε Σόλομον και Γουόλντρον
Η πρόταση για το μπόνους στην ηγεσία της Goldman Sachs πυροδότησε διαμάχη ιδίως για το ύψος του ποσού

Τεράστια η ζημιά απο τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις Τραμπ, λέει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον
Ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδρυτής της Virgin, προειδοποίησε ότι οι «ασταθείς και απρόβλεπτες» ενέργειες του Λευκού Οίκου υπονομεύουν τις επιχειρήσεις

Πίσω ολοταχώς - Ο Τραμπ εξετάζει μειώσεις στους δασμούς που επέβαλε στην Κίνα
Σε δημοσίευμα της WSJ σημειώνεται ότι οι δασμοί στην Κίνα πιθανότατα θα μειωθούν σε περίπου 50% με 65%

Απογοητευμένοι οι Αμερικανοί από την οικονομική πολιτική Τραμπ - H δημοσκόπηση του Reuters
Οι Αμερικανοί εξέλεξαν τον Ντόναλντ Τραμπ με την ελπίδα να ενισχύσει την οικονομία, αλλά 3 μήνες μετά την ορκομωσία του πολλοί φαίνονται απογοητευμένοι
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Ποιοι θα καλύψουν τις θέσεις εργασίας στον αμερικανικό χάλυβα;
Τι θα χρειαστεί για να επιτύχει το όραμα του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για έναν ανεπτυγμένο βιομηχανικό τομέα στις ΗΠΑ