Η ζήτηση για τις κορυφαίες μάρκες καλλυντικών της Unilever έχει αυξηθεί παρά την κρίση κόστους ζωής, σε αντίθεση με τα brands της σε τρόφιμα, σαπούνια και απορρυπαντικά, λέει η επικεφαλής του premium τμήματος ομορφιάς του ομίλου.
Η εταιρεία στοχεύει να ανατρέψει χρόνια απογοητευτικών επιδόσεων, εστιάζοντας σε κορυφαίες μάρκες και ξεφορτώνοντας τμήματα με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, όπως παγωτά και μη αγαπημένα προϊόντα προσωπικής φροντίδας .
«Η ομορφιά είναι ανθεκτική στην ύφεση», δηλώνει στους Financial Times, η Βασιλική Πέτρου, διευθύνουσα σύμβουλος της Unilever Prestige, η οποία ηγείται της επιχείρησης από την έναρξή της πριν από 10 χρόνια.
Unilever: Νέα στρατηγική για τους… λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Η Prestige διαθέτει 10 μάρκες, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων περιποίησης δέρματος Tatcha και Dermalogica, μακιγιάζ Hourglass και περιποίησης μαλλιών Living Proof.
«Αν υπάρξει ύφεση, οι άνθρωποι θα θυσιάζουν πάντα μια ακριβή τσάντα ή φόρεμα για ένα προϊόν περιποίησης ή ένα κραγιόν, επειδή ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους…. είναι μέρος της αυτοεκτίμησης», πρόσθεσε.
Το τμήμα Prestige σημείωσε 13 συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας αύξησης πωλήσεων μέχρι το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και ο κύκλος εργασιών για το 2023 ήταν 1,4 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 700 εκατ. ευρώ το 2020.
Οι πωλήσεις σε ολόκληρη την εταιρεία αυξήθηκαν κατά 4,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους και 7% το 2023, ενώ ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 0,8% στα 59,6 δισ. ευρώ το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Premium brands
Οι premium μάρκες της εταιρείας αποτελούν το 30% των προϊόντων της, με περισσότερες από τις μισές να βρίσκονται στη μαζική αγορά, ενώ οι υπόλοιπες ταξινομούνται ως αγαθά αξίας.
Το τμήμα Prestige ιδρύθηκε το 2014 αφού η εταιρεία είχε μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές σε κατηγορίες premium, οι οποίες οδήγησαν σε μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου την τελευταία δεκαετία.
Η Πέτρου ανέλαβε το καθήκον να αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο από πολυτελείς μάρκες που η Unilever θα μπορούσε στη συνέχεια να αναπτύξει.
Δύο από τις 10 μάρκες του τμήματος, η Dermalogica και η Paula’s Choice, συγκαταλέγονται πλέον μεταξύ των επονομαζόμενων power brands της Unilever — οι 30 που αποτελούν το 70% των πωλήσεων.
Το επιχειρηματικό μοντέλο του τμήματος Prestige έχει διαφορετική προσέγγιση από όλα μέρη της επιχείρησης, είπε η Πέτρου, καθώς περιέγραψε τη στρατηγική του.
Οι εξαγορές, για παράδειγμα, αφήνονται να λειτουργούν ανεξάρτητα αντί να συγχωνεύονται στην ομάδα. Οι πιο πρόσφατες εξαγορές ήταν η μάρκα περιποίησης μαλλιών K18, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στο TikTok, και η Paula’s Choice, που ιδρύθηκε ως μία από τις πρώτες διαδικτυακές μάρκες ομορφιάς το 1995.
Το αποκεντρωμένο μοντέλο της Prestige σημαίνει ότι η ψυχή των νέων εμπορικών σημάτων δεν χάνεται, είπε η Πέτρου.
Η στρατηγική
«Η Unilever έχει τη φήμη για ένα μικτό ρεκόρ συγχωνεύσεων και εξαγορών στην καλύτερη περίπτωση», έγραψαν οι αναλυτές της Barclays σε πρόσφατο σημείωμα. «Ωστόσο, όσον αφορά την ανάπτυξη της επιχείρησης Prestige και ευεξίας, έχει κάνει πολύ λίγα λάθη».
Η Barclays εκτιμά ότι μαζί, το Prestige beauty και το άλλο ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα του, Health and Wellbeing, θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 10 δισ. ευρώ σε ετήσια έσοδα έως το 2030. Τα περιθώρια κέρδους για τα δύο τμήματα είναι κοντά στο 60%, έναντι 30% που είναι στον τομέα του παγωτού.
Η Πέτρου είπε ότι οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά τους, αποτελώντας το 60% των πωλήσεων. Όσον αφορά τις τάσεις ομορφιάς, η Πέτρου είπε ότι οι νεότεροι ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για την υγεία του δέρματος, «πολύ περισσότερο από ό,τι έχουμε δει στο παρελθόν», προσθέτοντας ότι υπάρχει επίσης μια μεγάλη ευκαιρία στην αγορά για ανδρικά προϊόντα.
«Αυτό είναι το επόμενο εκρηκτικό κύμα. Και το καλό με τους άντρες είναι ότι είναι πολύ πιο πιστοί. Όταν ανακαλύπτουν κάτι, μένουν με αυτό».
Latest News
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου