Η ζήτηση για τις κορυφαίες μάρκες καλλυντικών της Unilever έχει αυξηθεί παρά την κρίση κόστους ζωής, σε αντίθεση με τα brands της σε τρόφιμα, σαπούνια και απορρυπαντικά, λέει η επικεφαλής του premium τμήματος ομορφιάς του ομίλου.
Η εταιρεία στοχεύει να ανατρέψει χρόνια απογοητευτικών επιδόσεων, εστιάζοντας σε κορυφαίες μάρκες και ξεφορτώνοντας τμήματα με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, όπως παγωτά και μη αγαπημένα προϊόντα προσωπικής φροντίδας .
«Η ομορφιά είναι ανθεκτική στην ύφεση», δηλώνει στους Financial Times, η Βασιλική Πέτρου, διευθύνουσα σύμβουλος της Unilever Prestige, η οποία ηγείται της επιχείρησης από την έναρξή της πριν από 10 χρόνια.
Unilever: Νέα στρατηγική για τους… λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Η Prestige διαθέτει 10 μάρκες, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων περιποίησης δέρματος Tatcha και Dermalogica, μακιγιάζ Hourglass και περιποίησης μαλλιών Living Proof.
«Αν υπάρξει ύφεση, οι άνθρωποι θα θυσιάζουν πάντα μια ακριβή τσάντα ή φόρεμα για ένα προϊόν περιποίησης ή ένα κραγιόν, επειδή ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους…. είναι μέρος της αυτοεκτίμησης», πρόσθεσε.
Το τμήμα Prestige σημείωσε 13 συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας αύξησης πωλήσεων μέχρι το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και ο κύκλος εργασιών για το 2023 ήταν 1,4 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 700 εκατ. ευρώ το 2020.
Οι πωλήσεις σε ολόκληρη την εταιρεία αυξήθηκαν κατά 4,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους και 7% το 2023, ενώ ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 0,8% στα 59,6 δισ. ευρώ το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Premium brands
Οι premium μάρκες της εταιρείας αποτελούν το 30% των προϊόντων της, με περισσότερες από τις μισές να βρίσκονται στη μαζική αγορά, ενώ οι υπόλοιπες ταξινομούνται ως αγαθά αξίας.
Το τμήμα Prestige ιδρύθηκε το 2014 αφού η εταιρεία είχε μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές σε κατηγορίες premium, οι οποίες οδήγησαν σε μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου την τελευταία δεκαετία.
Η Πέτρου ανέλαβε το καθήκον να αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο από πολυτελείς μάρκες που η Unilever θα μπορούσε στη συνέχεια να αναπτύξει.
Δύο από τις 10 μάρκες του τμήματος, η Dermalogica και η Paula’s Choice, συγκαταλέγονται πλέον μεταξύ των επονομαζόμενων power brands της Unilever — οι 30 που αποτελούν το 70% των πωλήσεων.
Το επιχειρηματικό μοντέλο του τμήματος Prestige έχει διαφορετική προσέγγιση από όλα μέρη της επιχείρησης, είπε η Πέτρου, καθώς περιέγραψε τη στρατηγική του.
Οι εξαγορές, για παράδειγμα, αφήνονται να λειτουργούν ανεξάρτητα αντί να συγχωνεύονται στην ομάδα. Οι πιο πρόσφατες εξαγορές ήταν η μάρκα περιποίησης μαλλιών K18, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στο TikTok, και η Paula’s Choice, που ιδρύθηκε ως μία από τις πρώτες διαδικτυακές μάρκες ομορφιάς το 1995.
Το αποκεντρωμένο μοντέλο της Prestige σημαίνει ότι η ψυχή των νέων εμπορικών σημάτων δεν χάνεται, είπε η Πέτρου.
Η στρατηγική
«Η Unilever έχει τη φήμη για ένα μικτό ρεκόρ συγχωνεύσεων και εξαγορών στην καλύτερη περίπτωση», έγραψαν οι αναλυτές της Barclays σε πρόσφατο σημείωμα. «Ωστόσο, όσον αφορά την ανάπτυξη της επιχείρησης Prestige και ευεξίας, έχει κάνει πολύ λίγα λάθη».
Η Barclays εκτιμά ότι μαζί, το Prestige beauty και το άλλο ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα του, Health and Wellbeing, θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 10 δισ. ευρώ σε ετήσια έσοδα έως το 2030. Τα περιθώρια κέρδους για τα δύο τμήματα είναι κοντά στο 60%, έναντι 30% που είναι στον τομέα του παγωτού.
Η Πέτρου είπε ότι οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά τους, αποτελώντας το 60% των πωλήσεων. Όσον αφορά τις τάσεις ομορφιάς, η Πέτρου είπε ότι οι νεότεροι ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για την υγεία του δέρματος, «πολύ περισσότερο από ό,τι έχουμε δει στο παρελθόν», προσθέτοντας ότι υπάρχει επίσης μια μεγάλη ευκαιρία στην αγορά για ανδρικά προϊόντα.
«Αυτό είναι το επόμενο εκρηκτικό κύμα. Και το καλό με τους άντρες είναι ότι είναι πολύ πιο πιστοί. Όταν ανακαλύπτουν κάτι, μένουν με αυτό».
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη