![Ακτοπλοΐα: Πονοκέφαλος η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/aktoploia-scaled.jpg)
Τον προβληματισμό τους για το πώς θα διαχειριστούν τη μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων εν όψει της έναρξης της θερινής σεζόν εκφράζουν στα «ΝΕΑ» παράγοντες της ακτοπλοΐας.
Πολύ φοβούνται ότι θα επαναληφθούν τα προβλήματα που προκλήθηκαν από την ξαφνική εγκύκλιο του ΥΝΑΝΠ λίγες ημέρες πριν από τη μεγάλη έξοδο του Πάσχα, ειδικά με την πρόβλεψη για φορτισμένη μπαταρία μέχρι 40%.
‘Ελληνες Εφοπλιστές: Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων
Ταχυφορτιστές
Ακόμη και σήμερα οι ακτοπλοϊκές έχουν μείνει με την απορία για το συγκεκριμένο ποσοστό και σημειώνουν ότι τα προβλήματα θα επανέλθουν εν όψει της μεγάλης εξόδου της θερινής σεζόν και της έλλειψης ταχυφορτιστών σε πολλά κυρίως μικρά νησιά. Υπογραμμίζουν επίσης ότι από τη μία η πολιτεία δίνει κίνητρα για την προμήθεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων και από την άλλη δημιουργεί προσκόμματα στη χρήση τους.Δεν είναι όμως μόνο το θέμα της μειωμένης φόρτισης που προβληματίζει τις ακτοπλοϊκές και κάνουν λόγο για ουσιαστικά ανεφάρμοστες οδηγίες, σε περιόδους μαζικής εξόδου.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι είναι μάλλον αδύνατον υπό τις παρούσες συνθήκες να διαθέτουν στο γκαράζ των πλοίων διαφορετικό χώρο για τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά ΙΧ στα δρομολόγια που περιλαμβάνουν πολλούς προορισμούς και στις ενδονησιωτικές μεταφορές.
Επίσης δεν μπορεί πρακτικά να γίνει ουσιαστικός έλεγχος από το πλήρωμα για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, ενώ τα λιμεναρχεία δηλώνουν αναρμόδια και παραπέμπουν στην ευθύνη του οδηγού και στην εφαρμογή των οδηγιών από την ακτοπλοϊκή εταιρεία, όπως άλλωστε το προβλέπουν και οι οδηγίες.
Στο πλαίσιο αυτό ορισμένες από τις ακτοπλοϊκές, όπως οι ακτοπλοϊκές του ομίλου Attica και η Minoan Lines, έχουν σε εμφανή σημεία στις ιστοσελίδες τους την οδηγία για τη μεταφορά ηλεκτρικών ΙΧ. Επίσης οι εταιρείες της Attica Group και η Fast Ferries έχουν ξεχωριστή θέση στο σύστημα κρατήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα η Fast Ferries έχει και άλλο τιμολόγιο για τα ηλεκτρικά σε σχέση με τα συμβατικά, επικαλούμενη το επιπλέον κόστος που ανακύπτει για την ακτοπλοϊκή από τις οδηγίες για την ασφαλή μεταφορά τους.
Επιπλέον κόστος
Πάντως τα μόνα μέτρα που μπορούν να λάβουν αλλά με επιπλέον κόστος, όπως ειπώθηκε, οι ακτοπλοϊκές είναι τα μέτρα πυρασφάλειας, όπως προμήθεια ειδικών συστημάτων πρόληψης, κάμερες παρακολούθησης, ειδικά μέσα πυρόσβεσης (πυροσβεστήρες, «κουβέρτες» κ.λπ.) και εκπαίδευσης του προσωπικού, κ.λπ.
Ολος ο προβληματισμός για τον τρόπο μεταφοράς των ηλεκτρικών οχημάτων ξεκίνησε διεθνώς μετά τα περιστατικά πυρκαγιάς που σημειώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε μεγάλα πλοία μεταφοράς οχημάτων (Ro-Ro και car carrier), τα οποία μετέφεραν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα πλοία Ro-Ro μπορεί να είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε θέματα πυρκαγιάς και ευστάθειας από άλλα πλοία, λόγω της φύσης του φορτίου τους και του σχεδιασμού τους, σύμφωνα με τον Rahul Khanna, Global Head of Marine Risk Consulting, Allianz Commercial.
Οι ηλεκτρικές βλάβες και τα παλαιότερα οχήματα παραμένουν ένα πρόβλημα, προσθέτει και συμπληρώνει: «Μια μικρή πυρκαγιά σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να ξεφύγει γρήγορα από τον έλεγχο, και όταν πάρει διαστάσεις μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Η παρουσία ενός αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων που μεταφέρονται με πλοία έχει κάνει την κατάσταση πιο δύσκολη στη διαχείρισή της.
Κίνδυνος
Αν και τα αίτια των πυρκαγιών των δύο τελευταίων περιστατικών πυρκαγιών, του «Grande Costa D’Avorio» και του «Fremantle Highway» είναι άγνωστα, συνέπεσαν με τη συνεχιζόμενη συζήτηση σχετικά με τους κινδύνους πυρκαγιάς από τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι ασφαλιστές έχουν επισημάνει τους πρόσθετους κινδύνους που σχετίζονται με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, καθώς και την ανάγκη να αναβαθμιστούν ανάλογα οι δυνατότητες πυρόσβεσης των πλοίων Ro-Ro, αναφέρει η Allianz Commercial. Πάντως, όπως προέκυψε από έρευνα της Διεθνούς Ενωσης Ναυτασφαλίσεων (IUMI) τον Σεπτέμβριο του 2023, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πιο επικίνδυνα για πυρκαγιές από ό,τι τα συμβατικά οχήματα, ούτε αυτές είναι πιο συχνές. Ωστόσο, η IUMI σημείωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα και οι μπαταρίες τους ενέχουν τον πρόσθετο δυνητικό κίνδυνο θερμικής διαφυγής, ο οποίος καθιστά δύσκολη την κατάσβεση των πυρκαγιών, ενώ ο κίνδυνος αναζωπύρωσης είναι υψηλότερος από ό,τι για τα συμβατικά οχήματα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα