Η διπλή επιτυχία της Bayer Λεβερκούζεν φέτος, καθώς κατέκτησε πρωτάθλημα και κύπελλο στην Bundesliga, φαίνεται ότι θα φέρει μια ιστορική αλλαγή για το γερμανικό ποδόσφαιρο. Ή έτσι εκτιμάται τουλάχιστον, από τους «αρχιτέκτονες» της επιτυχίας.

Ο «αρχιτέκτονας» της σεζόν ρεκόρ της Μπάγερ Λεβερκούζεν είπε ότι η επιτυχία του συλλόγου θα πρέπει να βοηθήσει το γερμανικό ποδόσφαιρο να δημιουργήσει ένα παγκόσμιο κοινό και μειώσει τη διαφορά με την αγγλική Premier League. Η ομάδα, η οποία ανήκει στην εταιρεία χημικών Bayer, έδωσε τέλος στην 11χρονη βασιλεία της Μπάγερν Μονάχου ως πρωταθλήτρια της Bundesliga κατακτώντας το εγχώριο νταμπλ με νίκη στον τελικό του κυπέλλου Γερμανίας το Σάββατο.

Δύο εισιτήρια για το UEFA Europa Conference League κοστίζουν όσο ένα μικρό αυτοκίνητο

«Ο τίτλος μας στο πρωτάθλημα βοηθά στην προσέλκυση περισσότερων φιλάθλων στη Γερμανία αλλά και διεθνώς, επειδή η Bundesliga δείχνει ότι είναι μια ενδιαφέρουσα διοργάνωση», δήλωσε ο Simon Rolfes, αθλητικός διευθυντής του Leverkusen και πρώην παίκτης που έκανε σχεδόν 300 εμφανίσεις για τον σύλλογο.

«Αυτή η μεγάλη επιτυχία και η κατάκτηση τροπαίων είναι πάντα σημαντική για την ανάπτυξη ενός πρωταθλήματος», πρόσθεσε ο 42χρονος. Τα χρόνια κυριαρχίας της Μπάγερν Μονάχου είχαν αναφερθεί συχνά ως ένας λόγος που το γερμανικό πρωτάθλημα δυσκολεύτηκε να δημιουργήσει διεθνείς θαυμαστές σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός σε ορισμένες άλλες ευρωπαϊκές χώρες ήταν έντονος.

Ο Peer Naubert, επικεφαλής μάρκετινγκ για την Bundesliga International, είπε ότι η επιτυχία του Λεβερκούζεν βοήθησε στην αύξηση της προσέλευσης των αγώνων και της τηλεθέασης σε «υψηλά» όλων των εποχών και ότι το πρωτάθλημα σχεδιάζει να εντείνει τις παγκόσμιες εκστρατείες μάρκετινγκ για να «εκμεταλλευτεί αυτήν την κατάσταση».

Αήττητη…

Η Λεβερκούζεν ολοκλήρωσε την εγχώρια σεζόν χωρίς να χάσει ούτε ένα ματς. Σε όλες τις διοργανώσεις, η ομάδα έκανε 51 αγώνες χωρίς ήττα, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ για το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο που είχε θέσει η πορτογαλική Μπενφίκα πριν από σχεδόν 60 χρόνια.

Αν και το άνευ προηγουμένου νικηφόρο σερί της Λεβερκούζεν τελείωσε την περασμένη εβδομάδα με την ήττα από την ιταλική Αταλάντα στον τελικό του Europa League, ο Rolfes είπε ότι η αξιοσημείωτη σεζόν του συλλόγου υπό τον Ισπανό προπονητή Xabi Alonso είχε τραβήξει την προσοχή των ποδοσφαιρόφιλων σε όλο τον κόσμο.

Ο Rolfes ήταν υπεύθυνος για την πρόσληψη του Alonso ως προπονητή και για τη συγκρότηση της ομάδας νεαρών παικτών που περιλαμβάνει αστέρες όπως ο Florian Wirtz και ο Jeremie Frimpong.

Το «ελκυστικό στυλ ποδοσφαίρου» της ομάδας ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για να κερδίσει νέους οπαδούς, είπε ο πρώην παίκτης, ενώ η «κουλτούρα απόδοσης» σήμαινε ότι η Λεβερκούζεν θα συνεχίσει να αμφισβητεί τους κορυφαίους του πρωταθλήματος τις επόμενες σεζόν.

Το «αειφόρο» επιχειρηματικό μοντέλο του συλλόγου – που βασίζεται στην ανακάλυψη φθηνών ταλέντων αντί να φέρνει ακριβές μεταγραφές – σήμαινε ότι οι πωλήσεις παικτών ήταν δυνατές, είπε ο Rolfes.

«Αν πρέπει να πουλήσουμε έναν παίκτη, προσπαθούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να αναπτυχθούμε ως σύλλογος», είπε. Επενδύουμε σε νέους παίκτες και προσπαθούμε να τους αναπτύξουμε και να δημιουργήσουμε μεταγραφική αξία.

Η ελκυστικότητα του γερμανικού ποδοσφαίρου

Όπως και άλλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, το γερμανικό ποδόσφαιρο προσπαθεί να οικοδομήσει την παρουσία του στις διεθνείς αγορές για να ενισχύσει την αξία των δικαιωμάτων του στα μέσα ενημέρωσης, τα οποία είναι πολύ χαμηλότερα από αυτά της Premier League και της ισπανικής La Liga.

Ο Fernando Carro, διευθύνων σύμβουλος της Λεβερκούζεν, είπε στους Financial Times τον Φεβρουάριο ότι το γερμανικό ποδόσφαιρο θα πρέπει να αφήσει τους συλλόγους να φέρουν εξωτερικούς επενδυτές για να κάνουν το πρωτάθλημα πιο δυναμικό. Ωστόσο, η Deutsche Fussball Liga αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μια προγραμματισμένη συμφωνία με ιδιωτικά κεφάλαια μετά από διαμαρτυρίες οπαδών.

Οι προσπάθειες της DFL να πουλήσει την επόμενη συμφωνία για τα μέσα ενημέρωσης βρίσκονται επί του παρόντος σε αναμονή της νομικής αγωγής από το DAZN. Ο αθλητικός streamer ισχυρίζεται ότι η υψηλότερη προσφορά του για τα εγχώρια δικαιώματα απορρίφθηκε άδικα, ενώ η DFL λέει ότι η DAZN δεν τήρησε τους κανόνες της δημοπρασίας

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης