
«Οι καταναλωτές θα δουν Euro και Ολυμπιακούς αγώνες με μπίρα σε καλές τιμές», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο περιθώριο εκδήλωσης για το νέο πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας «Έξυπνη Σπορά», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με αφετηρία τη Θεσσαλία.
Αναφερόμενος, δε, στις μικρές ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία στις αρχές της χρονιάς, δήλωσε κατηγορηματικά πως «από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν θα δείτε άλλες αυξήσεις μέχρι το τέλος του έτους». «Διαχειριζόμαστε τον πληθωρισμό με τέτοιο τρόπο που ο καταναλωτής δείχνει την εμπιστοσύνη του, επιβραβεύοντας το προϊόν και αγοράζοντάς του. Στόχος μας είναι να μην αποτελεί η μπίρα εποχιακό προϊόν, αλλά να επεκταθεί η κατανάλωσή της καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς», πρόσθεσε.
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα
Ανοδική πορεία και πληθωρισμός
«Οι εκτιμήσεις μας είναι ότι η αγορά συνολικά κινείται ανοδικά και με όσα ακούγονται για τον τουρισμό, υπάρχουν προσδοκίες – ωστόσο περιμένουμε να δούμε στην πράξη», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο οποίος μίλησε για το αποτύπωμα του πληθωρισμού στον κλάδο. «Παρά το γεγονός ότι γύρω μας βλέπουμε πληθωριστικές ανατιμήσεις, βλέπουμε ότι η μπίρα δεν έχει επηρεαστεί. Σαν κατηγορία, τις έχει διαχειριστεί πολύ καλά». Κάτι που το αποδεικνύει το γεγονός ότι παραμένει αλώβητη από την έκρηξη πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παρατηρείται σε άλλα προϊόντα όπου ο ανταγωνισμός με τα private label είναι συνεχής. Υπάρχουν πολλές κατηγορίες προϊόντων όπου τα private label δεν ανεβαίνουν;» διερωτήθηκε ο κ. Δανιηλίδης.
Προς την κατεύθυνση αυτή σημαντικός αποδεικνύεται ο ρόλος των προσφορών που στο τέλος επιδρά θετικά στην τσέπη του καταναλωτή «και αυτό ισχύει συνολικά. Εμείς έχουμε ένα μερίδιο σε αυτό, ως ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά. Είναι ενδεικτικό και το είχαμε επισημάνει από πέρυσι. Κάτι που σημαίνει πως οι εταιρείες έχουν κάνει μια σωστή διαχείριση της κατάστασης και των δυνάμεών τους».
Καιρού επιτρέποντος
«Με σύμμαχό μας τις καιρικές συνθήκες, οι οποίος αποδεικνύονται μέχρι στιγμής ευνοϊκές, η κατανάλωση φαίνεται πως πηγαίνει καλά», επισήμανε, προχωρώντας στην αναπόφευκτη σύγκριση των τετραμήνων 2024 με 2023. «Όλοι θυμόμαστε πώς κινήθηκε η κατανάλωση πέρυσι. Ο Μάιος και ο Ιούνιος, που αποτελούν παραδοσιακά δύο μήνες με θετικό αποτύπωμα, δεν είχαν καλή απόδοση, καθώς υπήρχε άστατος καιρός και κρύο. Οπότε με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, μπορούμε να πούμε ότι η πορεία προβλέπεται καλή».
Κατά το 2023, το πρώτο τρίμηνο κινήθηκε θετικά, το δεύτερο τρίμηνο, μια περίοδος πολύ σημαντική για την κατανάλωση, υπήρξε ανάσχεση εξαιτίας του ασυνήθιστα κρύου καιρού τον Μάιο και Ιούνιο. Το τρίτο τρίμηνο παρά τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία ήταν καλύτερο απ’ ότι αναμενόταν, ενώ εξαιρετικούς χαρακτήρισε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τους τελευταίους μήνες της χρονιάς.
Ενίσχυση και ανάπτυξη
«Πορευόμαστε εντός budget και με ικανοποίηση για τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής. Εκτός από τη διαχείριση του ομίλου, κάνουμε και εμείς εξαγωγές, σε διψήφιο ποσοστό του συνολικού μας τζίρου, οπότε εστιάζουμε και εκεί. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το κομμάτι και αποτελεί για εμάς μια διαρκή μάχη, καθώς αφορά πάνω από 10% του συνολικού μας τζίρου, που πέρυσι κινήθηκε κοντά στα 300 εκατομμύρια».
«Εστιάζουμε στην ενίσχυση των σημάτων μας στην αγορά, με μεγαλύτερη έμφαση στην ΑΛΦΑ με θαλασσινό αλάτι και τη Νύμφη. Δεν προγραμματίζουμε ακόμη το λανσάρισμα κάποιου νέου κωδικού», σχολίασε σχετικά.
Υπενθυμίζεται πως η Νύμφη λανσαρίστηκε το 2019 από τη Θεσσαλονίκη -πήρε το όνομά της από το χαρακτηριστικό της πόλης- ως ένα προϊόν που παράγεται από 100% μακεδονικό κριθάρι που καλλιεργείται σε 80.000 στρέμματα και συλλέγεται από 1.500 αγρότες της Μακεδονίας.
Είναι μια hoppy lager μπίρα, με συνδυασμό 5 λυκίσκων με πλούσια, ανθώδη αρώματα, φρουτώδη γεύση και ήπια πικρή επίγευση. Η διαδικασία βυνοποίησης, ζυθοποίησης και εμφιάλωσης πραγματοποιείται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Η ΑΛΦΑ με θαλασσινό αλάτι αποτελεί την τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης της έκθεσης HORECA. Πρόκειται για μια lager, που συνδυάζει τους αρωματικούς λυκίσκους με μια μικρή ποσότητα ανεπεξέργαστου θαλασσινού αλατιού από τις αλυκές Μεσολογγίου.
Από το χωράφι στο ποτήρι
Για την τεράστια δέσμευση που έχει αναλάβει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού εδώ και 16 χρόνια μίλησε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης στην κοινή εκδήλωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. «Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο αποτελεί οργανικό μας συνεργάτη, με σταθερό στόχο οι Έλληνες καταναλωτές να πίνουν ελληνική μπίρα από το χωράφι στο ποτήρι μέσα από τα εργοστάσιά μας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Και το νέο πρόγραμμα “Έξυπνη Σπορά” δείχνει ότι δεν σταματάμε εδώ», συμπλήρωσε.
«Ό,τι κάνουμε, συνδέεται με τους παραγωγούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με την αρωγή της ερευνητικής ομάδας του Γεωπονικού, την επίβλεψη του γεωπόνου μας Βασίλη Κωτούλα και τη συνεργασία των εμπορικών μας αντιπροσώπων σε όλη τη χώρα. Έχοντας στο μυαλό μας πάντα ότι το 20% συνολικής παραγωγής κριθαριού στην Ελλάδα περνάει από αυτό το πρόγραμμα, κάνουμε ένα βήμα παραπέρα με μια σεβαστή επένδυση. «Εξακολουθούμε να στοχεύουμε στο ελληνικό κριθάρι, τη βυνοποίηση, την παραγωγή προϊόντων και την εξαγωγή σε χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο».
«Γιατί διαλέξαμε τη Θεσσαλία για να ξεκινήσουμε; Αφενός γιατί έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με τους 2.000 και πλέον αγρότες με τους οποίους ήδη συνεργαζόμαστε, αλλά και για να στείλουμε ένα ηχηρό μήνυμα: χρειάζεται την έμπρακτη στήριξη όλων μας».
Ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις της κλιματικής αστάθειας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ενίσχυσε το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού με ένα δίπολο για τον ελληνικό γεωργικό τομέα, περιβαλλοντικό και οικονομικό. «Δεν μπορεί οι αγρότες να είναι θύματα. Θέλουμε να συμβάλλουν ενεργά στη βιωσιμότητα και την παραγωγή», πρόσθεσε ο κ. Δανιηλίδης.
Η πρωτοβουλία που επενδύει στο μέλλον του ελληνικού αγροτικού τομέα και στη δημιουργία μιας νέας γενιάς παραγωγών, «Έξυπνη Σπορά», έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός άμεσα εφαρμόσιμου και εύχρηστου εργαλείου που να ενδυναμώνει και να θωρακίζει τους παραγωγούς απέναντι στις σύγχρονες οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ιστορικών δεδομένων και έρευνας πεδίου. «Επιθυμούμε οι αγρότες να είναι μοντέρνοι και να ακολουθούν τη νέα πραγματικότητα – δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να τους αφήσουμε μόνους».


Latest News

Μετά το Πάσχα η είσοδος της Qualco στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Η Qualco, που μετρά πάνω από 25 χρόνια από την ίδρυσή της, δραστηριοποιείται στον κλάδο της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech) τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό

Αναβάθμισε τις ελληνικές τράπεζες η Fitch - Γιατί προηγούνται Εθνική και Eurobank
Οι ναβαθμίσεις για τις ελληνικές τράπεζες αντικατοπτρίζουν επίσης τη βελτιωμένη αξιολόγηση της Fitch για το λειτουργικό περιβάλλον της Ελλάδας σε «bbb-»

BriQ Properties: Αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 89% – Διανομή μερίσματος 0,135 ευρώ/μετοχή
Η BriQ Properties εκτιμά πως θα πετύχει υψηλότερα έσοδα και καλύτερα περιθώρια κέρδους για τη χρήση του 2025

Ανάδειξη καινοτόμων ιδεών με το Beyond Tomorrow Competition
Ο διαγωνισμός Beyond Tomorrow Competition υλοποιείται με την στήριξη των HDB, KPMG και ΕΚΚΟΜΕΔ Creative Greece

Ο πιο ακριβοπληρωμένος τραπεζίτης και η αποζημίωση - μαμούθ για το 2024
Ελαβε συνολική αποζημίωση 15,6 εκατ. ευρώ για το 2024 - Πάνω από το μέσο εισόδημα των CEOs στις 10 μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης

Λαζαράκου: Οι επενδυτές πρέπει να νιώθουν ότι τα δικαιώματά τους προστατεύονται
Για το πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης και τις δυνητικές βελτιώσεις μίλησε η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Βασιλική Λαζαράκου

Στα 51 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για την Metlen η Eurobank Equities
Η Eurobank Equities αναφέρεται στο επερχόμενο Capital Markets Day της Metlen (28 Απριλίου), αναμένοντας σημαντικό περαιτέρω upside όσων αφορά στις μελλοντικές προβλέψεις για την κερδοφορία της εταιρείας

Η Fais Group εξαγοράζει το 100% θυγατρικής - Η πρώτη επένδυση μετά την είσοδο στο XA
Η εξαγορά από την Fais Group έγινε με τη χρήση των εσόδων που άντλησε από τη δημόσια προσφορά για την εισαγωγής το Χρηματιστήριο

ΤΜΕΔΕ: Νέα δεδομένα για τις εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις
«Ενισχύουμε τις ανταποδοτικές καλύψεις των μελών, με ένα και μόνο στόχο, να είμαστε δίπλα τους οποτεδήποτε το χρειαστούν», τονίζει ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 30%
Παραμένει θετική για τις ελληνικές τράπεζες η UBS, με αξιολογήσεις αγοράς και στις τέσσερις συστημικές - Πού «συνωστίστηκαν» οι επενδυτές