![Χατζηδάκης: Με Ταμείο Ανάκαμψης και νέο ΕΣΠΑ, η Ελλάδα στην πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/photo_5958271631841411210_y.jpg)
Στη σημαντική περιβαλλοντική και πράσινη διάσταση που έχει το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το νέο ΕΣΠΑ, εστίασε ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο 14th Annual Capital Link Sustainability Forum, με τίτλο «Βιωσιμότητα – Επενδύσεις & Ανάπτυξη».
Ενώ αναφέρθηκε και στο πώς τα αξιοποιεί η χώρα για να βρεθεί στην εμπροσθοφυλακή της πράσινης μετάβασης.
Χατζηδάκης: «Πακέτα» ακινήτων του Δημοσίου σε διαγωνισμούς αξιοποίησης
Αναφερόμενος στο νέο ΕΣΠΑ, τόνισε πως το 30% των κονδυλίων προβλέπει πράσινες δράσεις που αντιστοιχούν σε έως 7 δισ. ευρώ για περιβαλλοντικές επενδύσεις, τα οποία η χώρα πρέπει να προωθήσει και να αξιοποιήσει, είτε σε δράσεις του Δημοσίου, είτε σε δράσεις που αφορούν στην πράσινη επιχειρηματικότητα.
«Υπάρχουν τέτοια προγράμματα ύψους, εκατοντάδων εκατομμυρίων από τα οποία πρέπει να επωφεληθεί ο ιδιωτικός τομέας» σημείωσε.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το 40% των δανείων από πλευράς προϋπολογισμού που παρέχονται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει υποχρεωτικά να αφορούν σε έργα πράσινης μετάβασης.
«Έχουμε δύο σοβαρά εργαλεία που αξιοποιούνται και τρέχουν ικανοποιητικά. Είμαστε από τις πρωτοπόρες χώρες στην απορρόφηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εφησυχάσουμε, ειδικά στο Ταμείο Ανάκαμψης, οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί. Και είναι ένας μαραθώνιος με ρυθμό 400 μέτρων» ανέφερε.
Ο Κωστής Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι η Ελλάδα μπήκε δυναμικά στο χώρο της πράσινης μετάβασης το 2019: «Ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε μιλήσει τότε στην συνέλευση του ΟΗΕ. Ξεκινήσαμε να δρούμε σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα: απολιγνιτοποίηση, ηλεκτροκίνηση, εθνικό σχέδιο αναδασώσεων, ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων κά. Επίσης προωθήθηκε η διάδοση των ΑΠΕ σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς».
Τόνισε, δε, ότι οι δράσεις αυτές κινούνται στο πλαίσιο του ΕΣΕΚ που προβλέπει συγκεκριμένους, μετρήσιμους και φιλόδοξους στόχους έως το 2030.
«Και με βάση το ΕΣΕΚ προβλέπεται ότι πρέπει να έχουμε πράσινες επενδύσεις που θα προσεγγίζουν το ύψος ενός ΑΕΠ, περί τα 192 δισ. ευρώ έως το 2030. Μιλάμε για μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις που δείχνουν και τη σοβαρότητα του θέματος και τις προκλήσεις τόσο για το κράτος όσο και για τον επιχειρηματικό και τον ιδιωτικό τομέα» υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στην Εθνική Στρατηγική για την Πράσινη Χρηματοδότηση, η οποία, αποτελεί τον οδικό χάρτη για την κινητοποίηση πόρων από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές για τη χρηματοδότηση επενδύσεων στον πράσινο μετασχηματισμό της οικονομίας, στάθηκε σε τρία κομβικά στοιχεία:
• Στην περαιτέρω ενσωμάτωση της πράσινης διάστασης στον κρατικό προϋπολογισμό: Πρόκειται για μία κίνηση που έχει ήδη τεθεί σε ισχύ από το 2024. Στο πλαίσιο του green budgeting εξετάζεται για κάθε κατηγορία δαπάνης η θετική, αρνητική ή ουδέτερη επίδραση στο περιβάλλον. «Και το εργαλείο αυτό θα πρέπει να επεκταθεί και σε επίπεδο δράσεων των Υπουργείων και των δημόσιων φορέων, αλλά και στον σχεδιασμό των δημοσίων επενδύσεων» ανέφερε.
• Στην υιοθέτηση των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, όπως και των κριτηρίων ESG από τη δημόσια διοίκηση σε όλο το φάσμα των λειτουργιών της.
• Στη διαμόρφωση ενός ξεκάθαρου, διαφανούς και αξιόπιστου πλαισίου για την υλοποίηση πράσινων επενδυτικών έργων με χρηματοδότηση μέσω των τραπεζών ή της κεφαλαιαγοράς. Επιπρόσθετα, ο κ. Χατζηδάκης ειδική αναφορά έκανε στον διπλασιασμό των κονδυλίων στον κρατικό προϋπολογισμό για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. «Οι λέξεις “Θεσσαλία” και “Daniel” εικονογραφούν τι θέλουμε να πούμε. Για αυτόν τον λόγο διπλασιάσαμε τα σχετικά κονδύλια στον προϋπολογισμό του 2024 από 300 σε 600 εκατ. ευρώ» σημείωσε.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;
![Ανακύκλωση: Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοπροστατευτικών και στο βάθος …πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cyclos-600x400.jpg)
Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοφαρμάκων και στο βάθος... πρόστιμα
Νομοθετικά μέτρα για τη λειτουργία ενός αποτελεσματικού φορέα ανακύκλωσης ζητά η εταιρεία ΚΥΚΛΟΣ ΑΕ
![Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/economist2-600x337.jpg)
Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει
Την πρόοδο της Ελλάδος σε θέματα βιωσιμότητας σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα της χώρας σαν επενδυτικό προορισμό επισήμαναν οι Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης
![Πράσινα ομόλογα: Κομβικός ρόλος στην ενεργειακή μετάβαση της ΝΑ Ευρώπης [μελέτη ΙΕΝΕ]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/prasini-anaptyxi-600x363.jpg)
Τα πράσινα ομόλογα ενισχύουν την ενεργειακή μετάβαση - Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΝΕ
Η χρήση κριτηρίων ESG γίνεται ολοένα και πιο σημαντική αναδεικνύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν τα πράσινα ομόλογα
![Σαρδελάς στο Economist: Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας – Οι 3 συστάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sarddelas-600x400.jpg)
Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας - Οι 3 συστάσεις
Το συνέδριο του Economist αναδεικνύει τις προκλήσεις που έχουν ανακύψει στον δρόμο για την «πράσινη μετάβαση»
![Ηλεκτρικά οχήματα: Δύσβατος δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/teska-600x400.jpg)
Κακοτράχαλος ο δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ
Η General Motors, η Rivian και η Toyota ανακοίνωσαν αισιόδοξες παραδόσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στο β΄τρίμηνο
![PODCAST ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ευρώ ενεργειακών αναβαθμίσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_xristodoulidis-600x352.png)
ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ενεργειακών αναβαθμίσεων
Αναζητούνται 5 δισ. ετησίως και άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων – Πότε έρχεται το νέο «Εξοικονομώ» και ο ρόλος των αντλιών θερμότητας
![Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/sdouk-600x457.png)
Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal
Τι ανέφερε η Αλεξάδρα Σδούκου στον Economist ανέφερε ότι δε θα πρέπει να υπάρξει απομάκρυνση από την ενεργό δράση
![Σκυλακάκης στο Economist: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sky-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών
Ο ίδιος είπε ότι η στόχευση είναι να υπάρχουν πλέον μακροχρόνιοι παίχτες στην αγορά και να περάσουμε από την εποχή των επιδοτήσεων στην εποχή λειτουργίας της αγοράς.
![Αιολική ενέργεια: Επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ape-600x375.jpg)
Επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ το α' εξάμηνο στην αιολική ενέργεια [χάρτης]
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοχιεία για την αιολική ενέργεια στη χώρα, κατά το α' εξάμηνο του 2024 συνδέθηκαν στο δίκτυο 33 νέες ανεμογεννήτριες