Ανοδικά κινήθηκαν τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ τριμήνου του 2024 ΟΠΑΠ καθώς ανήλθαν σε €549,7εκ., αυξημένα κατά 4,2% σε ετήσια βάση (α’ τρίμηνο 2023: €527,4εκ.) λόγω της σημαντικής ανάπτυξης του online.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2024 μειώθηκαν κατά 3,1% σε ετήσια βάση στα €190,3εκ. (α’ τρίμηνο 2023: €196,5εκ.) ή κατά 2,5% σε συγκρίσιμη βάση, λόγω των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων, και πιο συγκεκριμένα κυρίως λόγω της εμπροσθοβαρούς επιβάρυνσης των εξόδων μάρκετινγκ, για την υποστήριξη της πρόσφατης έναρξης του Eurojackpot και της ανανέωσης του Λόττο και του Τζόκερ. Το περιθώριο EBITDA παρέμεινε στα υψηλά επίπεδα του 35%.

ΟΠΑΠ: Επενδύει στην ψηφιοποίηση και βάζει στο παιχνίδι την τεχνητή νοημοσύνη

Τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο 2024 ανήλθαν σε €113,3εκ. (α’ τρίμηνο 2023: €118,0εκ.), μειωμένα κατά 3,9% σε ετήσια βάση ή κατά 2,4% σε συγκρίσιμη βάση.

Η εταιρεία επισημαίνει ακόμη

  • την ισχυρή ταμειακή θέση με το δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA να διαμορφώνεται στο 0,14x (0,18x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
  • την ολοκλήρωση της ανανέωσης των παιχνιδιών κληρώσεων (Τζόκερ & Λόττο) και την επιτυχή έναρξης του Eurojackpot.
  • τη συνεχή εστίαση στην προσφορά καινοτόμων προτάσεων με την ενίσχυση του online, μέσω της δημιουργίας νέων προγραμμάτων loyalty, με παράλληλη βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας των πελατών στην επίγεια δραστηριότητα (retail).

Αναλυτικά οι επιδόσεις Α΄ τριμήνου

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) το α’ τρίμηνο 2024 αυξήθηκαν κατά 4,2% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στα €549,7εκ. έναντι €527,4εκ. το α΄ τρίμηνο 2023, λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής συνεισφοράς του online, η οποία ανήλθε σε €147,1εκ., αυξημένη κατά 15,4% σε ετήσια βάση.

Το μικτό κέρδος από παιχνίδια το α’ τρίμηνο 2024 διαμορφώθηκε στα €226,6εκ. έναντι €218,1εκ. το α΄ τρίμηνο 2023, αυξημένο κατά 3,9% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα των αυξημένων
εσόδων.

Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν το α΄ τρίμηνο 2024 σε €190,3εκ. έναντι €196,5εκ. το α΄ τρίμηνο 2023, μειωμένα κατά 3,1% σε ετήσια βάση ή κατά 2,5% σε συγκρίσιμη βάση, ως αποτέλεσμα των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων που οφείλονται κυρίως στα αυξημένα έξοδα μάρκετινγκ για την προώθηση νέων λανσαρισμάτων και βελτιώσεων προϊόντων.

Τα καθαρά κέρδη το α΄ τρίμηνο 2024 ανήλθαν σε €113,3εκ. έναντι €118,0εκ. το α’ τρίμηνο 2023, μειωμένα κατά 3,9% σε ετήσια βάση, λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων, μέρος των οποίων αντισταθμίστηκε από τα χαμηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα.

Σε συγκρίσιμη ετήσια βάση, τα καθαρά κέρδη του α’ τριμήνου 2024 ανήλθαν σε €115,5εκ. σε σύγκριση με €118,3εκ. το α’ τρίμηνο του 2023, μειωμένα κατά 2,4%.

Μέρισμα για τη χρήση 2023

Η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων του ΟΠΑΠ που πραγματοποιήθηκε στις 25.04.2024, ενέκρινε τη διανομή μικτού ποσού 0,60 ευρώ ανά μετοχή, ως υπολοίπου μερίσματος χρήσης 2023, επιπλέον του ποσού 1,00 ευρώ ανά μετοχή που έχει ήδη καταβληθεί τον Νοέμβριο του 2023 ως προμέρισμα. Το υπόλοιπο μέρισμα χρήσης 2023 διανεμήθηκε στις 09.05.2024 (ημερομηνία αποκοπής: 29.04.2024 και ημερομηνία προσδιορισμού δικαιούχων: 30.04.2024).

Το μήνυμα του Karas

Σε δήλωση του, για τα οικονομικά αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas,  υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ότι

«Ο ΟΠΑΠ σημείωσε δυναμικές επιδόσεις και οργανική ανάπτυξη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, με οδηγό την εστίασή μας στη βελτίωση των προτάσεών μας προς τους πελάτες και στην προώθηση καινοτομιών. Στο πλαίσιο αυτό, το online κανάλι κατέγραψε ισχυρή δραστηριότητα, ενώ το retail κανάλι ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του.

Σε επιπρόσθετο GGR οδήγησε η επιτυχημένη ανανέωση του χαρτοφυλακίου παιχνιδιών που διεξάγονται μέσω κληρώσεων, η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2023, με την επανατοποθέτηση του
ΛΟΤΤΟ και του ΤΖΟΚΕΡ, και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2024, με τη διάθεση του Eurojackpot.

Επίσης, το OPAP Store App, ο βασικός πυλώνας για την ψηφιοποίηση των retail δραστηριοτήτων μας, διατήρησε την ισχυρή δυναμική του. Επιπλέον, η online πρότασή μας προς τους πελάτες
βελτιώθηκε περαιτέρω, μέσω ενός καινοτόμου προγράμματος loyalty και μιας ευρείας γκάμας δωρεάν παιχνιδιών.

Κοιτώντας μπροστά, εστιάζουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση των προϊόντων μας σε κάθε κατηγορία και στην επίτευξη προόδου σε όλους τους πυλώνες της επιχειρηματικής στρατηγικής
Fast Forward του ΟΠΑΠ. Συνολικά, είμαστε κατάλληλα τοποθετημένοι για άλλη μια επιτυχημένη χρονιά, με την προσοχή μας να στρέφεται πλέον στα επικείμενα μεγάλα διεθνή αθλητικά γεγονότα.

Τέλος, παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσφορά υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους μας, στη δημιουργία αξίας για τους εταίρους μας και στην κοινωνική συνεισφορά».

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα