Η Stellantis σκοπεύει να προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό Jeep σε τιμής κοντά στα 25.000 δολάρια στις ΗΠΑ και αυτό αναμένεται να γίνει «πολύ σύντομα», ώστε να προσελκύσει πιο αποτελεσματικά νέους καταναλωτές εν μέσω βραδύτερης ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε την Τετάρτη ο CEO τηξς αυτοκινητοβιοηχανίας Carlos Tavares.
Ο Tavares αποκάλυψε λίγες λεπτομέρειες για το επερχόμενο όχημα, λέγοντας ότι θα κοστίζει περίπου 25.000 δολάρια στις ΗΠΑ, “αντιγράφοντας” την τιμολόγηση της Stellantis για το Citroen e-C3 SUV, ένα μοντέλο χαμηλού κόστους που ξεκινά από 23.300 ευρώ στην Ευρώπη.
Jeep Cherokee: Ανακαλούνται 219.000 οχήματα – Κίνδυνος πυρκαγιάς στο πορτ μπαγκάζ
«Με τον ίδιο τρόπο που φέραμε το Citroen e-C3 των 20.000 ευρώ, θα έχετε πολύ σύντομα ένα Jeep 25.000 δολαρίων», είπε την Τετάρτη κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου επενδυτών της Bernstein. «Χρησιμοποιούμε την ίδια τεχνογνωσία γιατί είμαστε μια παγκόσμια εταιρεία και αυτό είναι εντελώς ρευστό σε ολόκληρο τον μηχανολογικό κόσμο της Stellantis».
Η Stellantis προσφέρει επί του παρόντος μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Avenger SUV της στην Ευρώπη, που ξεκινά από περίπου 35.000 ευρώ, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Το όχημα δεν πωλείται στις ΗΠΑ, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επικεντρωθεί σε plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα Jeep.
Η προσφορά ενός νέου EV για περίπου 25.000 δολάρια ήταν εδώ και καιρό στόχος για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis, η Tesla και άλλοι. Η σημασία ενός τέτοιου οχήματος έχει γίνει πιο εμφανής καθώς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η Nio αυξάνουν τις πωλήσεις τους σε λιγότερο ακριβά ηλεκτρικά οχήματα εκτός Κίνας.
«Αν με ρωτάτε τι είναι ένα προσιτό BEV, θα έλεγα 20.000 ευρώ στην Ευρώπη και 25.000 δολάρια στις ΗΠΑ», είπε ο Tavares. «Έτσι δουλειά μας είναι να φέρουμε το ασφαλές, καθαρό και προσιτό BEV στις ΗΠΑ, 25.000 δολαρίων. Θα το κάνουμε.”
«Χαοτική και προκλητική περίοδος»
Ο Tavares δήλωσε την Τετάρτη ότι η εταιρεία αναμένει να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της και των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης τα επόμενα «τρία χρόνια, το πολύ», ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερα την αυξανόμενη «εισβολή στην Κίνα» των προσιτών EV.
«Είναι μια πολύ προκλητική περίοδος, πολύ χαοτική, πολύ δαρβινική», είπε ο Tavares σχετικά με τους κινέζους ανταγωνιστές, τη μετάβαση των EV και την πιθανή εδραίωση της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Είμαστε μέσα στην καταιγίδα και αυτή η καταιγίδα θα διαρκέσει μερικά χρόνια».
Τα σχόλια του Ταβάρες έρχονται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες περιοχές. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά, κινεζικά οχήματα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα εγχώρια ηλεκτρικά οχήματα.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων