Τις τοπικές προσπάθειες για θέσπιση συστήματος κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (Berth management system) στη Μύκονο, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση, στηρίζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Κρουαζιέρα: Επιστρέφει δριμύτερη και «κατακτά» ξανά τους ταξιδιώτες
Αντιπροσωπεία της CLIA με επικεφαλής την κα Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, και τον κ. Νίκο Μερτζανίδη, Αντιπρόεδρο Λιμένων και Προορισμών, επισκέφτηκαν το δημοφιλές νησί του Αιγαίου και συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο Μυκόνου, κ. Χρήστο Βερώνη, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου, κ. Αθανάσιο Κουσαθανά–Μέγα, και τον Επικεφαλής του Τεχνικού Τμήματος, του Τμήματος Κρουαζιέρας & Αναπληρωτή Υπεύθυνο Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (Υ.Α.Λ.Ε.), κ. Νικόλαο Βαρδαλάχο.
Οι εκπρόσωποι της CLIA αναγνώρισαν την παγκόσμια σημασία που έχει η Μύκονος ως προορισμός κρουαζιέρας, η οποία μάλιστα έχει ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια, και εστίασαν στις κοινές δράσεις που πρέπει να αναληφθούν προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για το νησί από την κρουαζιέρα και να προωθηθεί ο στόχος της βιώσιμης ανάπτυξης.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA στηρίζει τις τοπικές προσπάθειες για θέσπιση συστήματος κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (Berth management system) στη Μύκονο, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση, με γνώμονα τις δυνατότητες του λιμένα και του προορισμού, και με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία των επιβατών. Άλλωστε, η δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών, περιβάλλοντος λειτουργίας και βιώσιμης ανάπτυξης είναι μεταξύ των πέντε πυλώνων του Σχεδίου Δράσης της CLIA για την Ελλάδα.
Τόσο ο κ. Βερώνης όσο και οι κύριοι Μέγας και Βαρδαλάχος, συμφώνησαν ότι η κρουαζιέρα είναι εξαιρετικά σημαντική τουριστική δραστηριότητα για τη Μύκονο και τόνισαν ότι το νησί επιδιώκει να εξυπηρετεί όλα τα κρουαζιερόπλοια με τον βέλτιστο τρόπο.
Η Μαρία Δεληγιάννη δήλωσε: «Η βιομηχανία κρουαζιέρας είναι περήφανη που συνεργάζεται με τις αρχές της Μυκόνου για τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου. Κλειδί για αυτή τη συνεργασία είναι η προσεκτική διαχείριση για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας σε επίπεδο λιμανιού και προορισμού και για την προστασία της εμπειρίας των επισκεπτών, με σεβασμό στην τοπική κοινωνία».
Η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην παγκόσμια και την ελληνική οικονομία
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκε και η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην παγκόσμια και την ελληνική οικονομία, με την CLIA να ανακοινώνει ότι διεξάγει μελέτη για τις οικονομικές επιπτώσεις του τουρισμού κρουαζιέρας στη Μύκονο και αξιολόγηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στο νησί, σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο Oxford Economics και το λιμάνι της Μυκόνου. Η μελέτη θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024 και αναμένεται να επιβεβαιώσει τη σημαντική συνεισφορά στην τοπική οικονομία του τουρισμού κρουαζιέρας, ο οποίος σε εθνικό επίπεδο στήριξε περισσότερες από 14.300 θέσεις εργασίας και συνεισέφερε συνολικά 1,4 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία το 2022.
Η κα Δεληγιάννη τόνισε: «Η νέα μελέτη μας για τις επιπτώσεις του τουρισμού κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία, με πρωτογενείς πληροφορίες απευθείας από επιβάτες, πληρώματα, επιχειρήσεις και τουριστικούς πράκτορες, είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση της κλίμακας της οικονομικής συνεισφοράς του κλάδου».
Στην ίδια κατεύθυνση, η CLIA ενημέρωσε τις τοπικές αρχές της Μυκόνου για τα βήματα που κάνει ο κλάδος προς την πράσινη μετάβαση, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης λύσεων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών επί του σκάφους για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και της επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και ελαχιστοποίησης των απορριμμάτων.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%