![Ναυτιλία: Γιατί τα πλοία – γίγαντες προτιμούν την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/naftilia.jpg)
Ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «megamax» (MGX) στα τέλη του περασμένου μήνα ξεπέρασε το όριο των 4,00 εκατ the ως προς τη συνολική χωρητικότητα φτάνοντας τα 4,01 εκατ. the.
Τουλάχιστον 186 πλοία της ποικιλίας «MGX-24» και της ελαφρώς μικρότερης ποικιλίας «MGX-23» βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία, με 43 περισσότερα πλοία και 1,25 εκατ. teu υπό παραγγελία, υπολογίζει η Alphaliner.
Θαλάσσιο εμπόριο: Ποια είναι τα έξι σημεία που μπορούν να δημιουργήσουν κι άλλα προβλήματα
Τα τελευταία χρόνια, τα πλοία «megamax» έχουν γίνει η ραχοκοκαλιά του εμπορίου Ασίας – Ευρώπης, εκτοπίζοντας αργά αλλά σταθερά τα πλοία neo-panamax («NPX») από τα κορυφαία δρομολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.
Τα πλοία «γίγαντες» παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τη Maersk το 2013, όταν το MAERSK McKINNEY MOLLER 18.340 teu εντάχθηκε στον στόλο. Η χωρητικότητα των «megamax» έφτασε τα 1.00 εκατ. teu τον Απρίλιο του 2017, τα 2.00 εκατ. teu τον Ιούλιο του 2019 και τα 3.00 εκατ. teu τον Οκτώβριο του 2017.
Στη συνέχεια ο ρυθμός των παραγγελιών για πλοία «megamax» επιβραδύνθηκε με τος ναυτιλιακές να στρέφονται σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σήμερα, τα πλοία «MGX» κυριαρχούν στις θαλάσσιες γραμμές Ασίας – Ευρώπης / Μεσόγειου, όπου είναι δρομολογημένα 179 από τα 186 πλοία. Συνδυασμένα, αποτελούν 3,88 εκατ teu χωρητικότητας, περίπου το 54% της συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατ teu που δρομολογείται στην περιοχή.
Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι, παρά κάποιες δοκιμές στον Ειρηνικό και αλλού, η μεγαλύτερη κατηγορία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δρομολογείται σχεδόν αποκλειστικά μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης. Μόνο επτά πλοία βρίσκονται σε υπηρεσία μεταξύ Άπω Ανατολής και Μέσης Ανατολής.
Οι μεγαλύτερες αποστάσεις και το γεγονός ότι οι προσεγγίσεις των μεγάλων πλοίων κατανέμονται πιο «ομοιόμορφα» μεταξύ των βασικών λιμένων της Ευρωπης σε σύγκριση για παράδειγμα με τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, όπου τα πλοία συχνά προσεγγίζουν μόνο ένα λιμάνι, καθιστούν σύμφωνα με την Alphaliner, την διαδρομή Ασία-Ευρώπη ιδανική για τα πλοία «megamax».
Ωστόσο, η Alphaliner εκτιμά ότι ορισμένα πλοία της κλάσης «MGX-23» αργά ή γρήγορα θα εισέλθουν στο εμπόριο Ασίας – Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Marinakis_New_York_01-600x400.jpeg)
Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία
Μιλώντας στο πλαίσιο του Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε για τη ναυτιλία, τη ναυτιλιακή τεχνολογία, την προστασία του περιβάλλοντος και το πάθος για το ποδόσφαιρο
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ναυτιλία: Ο φόρος χωρητικότητας στο κέντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης στη Γαλλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/eiffel-600x400.jpg)
Ναυτιλία: Ο φόρος χωρητικότητας στο κέντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης στη Γαλλία
Ποια κόμματα τάσσονται υπέρ της κατάργησης του φόρου
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Έργα αποκατάστασης μνημείων στη Θεσσαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/efoplistes-600x428.png)
Την αποκατάσταση μνημείων στη Θεσσαλία αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που αναλαμβάνουν οι Ελληνες Εφοπλιστές ανέρχεται σε 9,5 εκατ. ευρώ
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα
![Ναυτιλιακές εταιρείες: Τοποθετούν όλο και περισσότερες παραγγελίες πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ploiaa.jpg)
Ανεβάζουν στροφές οι ναυτιλιακές: Τοποθετούν όλο και περισσότερες παραγγελίες πλοίων
Πόσο αυξήθηκαν οι παραγγελίες από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες - Ποια ναυπηγεία κερδίζουν
![Celestyal: Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση – Τα νέα ετήσια προγράμματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-1-600x338.png)
Η Celestyal αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση - Τα νέα ετήσια προγράμματα
Tα δύο πλοία του ανανεωμένου στόλου της Celestyal θα προσφέρουν πλέον κρουαζιέρες στον Αραβικό Κόλπο