Ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «megamax» (MGX) στα τέλη του περασμένου μήνα ξεπέρασε το όριο των 4,00 εκατ the ως προς τη συνολική χωρητικότητα φτάνοντας τα 4,01 εκατ. the.
Τουλάχιστον 186 πλοία της ποικιλίας «MGX-24» και της ελαφρώς μικρότερης ποικιλίας «MGX-23» βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία, με 43 περισσότερα πλοία και 1,25 εκατ. teu υπό παραγγελία, υπολογίζει η Alphaliner.
Θαλάσσιο εμπόριο: Ποια είναι τα έξι σημεία που μπορούν να δημιουργήσουν κι άλλα προβλήματα
Τα τελευταία χρόνια, τα πλοία «megamax» έχουν γίνει η ραχοκοκαλιά του εμπορίου Ασίας – Ευρώπης, εκτοπίζοντας αργά αλλά σταθερά τα πλοία neo-panamax («NPX») από τα κορυφαία δρομολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.
Τα πλοία «γίγαντες» παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τη Maersk το 2013, όταν το MAERSK McKINNEY MOLLER 18.340 teu εντάχθηκε στον στόλο. Η χωρητικότητα των «megamax» έφτασε τα 1.00 εκατ. teu τον Απρίλιο του 2017, τα 2.00 εκατ. teu τον Ιούλιο του 2019 και τα 3.00 εκατ. teu τον Οκτώβριο του 2017.
Στη συνέχεια ο ρυθμός των παραγγελιών για πλοία «megamax» επιβραδύνθηκε με τος ναυτιλιακές να στρέφονται σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σήμερα, τα πλοία «MGX» κυριαρχούν στις θαλάσσιες γραμμές Ασίας – Ευρώπης / Μεσόγειου, όπου είναι δρομολογημένα 179 από τα 186 πλοία. Συνδυασμένα, αποτελούν 3,88 εκατ teu χωρητικότητας, περίπου το 54% της συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατ teu που δρομολογείται στην περιοχή.
Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι, παρά κάποιες δοκιμές στον Ειρηνικό και αλλού, η μεγαλύτερη κατηγορία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δρομολογείται σχεδόν αποκλειστικά μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης. Μόνο επτά πλοία βρίσκονται σε υπηρεσία μεταξύ Άπω Ανατολής και Μέσης Ανατολής.
Οι μεγαλύτερες αποστάσεις και το γεγονός ότι οι προσεγγίσεις των μεγάλων πλοίων κατανέμονται πιο «ομοιόμορφα» μεταξύ των βασικών λιμένων της Ευρωπης σε σύγκριση για παράδειγμα με τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, όπου τα πλοία συχνά προσεγγίζουν μόνο ένα λιμάνι, καθιστούν σύμφωνα με την Alphaliner, την διαδρομή Ασία-Ευρώπη ιδανική για τα πλοία «megamax».
Ωστόσο, η Alphaliner εκτιμά ότι ορισμένα πλοία της κλάσης «MGX-23» αργά ή γρήγορα θα εισέλθουν στο εμπόριο Ασίας – Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους