
Η γενιά των Gen Ζ κάνει την έκπληξη το φετινό καλοκαίρι καθώς φαίνεται ότι σχεδιάζει πακέτα διακοπών στο εξωτερικό και μάλιστα θα ξοδέψουν περισσότερα από άλλες ηλικιακές ομάδες.
Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Bank of America σε περισσότερους από 2.000 Αμερικανούς, οι οποίοι δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για μεγαλύτερες περιόδους και να κάνουν ακριβότερες διακοπές.
Αγορά εργασίας: Τελικά η Gen Z είναι… γενιά τεμπέληδων ή παρεξηγημένη;
Έτοιμοι να ξοδέψουν
Η Gen Zs, μαζί με τους millennials, είναι οι ηλικιακές ομάδες που καθορίζουν την αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών φέτος, σύμφωνα με έκθεση του Απριλίου που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία υπηρεσιών αγοράς PMG.
Αυτή η έκθεση, στην οποία συμμετείχαν ενήλικες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ινδία, τη Γερμανία και την Κίνα, δείχνει ότι το 65% των Gen Zs και το 72% των millennials δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια αναψυχής φέτος, πολύ περισσότερο από το 54% της Gen Xers και το 40% των baby boomers που είπαν το ίδιο.
Όμως, ο τρόπος με τον οποίο οι Gen Zs – που συχνά ορίζονται ως εκείνοι που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012 – σχεδιάζουν να χρηματοδοτήσουν τα ταξίδια τους, κάνει επίσης τη μεγάλη διαφορά.
Το ποσοστό των Gen Zs που δήλωσε ότι ταξιδεύει επειδή έχει τις αποταμιεύσεις για να το κάνει έχει μειωθεί από τον Αύγουστο του 2023, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της ερευνητικής εταιρείας Morning Consult.
Αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει, είπε στο CNBC η Lindsey Roeschke, αναλύτρια ταξιδιών και φιλοξενίας στην εταιρεία και συντάκτρια της έκθεσης.
«Ο Gen Z έχει ενηλικιωθεί σε μια απίστευτα ταραγμένη περίοδο και αυτό επηρεάζει βαθιά τις ταξιδιωτικές τους συμπεριφορές», είναι η ερμηνεία που έδωσε.
Αυτό που σκέφτονται ούτε λίγο ούτε πολύ είναι «γιατί να αναβάλουν να πάνε εκεί που πραγματικά θέλουν να πάνε για χάρη της αποταμίευσης, όταν μπορεί να υπάρξει μια άλλη πανδημία, οικονομική κρίση, πόλεμος ή άλλο σημαντικό γεγονός που μπορεί να τους εμποδίσει να φτάσουν ποτέ εκεί;» είπε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε επίσης ότι ο Gen Z θα αφιερώσει χρόνο στην εξεύρεση τρόπων μείωσης του κόστους ταξιδιού, αντί να ακυρώσει ή να αναβάλει τα ταξίδια του.
«Ψάχνουν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει ταξίδια κατά την ενδιάμεση περίοδο, χρήση της τεχνολογίας για σύγκριση τιμών, εξαργύρωση πόντων πιστωτικών καρτών, συναλλαγές σε άλλους τομείς δαπανών ή επικίνδυνη βοήθεια για να χρηματοδοτήσουν τα ταξίδια τους», είπε η αναλύτρια.
Χρήση του χρέους για τη χρηματοδότηση ταξιδιών
Ωστόσο, το 42% των Gen Zs και το 47% των millennials δηλώνουν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το χρέος για να χρηματοδοτήσουν τα καλοκαιρινά τους ταξίδια, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Bankrate.
Η έκθεση έδειξε ότι οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι χρηματοδότησης καλοκαιρινών διακοπών περιλαμβάνουν:
· πιστωτικές κάρτες που πληρώνονται σε πολλούς μήνες – 26%
· Υπηρεσίες «buy now, pay later» – 8%
· δανεισμός από οικογένεια και φίλους – 6%
· προσωπικά δάνεια – 5%
Αυτή η νοοτροπία του να χρεώνονται οι νεότεροι ανησυχεί τις παλαιότερες γενιές, που έτειναν να ταξιδεύουν λιγότερο «γενναία» στα 20 τους, αν όχι καθόλου, και βάζει σε σκέψεις τους οικονομολόγους.
Όπως είπε στο CNBC ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής της Bankrate, «δεν θέλω να πω στους ανθρώπους ότι δεν μπορούν να διασκεδάσουν, αλλά ανησυχώ μήπως αναλάβουν χρέη για πολυτελείς αγορές όπως διακοπές, ειδικά με τα υπόλοιπα πιστωτικών καρτών και τα επιτόκια σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ», είπε ο Rossman στην έκθεση.
Ο Roeschke σημείωσε ότι οι Gen Z που είναι πρόθυμοι να κάνουν ταξίδια δεν αισθάνονται απαραίτητα αισιόδοξοι για τα οικονομικά τους. Ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 24% δήλωσε ότι ένιωσε πίεση από φίλους να κάνουν ταξίδια που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάιο από την εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Empower.
Σε σύγκριση με άλλους ενήλικες, οι Gen Zs είναι πιο πιθανό να πουν ότι τα δικά τους οικονομικά, η ευρύτερη οικονομία και η κλιματική αλλαγή επηρεάζουν αρνητικά την προθυμία τους να ταξιδέψουν, σύμφωνα με το Morning Consult.
«Ωστόσο… ακόμα το κάνουν!» είπε ο Roeschke.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς