Οι παγκόσμιες πωλήσεις και η παραγωγή της Toyota Motor τον Απρίλιο υποχώρησαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, λόγω του έντονου «πολέμου» τιμών στην Κίνα και μια παράλληλη πτώση στην Ιαπωνία μετά τη διακοπή της παραγωγής ορισμένων μοντέλων και το fallout από το σκάνδαλο της Daihatsu.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,5% τον Απρίλιο, καθώς η πτώση κατά 27% στην Κίνα -τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο- και η πτώση κατά 14% στην Ιαπωνία αντιστάθμισαν τη διψήφια αύξηση στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Η Toyota δήλωσε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα μειώθηκαν ακόμη και όταν πραγματοποίησε προωθητικές εκδηλώσεις σε καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Σχεδόν το 40% των οχημάτων που πούλησε η Toyota τον Απρίλιο ήταν βενζινοηλεκτρικά υβριδικά. Μόνο το 2% ήταν ηλεκτρικά οχήματα. Τα παγκόσμια στοιχεία πωλήσεων και παραγωγής περιλαμβάνουν την πολυτελή μάρκα Lexus της Toyota. Ξεχωριστά στοιχεία για την Daihatsu έδειξαν ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της έπεσαν κατά 54% τον Απρίλιο.
Τα υβριδικά οχήματα οδηγούν την Toyota σε ρεκόρ κερδών
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκλωβιστεί σε έναν σκληρό πόλεμο τιμών στην τεράστια αλλά πολυπληθή αγορά αυτοκινήτων της Κίνας. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά που πωλούνται από κινεζικές μάρκες.
Οι πωλήσεις της Toyota στην Ιαπωνία επλήγησαν από την προσωρινή διακοπή της παραγωγής του μοντέλου Prius στο εργοστάσιο Τσουτσούμι για ελέγχους ποιότητας και τη μερική διακοπή της παραγωγής σε μια γραμμή στο εργοστάσιο της Toyota Auto Body που κατασκευάζει τα μίνι βαν Noah και Voxy.
Τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, η Toyota αναγκάστηκε να σταματήσει επανειλημμένα την παραγωγή στο εργοστάσιο στην Τιχουάνα του Μεξικού, όπου κατασκευάζει το φορτηγό Tacoma, ανέφερε το Reuters αυτό το μήνα.
Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τον όγκο παραγωγής ανακοίνωσε πτώση 4,0% στην παγκόσμια παραγωγή, καθώς η ασθενέστερη παραγωγή σε αγορές όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ταϊλάνδη και το Μεξικό αντιστάθμισε την υψηλότερη παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ινδία.
Το σκάνδαλο της Daihatsu
Η Toyota ακόμα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις από το σκάνδαλο της Daihatsu, μετά από έρευνα για παραπτώματα στη μονάδα της που σχετίζονται με πειραγμένα τεστ ασφάλειας, κατά την οποία διαπιστώθηκαν ζητήματα που χρονολογούνται εδώ και δεκαετίες. Οι προβληματικοί έλεγχοι ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένοι μετά το 2014 και για ένα όχημα της Daihatsu που καταργήθηκε υπήρχαν ήδη από το 1989.
Η Daihatsu είχε παραποιήσει τις δοκιμές ασφαλείας για περίπου 88.000 μικρά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία πωλούνταν υπό το εμπορικό σήμα της Toyota, με το σκάνδαλο να αποτελεί κίνδυνο για τη φήμη της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας. Τα προβλήματα είχαν εντοπιστεί σε περίπου 64 μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένων και 22 που πωλήθηκαν με την επωνυμία Toyota.
Η Daihatsu παρήγαγε 1,1 εκατομμύρια οχήματα τους πρώτους 10 μήνες του 2023, σχεδόν το 40% αυτών σε υπερπόντιες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Toyota. Πούλησε περίπου 660.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και αντιπροσώπευε το 7% των πωλήσεων της Toyota.
Η Daihatsu σκοπεύει να επανεκκινήσει πλήρως την ανάπτυξη οχημάτων ήδη από το τέλος του τρέχοντος έτους, έχοντας πλέον έναν νέο CEO, τον Μασαχίρο Ινόουε, ο οποίος διορίστηκε από την Toyota ώστε να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα για την εταιρεία, στη θέση του απερχόμενου Σοΐτσιρο Οκουντάιρα.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...