Για μείωση του πραγματικού πληθωρισμού τροφίμων τους τελευταίους δύο μήνες με βάση τις μετρήσεις της εταιρείας του έκανε λόγο ο επικεφαλής του ομίλου ΜΕΤRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, υποστηρίζοντας πως η ΕΛΣΤΑΤ μετρά τον πληθωρισμό με έναν τρόπο που δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αγοραστική συμπεριφορά.
«Τους δυο τελευταίους μήνες έχουμε αρνητικό πληθωρισμό που προσεγγίζει το -1%», ανέφερε χαρακτηριστικά. Αυτή η διαφορά, όπως είπε, οφείλεται πρώτον, στο γεγονός πως στις μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ δεν αποτυπώνονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειας και δεύτερον στην αδυναμία της στατιστικής αρχής να μετρήσει τις αλλαγές στη βαρύτητα των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού.
«Αυλαία» για τη μόνιμη μείωση τιμής – Τι θα γίνει από 1η Ιουνίου σε 4.000 προϊόντα
Όταν αλλάζει το μίγμα που αγοράζει ο καταναλωτής, διευκρίνισε, τόσο αλλάζει και ο πληθωρισμός.
Έφερε μάλιστα το παράδειγμα του ελαιόλαδου, το οποίο λόγω της κατακόρυφης αύξησης της τιμής του κατέχει πλέον μικρότερη «βαρύτητα» στο καλάθι του νοικοκυριού, αφού οι καταναλωτές στρέφονται σε παρεμφερή προϊόντα μικρότερης αξίας, όπως το σπορέλαιο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Ο κ. Παντελιάδης που ελέγχει ένα δίκτυο 227 καταστημάτων σούπερ μάρκετ και 49 καταστημάτων χονδρικής ξεκαθάρισε πάντως πως δεν ισχυρίζεται ότι οι τιμές υποχωρούν, αντίθετα, λέει πως οι τιμές έχουν σταματήσει να ανεβαίνουν.
Συνολικά, πάντως εμφανίστηκε απαισιόδοξος αναφορικά με την δυνατότητα αισθητής αποκλιμάκωσης των τιμών, επισημαίνοντας πως σχεδόν όλοι οι συντελεστές του κόστους φαίνεται πως θα παραμείνουν σε υψηλότερα επίπεδα από το παρελθόν.
Ανέφερε μάλιστα την περίπτωση του κακάο, η τιμή του οποίου παραμένει σε υψηλά επίπεδα παρά την αποκλιμάκωση από τα επίπεδα ρεκόρ του προηγούμενου διαστήματος.
Πολυεθνικές και παράλληλες εισαγωγές
Κληθείς μάλιστα να σχολιάσει την επιστολή του πρωθυπουργού στην Κομισιόν για τις πολυεθνικές και τους γεωγραφικούς περιορισμούς που φαίνεται να θέτουν, ο κ. Παντελιάδης δήλωσε κατηγορηματικά πως δεν υπάρχει κανένας όρος και καμία συμφωνία που να εμποδίζει τα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν σε παράλληλες εισαγωγές. «Από τους προμηθευτές μας δεν έχουμε περιορισμό. Φαντάζομαι δεν υπάρχουν περιορισμοί και σε καμία άλλη αλυσίδα », ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σχολιάζοντας το πρόστιμο μαμούθ στην Mondelez υπογράμμισε πως η υπόθεση δεν αφορούσε στην Ελλάδα και πως το πρόβλημα εντοπίζεται στην «πηγή», δηλαδή στην παραγωγή και στους χονδρέμπορους και όχι στο τελικό στάδιο, δηλαδή στον πελάτη.
Αναγνώρισε ωστόσο πως υπάρχουν κάποιοι πρακτικοί περιορισμοί, όπως πχ. οι διαφορετικές συσκευασίες και η έλλειψη ετικετών στα ελληνικά που εμποδίζουν μια εταιρεία να προχωρήσει σε απευθείας εισαγωγές από το εξωτερικό. Γιατί πολύ απλά, αυτά τα προϊόντα, δεν είναι αποδεκτά από τον Έλληνα καταναλωτή.
Έσπευσε επίσης να προσθέσει πως θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις ώστε να διευκολυνθεί το ενδοκοινοτικό εμπόριο, προς όφελος της αποκλιμάκωσης των τιμών.
Φθηνότεροι από την Ευρώπη
Ο κ. Παντελιάδης, ο οποίος διατηρεί τη θέση του προέδρου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) απάντησε και στην κριτική που ασκείται για τις τιμές στην Ελλάδα, ότι είναι ακριβότερες απ’ ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, λέγοντας πως δεν συμμερίζεται αυτή την άποψη.
«Κάποια προϊόντα μπορεί να είναι φθηνότερα στην Ευρώπη, όχι όμως όλα», τόνισε και υποστήριξε πως δεν ισχύει ότι οι πολυεθνικές τιμολογούν υψηλότερα εδώ απ’ ότι σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Η μέση τιμή εάν συνυπολογιστούν οι προσφορές, είπε, είναι υψηλότερη στην Ευρώπη απ’ ότι στην Ελλάδα.
Η μείωση του ΦΠΑ θα ρίξει τις τιμές
Ο κ. Παντελιάδης τοποθετήθηκε και για την άρνηση της κυβέρνησης να συζητήσει τη μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα ως αντίδοτο στην ακρίβεια, επισημαίνοντας πως μια αποκλιμάκωση του ΦΠΑ θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών. Απέρριψε παράλληλα τους ισχυρισμούς Χατζηδάκη ότι τη διαφορά αυτή θα την καρπωθούν οι εταιρείες. «Είμαι απόλυτος σε αυτό το θέμα. Η μείωση του ΦΠΑ θα περάσει στο ράφι», σημείωσε.
Να αρθούν δύσκολα και παράξενα μέτρα
Όσον αφορά στα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για να αναχαιτίσει την ακρίβεια, ο διοικητικός και μετοχικός ηγέτης της ΜΕΤRO επεσήμανε ότι τα σούπερ μάρκετ δραστηριοποιούνται σε ένα περιοριστικό περιβάλλον, με συνολικά 8 παρεμβάσεις να βρίσκονται σε ισχύ, κάποιες εκ των οποίων κλείνουν τέσσερα χρόνια, όπως το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους.
Έκανε ειδική αναφορά στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών κατά τουλάχιστον 5%, το οποίο εκπνέει στα τέλη Μαΐου, επισημαίνοντας πως ελπίζει ότι όσο τα πράγματα βελτιώνονται, κάποια από τα «δύσκολα και παράξενα μέτρα θα ολοκληρωθούν». Προειδοποίησε δε ότι κάποια μέτρα που στην αρχή μπορεί να απέδωσαν, σε βάθος χρόνου ενδέχεται να λειτουργήσουν αρνητικά. «Είμαστε σκεπτικοί απέναντι στα μέτρα… Θεωρούμε ότι είναι μέτρα που δεν ωφελούν κανέναν…», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Θεωρεί μάλιστα ππως το μεικτό περιθώριο κέρδους πως «κάνει κακό» στον ανταγωνισμό καθώς μειώνει την ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς, λέγοντας πως τα σούπερ μάρκετ «τρώμε ξύλο χωρίς να φταίμε ενώ η προσπάθεια που κάνουμε δεν έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Όλοι πιστεύουν ότι αυξάνουμε τιμές και κέρδη».
Στηρίζω Σπύρο Θεοδωρόπουλο για τον ΣΕΒ
Ο μετοχικός και διοικητικός ηγέτης του ομίλου ΜΕΤRO δεν αρνήθηκε να πάρει θέση και για τις εκλογές στον ΣΕΒ που διεξάγονται στις 18 Ιουνίου, δηλώνοντας ξεκάθαρα πως στηρίζει τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο.
«Είμαι επηρεασμένος», όπως είπε από την προσωπική του γνωριμία και συνεργασία με τον κ. Θεοδωρόπουλο, λέγοντας πως τον θεωρεί ικανό αλλά και δίκαιο. «Πρόκειται για έναν άνθρωπο πολύ ευθύ που εκτιμώ, ο οποίος πιστεύει πως πρέπει να γίνει το σωστό ανεξάρτητα ποιον συμφέρει. Κάτι που ο κ. Θεοδωρόπουλος φρόντισε να διατηρήσει καθόλη τη διάρκεια της πορείας του».
«Πιστεύω ότι είναι ο κατάλληλος για την προεδρία του Συνδέσμου», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης και παραδέχθηκε πως λόγω δουλειάς δεν γνωρίζει τη σταδιοδρομία της κας. Ιουλίας Τσέτη και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εκφράσει γνώμη εάν είναι κατάλληλη ή ακατάλληλη για την προεδρία του ΣΕΒ.
Κλείνοντας είπε ότι και ο ίδιος θα είναι υποψήφιος για τον Σύνδεσμο ως απλό μέλος.
Latest News
Σε «επιφυλακή» η αγορά – Γιατί έρχεται «ψαλίδι» στην κερδοφορία
Οι επιχειρήσεις βλέπουν επιδείνωση των συνθηκών λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας – Προβληματισμός για την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον
Νέα «προίκα» για την McDonalds’s στην Ελλάδα και ο στόχος για 50 εστιατόρια
Ενισχύονται οι υποδομές της McDonanld’s στην ελληνική αγορά – Πώς προχωρά το σχέδιο της Premier Capital που έχει τα δικαιώματα της αμερικανικής αλυσίδας
Ελλάκτωρ: Έγκριση από το ΔΣ ομολογιακού δανείου 65 εκατ. προς τη REDS
Η χρηματοδότηση απο την Ελλάκτωρ αφορά την απόκτηση νέων ακινήτων σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της REDS
Καθοριστική η συμβολή της HDB στην ανάπτυξη του επιχειρείν στη Βόρεια Ελλάδα - Τι είπε ο Ζαββός
Ο πρόεδρος της HDB, Γιώργος Ζαββός παρέθεσε αναλυτικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή την περίοδο η Θεσσαλονίκη
COSMOTE Grow Your Business: Επιστρέφει με νέας μορφής δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων
Το COSMOTE Grow Your Business - Certification Program δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λάβουν την απαραίτητη γνώση και να ενσωματώσουν στην λειτουργία τους σύγχρονες ψηφιακές λύσεις
Η Moody's αναβαθμίζει την Attica Bank μετά τη συγχώνευση της Παγκρήτιας
Η Moody's σημειώνει ότι η τράπεζα θα λειτουργεί σε συνεχή βάση με δείκτη CET1 που κυμαίνεται περίπου στο 13%-15% από 10,4% τον Ιούνιο
Αύξηση 4,4% στον τζίρο των επιχειρήσεων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις
«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Περιθώριο ανοδού έως 55%
Η επενδυτική σύσταση της UBS παραμένει ανέπαφη παρά την κάπως ταχύτερη πτώση των επιτοκίων
Παπαστράτος: Προετοιμάζει τη νέα γενιά για το αύριο με το FutuReady
Η Παπαστράτος στοχεύει μέσω του “FutuReady” να δημιουργήσει μια πλατφόρμα διαλόγου που να προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη
Ανεβάζει τον πήχη για τις τράπεζες η Euroxx - Πόσο αυξάνει τις τιμές στόχους
Η Euroxx δηλώνει bullish για τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων γ' 3μηνου