Οι διεθνείς ναυτιλιακές υπηρεσίες συνεισφέρουν 14,45 δισ. στερλίνες στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκτιμάται ότι συνεισφέρουν 800 εκατ. στερλίνες ετησίως.
Τα παραπάνω σημείωσαν ο Πρέσβης της Βρετανίας στην Ελλάδα Matthew Lodge (Μάθιου Λοτζ) και η Διευθύντρια Χώρας του DBT (Department for Business & Trade) Evita Souri (Εβίτα Σουρή), παρουσιάζοντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους και ενόψει της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια (3-7 Ιουνίου) τις στρατηγικές επιδιώξεις του Ηνωμένου Βασιλείου στον ναυτιλιακό τομέα και τους τομείς στους οποίους μπορεί να ενισχυθεί η ελληνοβρετανική συνεργασία.
Όπως ειπώθηκε ο ναυτιλιακός τομέας, ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, έχει επίσης μεγάλη σημασία για το Ηνωμένο Βασίλειο και το City of London.
Επίσης οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι μεταξύ των μεγαλύτερων πελατών του City (νομικές, ασφαλιστικές, χρηματοδοτικές, χρηματιστηριακές υπηρεσίες). Όσον αφορά τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις του Brexit, ο Βρετανός Πρέβης ανέφερε ότι υπάρει εμπιστοσύνη στην πορεία του Ηνωμένου Βασιλείου, πρόσθεσε δε ότι η ββρετανική κυβέρνηση εστιάζει στην απεξάρτηση από τον άνθρακα, στην ασφάλεια των αλυσίδων εφοδιασμού, στην ενεργειακή ασφάλεια, στην ελευθερία ναυσιπλοΐας.
Η εξάρτηση της από τη ναυτιλία
Η Βρετανία υποστηρίζει αυτούς τους στόχους της διεθνούς ναυτιλίας καθώς η ίδια εξαρτά πλήρως την οικονομία της από τον ναυτιλιακό κλάδο. Σημειώνεται ότι το 95% όλων των εισαγωγών και εξαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου σε όγκο διακινείται δια θαλάσσης και σχεδόν όλα τα δεδομένα που εισέρχονται και εξέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο διακινούνται μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων.
Συνολικά, ο ναυτιλιακός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου υποστήριξε πάνω από 55 δισ. λίρες σε κύκλο εργασιών επιχειρήσεων, 18,7 δισ. λίρες σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξίας και 227.100 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2019.
Ο βρετανός πρέσβης σημείωσε ότι ο τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ήδη μια βιομηχανία αξίας 4 δισ. λιρών, η οποία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 13 δισ. λίρες ετησίως έως το 2030. Δεν παράγουμε απλώς εξοπλισμό παγκόσμιας κλάσης – προσφέρουμε επίσης πρόσβαση σε νομικές και τεχνικές συμβουλές και εμπειρογνωμοσύνη, έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και μια σειρά άλλων υπηρεσιών, όπως η πιστοποίηση πλοίων και η εξειδικευμένη ναυτική ασφάλιση, συμπλήρωσε. Το Ηνωμένο Βασίλειο αναγνωρίζει την ανάγκη να συνεργαστεί με βασικές ναυτιλιακές οικονομίες για την προώθηση της αλλαγής Μπορούμε να το διευκολύνουμε αυτό, συνδέοντας εταιρείες και τη φανταστική καινοτομία τους με πιθανούς εταίρους σε παγκόσμιο επίπεδο, υπογράμμισε ο Μάθιου Λότζ.
Οι διμερείς σχέσεις Ηνωμένου Βασιλείου – Ελλάδας
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων πελατών του City για νομικές, ασφαλιστικές, χρηματοοικονομικές και χρηματιστηριακές υπηρεσίες. Η ναυτιλία είναι ένας παγκόσμιος κλάδος και οι ελληνικές εταιρείες που εδρεύουν είτε στην Ελλάδα είτε στο Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχούν για τη θέση του Σίτι ως σημαντικό οικονομικό κέντρο κατά τη διάρκεια και μετά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την έξοδο από την ΕΕ – και μετά από αυτήν.
Υπάρχει μια παραδοσιακά ισχυρή σύνδεση μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και του συμπλέγματος χρηματοοικονομικών και ναυτιλιακών υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου. Ειδικότερα η Ελλάδα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως για τις νομικές υπηρεσίες του Λονδίνου, σχεδόν αποκλειστικά λόγω της ναυτιλίας. Στον Πειραιά λειτουργούν γραφεία μεγάλων βρετανικών δικηγορικών εταιρειών, όπως οι Hill Dickinson, Norton Rose Fulbright, HFW, WFW, Ince & Co, Stephenson Harwood, Clyde, Reedsmith, Thomas Cooper και Constant & Constant. Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ή τα P&I clubs, οι ασφαλιστές και οι δικηγόροι που λειτουργούν για λογαριασμό τους, εκτιμάται ότι δαπανούν περίπου πάνω από 180 εκατομμύρια λίρες ετησίως για νομικές αμοιβές.
Επίσης πάνω από το 85% των ελληνόκτητων πλοίων παρακολουθούνται από νηογνώμονες που ανήκουν στο IACS, ενώ ο Lloyd’s Register, ο δεύτερος μεγαλύτερος νηογνώμονας στον κόσμο, ταξινομεί πάνω από το 25% του ελληνόκτητου στόλου και είναι ο ηγέτης της αγοράς για τα πλοία υπό ελληνική σημαία με μερίδιο πάνω από 30%.
Το Λονδίνο είναι το κορυφαίο κέντρο παγκοσμίως για τις ναυτασφαλίσεις, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλίσεων P&I, που καλύπτουν το κύτος, τα μηχανήματα, το φορτίο, την ενέργεια και τους διάφορους κινδύνους, με τους Lloyds να αποτελούν τον πυρήνα. Ο μεγαλύτερος μεμονωμένος πωλητής υπηρεσιών underwriting για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα παραμένει η Lloyd’s of London, κυρίως στον τομέα hull & machinery. Το Λονδίνο κατέχει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο, περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς, μπροστά από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
Επίσης το Λονδίνο είναι κέντρο της μεσιτείας πλοίων, και ναυλώσεων καθώς πάνω από το ήμισυ των ναυλώσεων παγκοσμίως πραγματοποιούνται από ναυλομεσιτικές εταιρείες με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και το 30-40% των ναυλώσεων ξηρού χύδην φορτίου. Οι επιδόσεις των μεγάλων ναυλομεσιτών του Λονδίνου, όπως των Clarksons και Braemar, που ασχολούνται με τις ναυλώσεις και τις αγοραπωλησίες, είναι σταθερά ισχυρές στην ελληνική αγορά.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι το κορυφαίο παγκόσμιο κέντρο ναυτιλιακών υπηρεσιών με μερίδιο περίπου 25% της συνολικής αγοράς.
Ηγέτης στην απανθρακοποίηση
Το Ηνωμένο Βασίλειο πρόσθεσε ο βρετανός πρέσβης, είναι παγκόσμιος ηγέτης στην απεξάρτηση του ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα. Αναπτύσσουμε νέες τεχνολογίες και πρωτοπορούμε σε καινοτόμες προσεγγίσεις στην πράσινη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων που κινούνται με υδρογόνο, της αιολικής υποβοήθησης και της βελτιστοποίησης των πλοίων.
Τέλος τόνισε ότι δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην προσέλκυση νέων ταλέντων στη ναυτιλία. Στο πλαίσιο του οράματός μας “Ναυτιλία 2050”, χρηματοδοτήσαμε την εκστρατεία “Άνθρωποι σαν εμένα”, μια εκστρατεία για την αντιμετώπιση της εικόνας της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τη διάλυση των μύθων, καθώς και τη χρήση της τεχνολογίας, όπως τα συνδεδεμένα πλοία, για να μπορούν οι ναυτικοί να παραμένουν σε επαφή με την οικογένειά τους στη στεριά, υπογράμμισε ο Μάθιου Λότζ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα μοιράζονται πλούσια ναυτικές παραδόσεις και μια βαθιά ριζωμένη ιστορία στο θαλάσσιο εμπόριο. Με μια παραδοσιακά ισχυρή παρουσία, στα Ποσειδώνια, η αντιπροσωπεία του Ηνωμένου Βασιλείου αποδεικνύει την δέσμευση της, στην προώθηση των διαχρονικών εταιρικών σχέσεων μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ελλάδας, δηλώνει ο Μάθιου Λοτζ ενόψει των Ποσειδωνίων 2024.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International