![Χρήστος Στυλιανίδης: Προχωράει το ψηφιακό νηολόγιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/stylianidisxr-1.jpg)
Προχωρεί η ψηφιοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και στο πλαίσιο αυτό την προσεχή Δευτέρα θα παρουσιασθεί επισήμως στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, η εφαρμογή για την ηλεκτρονική αίτηση νηολόγησης των πλοίων ποντοπόρου ναυτιλίας.
Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα για την παρουσίαση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεση «Ποσειδώνια 2024». Μιλώντας στη συνέντευξη τύπου ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι στον πυρήνα της εθνικής μας πολιτικής βρίσκεται η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο και η εγκατάσταση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ψηφιακή εφαρμογή
Για την επίτευξη του στόχου αυτού εφαρμόζουμε διαχρονικά ένα πλέγμα μέτρων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και στη διατήρηση της αντίστοιχης τεχνογνωσίας, εντός της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ο κ. Στυλιανίδης και ανακοίνωσε την παρουσίαση της ψηφιακής εφαρμογής για την νηολόγηση πλοίων «Μέσω αυτής της εφαρμογής θα εκδίδεται πλέον ψηφιακά το έγγραφο εθνικότητας των ποντοπόρων πλοίων μας».
Παράλληλα ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι οι στόχοι του Υπουργείου όπως θα παρουσιασθούν στην έκθεση είναι η ανάδειξη της σημαντικότητας και ανάγκης προσέλκυσης νέου και ποιοτικού ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία και στην ξηρά, η ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων (maritime cluster).
Ποσειδώνια
Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία του θεσμού της Διεθνούς Έκθεσης «Ποσειδώνια» για το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας αλλά και ειδικότερα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η αθρόα συμμετοχή επιβεβαιώνει, για μια ακόμη φορά, ότι τα «Ποσειδώνια » είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι προκλήσεις
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεθνής και ελληνική ναυτιλία μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία την απειλή της ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης, τις επιθέσεις των τρομοκρατών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Στον απόηχο των μεγάλων αυτών προκλήσεων, κάποιες εκ των οποίων τις βιώνουμε ακόμα, έρχονται τα φετινά Ποσειδώνια, είπε ο κ. Στυλιανίδης, όπου «πέραν, από την άριστη ευκαιρία να αναδειχθούν οι συνέργειες μεταξύ ιδιωτικών και θεσμικών φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, θα παρουσιαστούν τα επιτεύγματά της και θα συζητηθούν, σε βάθος, οι προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Και κυρίως πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τις προκλήσεις αυτές σε ευκαιρίες».
Στη διάρκεια των Ποσειδωνίων θα έχουμε την ευκαιρία να υποδεχθούμε στο Υπουργείο υψηλόβαθμες ξένες αντιπροσωπείες σημαντικών ναυτιλιακών κρατών συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης, ανέφερε ότι με τις διμερείς αυτές συναντήσεις, θα δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων, να εμβαθύνουμε τη διμερή μας συνεργασία, να προάγουμε την ελληνική ναυτιλία και το ελληνικό maritime cluster.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Εκ μέρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκε ο κ. Γιάννης Λύρας, πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ και μέλος του Διοικητικού συμβουλίου ο οποίος τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας θα χτυπάει στη χώρα μας. Τα Ποσειδώνια συμπλήρωσε ο κ. Λύρας είναι μία ευκαιρία να αναδειχθεί το επιχειρησιακό μοντέλο της ελληνικής ναυτιλίας ένα μοντέλο ανθρωποκεντρικό καθώς ο κλάδος αποτελείται από οικογενειακές επιχειρήσεις και βρίσκεται σε απόλυτη σχέση με το ναυτικό επάγγελμα καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ιδρύθηκαν και μεγάλωσαν από ναυτικούς.
Στη ναυτιλία είμαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές είπε σε άλλο σημείο της παρέμβασης του ο κ. Λύρας. Αίσθηση προκάλεσε η σύνδεση της ναυτιλίας με την ιστορία του Βυζαντίου σημειώνοντας ότι το Βυζάντιο έχασε την ηγεμονία από τότε που εκχώρησε το στόλο στους Ενετούς. Η ναυτιλία θα υπάρχει πάντα υπογράμμισε ο κ. Λύρας το θέμα είναι ποιος την ελέγχει ποιος διεκπεραιώνει τις εργασίες της.
Αναφερόμενος στα διεθνή θέματα της ναυτιλίας επαναβεβαίωσε την προσήλωση της ελληνικής ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση, υπενθύμισε όμως ότι η ναυτιλία δεν κατασκευάζει πλοία ούτε παράγει καύσιμα. Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο το «πρασίνισμα» της ναυτιλίας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![LNG: Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/thumbnail_19νοε2023plwti-monada-lng-600x600.jpg)
Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers
Ο διεθνής οργανισμός ενέργειας Allied προβλέπει αύξηση της τάξης του 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση LNG για το 2024
![Σαντορίνη: Τα βρήκαν δήμαρχος και εταιρείες για την κρουαζιέρα – Μέχρι 8.000 επισκέπτες την ημέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/santorini-600x338.jpg)
Τα βρήκαν δήμαρχος - εταιρείες για την κρουαζιέρα στη Σαντορίνη - Ημερήσιος «κόφτης» στους επισκέπτες
Η CLIA αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα
![ΟΛΠ: Μέρισμα – ρεκόρ στα 1,34 ευρώ μεικτά ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp2-600x435.jpg)
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
![Ταχύπλοα: Στο Gov.gr Wallet η άδεια χειριστή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/wallet-1-600x400.jpg)
Στο Gov.gr Wallet η άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους
Η Άδεια Χειριστή Ταχύπλοου σκάφους αποτελεί το ένατο έγγραφο που εντάσσεται στο Gov.gr Wallet
![LR: Η πυρηνική ενέργεια είναι δρόμος για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
LR: Η πυρηνική ενέργεια είναι δρόμος για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η έκθεση του Lloyd's Register αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία
![Κίνα: Γιατί οι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/nautilia-ploia-768x480-1-600x375.jpg)
Γιατί οι Κινέζοι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα
Πώς οι Χούθι απειλούν τις εξαγωγές από την Κίνα
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος
![Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-90-1-600x401.jpg)
Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη
Οι εισαγγελικές αρχές της Ολλανδίας κατηγόρησαν τον Γιάννη Καραγεώργη για απάτη και δόλια πτώχευση. Οι ποινές στην Ολλανδία δεν είναι εξαγοράσιμες. Ο Γιάννης Καραγεώργης θα πρέπει να εκτίσει την ποινή του
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/rymoulko-600x400.jpg)
«Βολές» κατά του ΝΕΕ από την Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών
Σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις για τα ρυμουλκά πλοία καταγράφονται σε επιστολή για την Έκθεση του ΝΕΕ