Προχωρεί η ψηφιοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και στο πλαίσιο αυτό την προσεχή Δευτέρα θα παρουσιασθεί επισήμως στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, η εφαρμογή για την ηλεκτρονική αίτηση νηολόγησης των πλοίων ποντοπόρου ναυτιλίας.
Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα για την παρουσίαση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεση «Ποσειδώνια 2024». Μιλώντας στη συνέντευξη τύπου ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι στον πυρήνα της εθνικής μας πολιτικής βρίσκεται η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο και η εγκατάσταση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ψηφιακή εφαρμογή
Για την επίτευξη του στόχου αυτού εφαρμόζουμε διαχρονικά ένα πλέγμα μέτρων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και στη διατήρηση της αντίστοιχης τεχνογνωσίας, εντός της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ο κ. Στυλιανίδης και ανακοίνωσε την παρουσίαση της ψηφιακής εφαρμογής για την νηολόγηση πλοίων «Μέσω αυτής της εφαρμογής θα εκδίδεται πλέον ψηφιακά το έγγραφο εθνικότητας των ποντοπόρων πλοίων μας».
Παράλληλα ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι οι στόχοι του Υπουργείου όπως θα παρουσιασθούν στην έκθεση είναι η ανάδειξη της σημαντικότητας και ανάγκης προσέλκυσης νέου και ποιοτικού ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία και στην ξηρά, η ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων (maritime cluster).
Ποσειδώνια
Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία του θεσμού της Διεθνούς Έκθεσης «Ποσειδώνια» για το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας αλλά και ειδικότερα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η αθρόα συμμετοχή επιβεβαιώνει, για μια ακόμη φορά, ότι τα «Ποσειδώνια » είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι προκλήσεις
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεθνής και ελληνική ναυτιλία μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία την απειλή της ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης, τις επιθέσεις των τρομοκρατών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Στον απόηχο των μεγάλων αυτών προκλήσεων, κάποιες εκ των οποίων τις βιώνουμε ακόμα, έρχονται τα φετινά Ποσειδώνια, είπε ο κ. Στυλιανίδης, όπου «πέραν, από την άριστη ευκαιρία να αναδειχθούν οι συνέργειες μεταξύ ιδιωτικών και θεσμικών φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, θα παρουσιαστούν τα επιτεύγματά της και θα συζητηθούν, σε βάθος, οι προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Και κυρίως πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τις προκλήσεις αυτές σε ευκαιρίες».
Στη διάρκεια των Ποσειδωνίων θα έχουμε την ευκαιρία να υποδεχθούμε στο Υπουργείο υψηλόβαθμες ξένες αντιπροσωπείες σημαντικών ναυτιλιακών κρατών συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης, ανέφερε ότι με τις διμερείς αυτές συναντήσεις, θα δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων, να εμβαθύνουμε τη διμερή μας συνεργασία, να προάγουμε την ελληνική ναυτιλία και το ελληνικό maritime cluster.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Εκ μέρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκε ο κ. Γιάννης Λύρας, πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ και μέλος του Διοικητικού συμβουλίου ο οποίος τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας θα χτυπάει στη χώρα μας. Τα Ποσειδώνια συμπλήρωσε ο κ. Λύρας είναι μία ευκαιρία να αναδειχθεί το επιχειρησιακό μοντέλο της ελληνικής ναυτιλίας ένα μοντέλο ανθρωποκεντρικό καθώς ο κλάδος αποτελείται από οικογενειακές επιχειρήσεις και βρίσκεται σε απόλυτη σχέση με το ναυτικό επάγγελμα καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ιδρύθηκαν και μεγάλωσαν από ναυτικούς.
Στη ναυτιλία είμαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές είπε σε άλλο σημείο της παρέμβασης του ο κ. Λύρας. Αίσθηση προκάλεσε η σύνδεση της ναυτιλίας με την ιστορία του Βυζαντίου σημειώνοντας ότι το Βυζάντιο έχασε την ηγεμονία από τότε που εκχώρησε το στόλο στους Ενετούς. Η ναυτιλία θα υπάρχει πάντα υπογράμμισε ο κ. Λύρας το θέμα είναι ποιος την ελέγχει ποιος διεκπεραιώνει τις εργασίες της.
Αναφερόμενος στα διεθνή θέματα της ναυτιλίας επαναβεβαίωσε την προσήλωση της ελληνικής ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση, υπενθύμισε όμως ότι η ναυτιλία δεν κατασκευάζει πλοία ούτε παράγει καύσιμα. Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο το «πρασίνισμα» της ναυτιλίας.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons