
Προχωρεί η ψηφιοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και στο πλαίσιο αυτό την προσεχή Δευτέρα θα παρουσιασθεί επισήμως στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, η εφαρμογή για την ηλεκτρονική αίτηση νηολόγησης των πλοίων ποντοπόρου ναυτιλίας.
Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα για την παρουσίαση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεση «Ποσειδώνια 2024». Μιλώντας στη συνέντευξη τύπου ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι στον πυρήνα της εθνικής μας πολιτικής βρίσκεται η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο και η εγκατάσταση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ψηφιακή εφαρμογή
Για την επίτευξη του στόχου αυτού εφαρμόζουμε διαχρονικά ένα πλέγμα μέτρων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και στη διατήρηση της αντίστοιχης τεχνογνωσίας, εντός της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ο κ. Στυλιανίδης και ανακοίνωσε την παρουσίαση της ψηφιακής εφαρμογής για την νηολόγηση πλοίων «Μέσω αυτής της εφαρμογής θα εκδίδεται πλέον ψηφιακά το έγγραφο εθνικότητας των ποντοπόρων πλοίων μας».
Παράλληλα ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι οι στόχοι του Υπουργείου όπως θα παρουσιασθούν στην έκθεση είναι η ανάδειξη της σημαντικότητας και ανάγκης προσέλκυσης νέου και ποιοτικού ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία και στην ξηρά, η ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων (maritime cluster).
Ποσειδώνια
Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία του θεσμού της Διεθνούς Έκθεσης «Ποσειδώνια» για το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας αλλά και ειδικότερα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η αθρόα συμμετοχή επιβεβαιώνει, για μια ακόμη φορά, ότι τα «Ποσειδώνια » είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι προκλήσεις
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεθνής και ελληνική ναυτιλία μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία την απειλή της ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης, τις επιθέσεις των τρομοκρατών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Στον απόηχο των μεγάλων αυτών προκλήσεων, κάποιες εκ των οποίων τις βιώνουμε ακόμα, έρχονται τα φετινά Ποσειδώνια, είπε ο κ. Στυλιανίδης, όπου «πέραν, από την άριστη ευκαιρία να αναδειχθούν οι συνέργειες μεταξύ ιδιωτικών και θεσμικών φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, θα παρουσιαστούν τα επιτεύγματά της και θα συζητηθούν, σε βάθος, οι προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Και κυρίως πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τις προκλήσεις αυτές σε ευκαιρίες».
Στη διάρκεια των Ποσειδωνίων θα έχουμε την ευκαιρία να υποδεχθούμε στο Υπουργείο υψηλόβαθμες ξένες αντιπροσωπείες σημαντικών ναυτιλιακών κρατών συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης, ανέφερε ότι με τις διμερείς αυτές συναντήσεις, θα δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων, να εμβαθύνουμε τη διμερή μας συνεργασία, να προάγουμε την ελληνική ναυτιλία και το ελληνικό maritime cluster.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Εκ μέρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκε ο κ. Γιάννης Λύρας, πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ και μέλος του Διοικητικού συμβουλίου ο οποίος τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας θα χτυπάει στη χώρα μας. Τα Ποσειδώνια συμπλήρωσε ο κ. Λύρας είναι μία ευκαιρία να αναδειχθεί το επιχειρησιακό μοντέλο της ελληνικής ναυτιλίας ένα μοντέλο ανθρωποκεντρικό καθώς ο κλάδος αποτελείται από οικογενειακές επιχειρήσεις και βρίσκεται σε απόλυτη σχέση με το ναυτικό επάγγελμα καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ιδρύθηκαν και μεγάλωσαν από ναυτικούς.
Στη ναυτιλία είμαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές είπε σε άλλο σημείο της παρέμβασης του ο κ. Λύρας. Αίσθηση προκάλεσε η σύνδεση της ναυτιλίας με την ιστορία του Βυζαντίου σημειώνοντας ότι το Βυζάντιο έχασε την ηγεμονία από τότε που εκχώρησε το στόλο στους Ενετούς. Η ναυτιλία θα υπάρχει πάντα υπογράμμισε ο κ. Λύρας το θέμα είναι ποιος την ελέγχει ποιος διεκπεραιώνει τις εργασίες της.
Αναφερόμενος στα διεθνή θέματα της ναυτιλίας επαναβεβαίωσε την προσήλωση της ελληνικής ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση, υπενθύμισε όμως ότι η ναυτιλία δεν κατασκευάζει πλοία ούτε παράγει καύσιμα. Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο το «πρασίνισμα» της ναυτιλίας.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία