Καυτό καλοκαίρι πλησιάζει για την πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, την Επίτροπό Ανταγωνισμού της ΕΕ Μαργκρέτε Βεστάγκερ και το μεγάλο αφεντικό της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ. Ο χρόνος για τη σωτηρία της ITA Airways, του διαδόχου σχήματος του αερομεταφορέα της Ιταλία, Alitalia, μετράει αντίστροφα αφού η Κομισιόν δεν έχει αποφασίσει ακόμη – για λόγους ανταγωνισμού- εάν και πότε θα δώσει πράσινο φως στην εξαγορά της από τη γερμανική Lufthansa.
Με την προθεσμία που έχει θέσει η ΕΕ να ολοκληρώνεται στις 4 Ιουλίου, η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα αφού η χώρα εξακολουθεί να επωμίζεται το οικονομικό βάρος της λειτουργίας του αερομεταφορέα.
Lufthansa: Απογοητευμένος ο CEO με τα προβλήματα της Boeing
Τα κόστη είναι τεράστια: Από το 2008 μέχρι σήμερα οι φορολογούμενοι της Ιταλίας έχουν πληρώσει 3,7 δις ευρώ για να συνεχίσει να λειτουργεί η αεροπορική εταιρεία. Μόνο το διάστημα 2021 με 2023 η Ρώμη έκανε ενέσεις ρευστότητας 1,35 δις ευρώ σε αυτή, με τις ευλογίες της Κομισιόν που επέτρεψε την κατ’ εξαίρεση χορήγηση κρατικής βοήθειας για να μην χρεοκοπήσει η ΙΤΑ. Όμως η Ιταλία φαίνεται δεν μπορεί να τροφοδοτεί επ’ αόριστον την πρώην Alitalia και πλέον πρέπει να δοθεί σύντομα λύση μετά από χρόνια συζητήσεων και διαπραγματεύσεων.
Παρέμβαση και από εργαζομένους
Στην προσπάθεια να βρεθεί λύση παρέμβαση έκαναν και οι εργαζόμενοι των αεροπορικών εταιρειών. Με επιστολή τους ζήτησαν από τις Βρυξέλλες να ενεργήσουν γρήγορα ώστε να επιτρέψουν την εξαγορά ύψους 325 εκατομμυρίων ευρώ της ITA Airways από τη Lufthansa.
Στην επιστολή την οποία επικαλείται το Euronews αυξάνονται οι πιέσεις ειδικά προς τη Βεστάγκερ: «Μια γρήγορη και θετική απόφαση» για τη συγχώνευση μπορεί «να σηματοδοτήσει ότι εσείς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εστιάζετε στη ισχύ, την ανταγωνιστικότητα σε ένα δίκαιο περιβάλλον αγοράς και στην ανάπτυξη στην Ευρώπη», ανέφερε η επιστολή, με ημερομηνία 28 Μαΐου. Ήταν υπογεγραμμένη από 11 αεροπορικές ενώσεις. συμπεριλαμβανομένου του σωματείου της Γερμανίας ver.di και του ιταλικού σωματείου ANPAC.
«Στόχος πρέπει να είναι η ενίσχυση της ευρωπαϊκής αεροπορικής μας βιομηχανίας, η δημιουργία αξίας, οι θέσεις εργασίας της με ευρωπαϊκά πρότυπα και η διατήρηση των φορολογικών εσόδων της στην Ευρώπη», προστίθεται στην επιστολή, η οποία εστάλη στη Βεστάγκερ και στην πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Θρίλερ με Κομισιόν και Lufthansa
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Μαργκρέτε Βεστάγκερ ασκεί μεγάλες πιέσεις ώστε να γίνουν νέες παραχωρήσεις για το ντιλ ύψους 325 εκατ ευρώ που αφορά η επένδυση της Lufthansa στην ITA, επικαλούμενη ανησυχίες για υψηλότερες τιμές στα εισιτήρια και μείωση επιλογών για το επιβατικό κοινό. Το μεγάλο αφεντικό της Deutsche Lufthansa AG, ο Κάρστεν Σπορ, έχει ήδη κάνει κάποιες από τις παραχωρήσεις αυτές, οι οποίες όμως φαίνεται πως εξακολουθούν να μην ικανοποιούν την Κομισιόν. Η όλη υπόθεση έχει φτάσει σε κρίσιμο σημείο με το θρίλερ να συνεχίζεται και την κυβέρνηση της Ιταλίας ουσιαστικά να ξεμένει από επιλογές. Εάν δεν προχωρήσει η συμφωνία με τους γερμανούς τότε η αεροπορική εταιρεία μπορεί να οδηγηθεί ακόμη και σε κατάρρευση καθώς δεν φαίνεται να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο.
Τι προτείνει η Lufthansa
Για να πάρει το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες για την ITA Airways ο αερομεταφορέας της Γερμανίας έχει προτείνει να μοιράζεται δρομολόγια με ανταγωνιστές από τα κέντρα (hubs) της Ρώμης και του Μιλάνου. Πρότεινε ακόμη να παραδώσει δικαιώματα (slots) σε άλλες διαδρομές μέσα στην Ευρώπη ή να κάνει αλλαγές σε πτήσεις προς ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνία.
Μέχρι τώρα οι προτάσεις αυτές δεν έχουν ικανοποιήσει πλήρως τις εποπτικές αρχές της ΕΕ με ιταλικά μέσα ενημέρωσης να έχουν αρχίσει να κάνουν προβλέψεις ακόμη και για ναυάγιο της συμφωνίας. Η κυβέρνηση της Ιταλίας τώρα υπέβαλε τις δικές της θέσεις στην ΕΕ και ανακοίνωσε ότι δεν επιθυμεί να υπάρξει παράταση της προθεσμίας για τη λήψη απόφασης από τις Βρυξέλλες πέραν της 4ης Ιουλίου.
Η Lufthansa ενδιαφέρεται για την Alitalia εδώ και πολλά χρόνια. Μια συμφωνία με την ΙΤΑ θα επέτρεπε στη γερμανική εταιρεία να επεκταθεί ακόμη περισσότερο σε πολύ μεγάλη αγορά. Επίσης θα έλυνε τα χέρια στην κυβέρνηση της Ιταλίας να πουλήσει τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας που καταγράφει συνεχείς και πολύ μεγάλες ζημιές.
Latest News
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ