
Στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται το κόστος για το Πεκίνο από τους δασμούς ΕΕ στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, υπολογίζει νέα ανάλυση από το γερμανικό Ινστιτούτο Kiel για την παγκόσμια οικονομία.
Όπως αναφέρεται στην ανάλυση, την οποία δημοσιοποιεί το Bloomberg, ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στην ΕΕ θα μειωθεί κατά 25% -δηλαδή κατά περίπου 125.000 οχήματα- εάν οι Βρυξέλλες επιβάλουν εισαγωγικούς δασμούς 20%, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων τοπικής παραγωγής πιθανότατα θα αυξηθούν σχεδόν κατά το ίδιο ποσό.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κίνδυνος εμπορικού πολέμου Ευρώπης – Κίνας
Η απειλή μιας διευρυνόμενης εμπορικής σύγκρουσης κλιμακώνει τις εντάσεις με την Κίνα πριν από την απόφαση της ΕΕ για τους δασμούς.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει επιδοθεί σε ένα μπαράζ εμπορικών ερευνών κατά του Πεκίνου για λόγους αντιντάμπινγκ και αθέμιτων επιδοτήσεων, ειδικά στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας. Η ΕΕ πρέπει να ενημερώσει τους κινέζους εξαγωγείς εάν σκοπεύει να επιβάλει δασμούς -και πόσο υψηλοί θα είναι- στα ηλεκτρικά οχήματά τους μέχρι τις αρχές Ιουνίου, και θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.
«Δεν θέλω να βρεθώ βάναυσα αντιμέτωπη για δεύτερη φορά με άλλους να εκμεταλλεύονται την αφέλειά μας», δήλωσε η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μέρμποκ σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Handelsblatt, επικαλούμενη την προηγούμενη εξάρτηση της χώρας από τη ρωσική ενέργεια. «Πρέπει να προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας».
Κινεζικά αντίποινα
Η μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη πιθανά κινεζικά αντίποινα, τα οποία θα έπρεπε να αναμένονται, ανέφερε το ινστιτούτο. Δεν είναι επίσης σαφές ποιο ακριβώς θα είναι το επίπεδο των δασμών εάν η ΕΕ αποφασίσει να επιβάλει κυρώσεις. Το Πεκίνο έχει στείλει σήμα ότι είναι έτοιμο να επιβάλει δασμούς έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, κάτι το οποίο θα έπληττε περισσότερο τα αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz και η BMW.
Σε μια τέτοια περίπτωση, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα ως αποτέλεσμα ενδεχόμενων δασμών, καθώς η ευρωπαϊκή παραγωγή είναι σημαντικά πιο ακριβή, ανέφερε το ινστιτούτο. Η BYD, η οποία σχεδιάζει να δημιουργήσει μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι θα φέρει το χάτσμπακ Seagull αξίας 10.000 δολαρίων στην ΕΕ το επόμενο έτος.
Οι υψηλότερες τιμές θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο στη στροφή προς τα EVs στην ΕΕ η οποία σχεδιάζει να έχει σχεδόν τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035. Αυτό, όμως, προϋποθέτει οι πολίτες χαμηλού εισοδήματος, ιδιαίτερα στα νότια και ανατολικά κράτη μέλη, να μπορούν να αντέξουν οικονομικά την μπαταρία -εναλλακτικές λύσεις, σημειώνει το Bloomberg.
«Δεν είναι σε καμία περίπτωση δεδομένο ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα καλύψουν το κενό», δήλωσε ο Julian Hinz, εμπορικός ερευνητής στο Ινστιτούτο του Kiel. «Κινέζοι κατασκευαστές [από την άλλη] όπως η BYD θα μπορούσαν επίσης να καλύψουν την τοπική ζήτηση με νέα εργοστάσια στην Ευρώπη».


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων