Την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου επιβεβαίωσε η πρώτη ημέρα των εργασιών της Κοινής Επιτροπής Θαλασσίων Υποθέσεων Ελλάδας – Αιγύπτου, στην Αλεξάνδρεια, με Συμπροέδρους τον Υποναύαρχο Reda Ismael – Πρόεδρο Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών του Αιγυπτιακού Υπουργείου Μεταφορών και τον Δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο – Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στόχος των συναντήσεων, είναι η επίτευξη αμοιβαίου οφέλους στις θαλάσσιες μεταφορές των δύο χωρών, στη βάση της Συμφωνίας Θαλασσίων Μεταφορών του 1981.
Λιμάνια: Το θηριώδες κόστος της πράσινης μετάβασης «απαιτεί» ιλιγγιώδεις επενδύσεις
Στη συνάντηση μεταξύ άλλων:
-συμφωνήθηκε ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας, στο πλαίσιο μνημονίων συνεργασίας που υπογράφηκαν στον λιμενικό τομέα, για τον καθορισμό οδικού χάρτη και για τη δημιουργία σύνδεσης με πλοία RO-RO και της εμπορικής συνδεσιμότητας μεταξύ ελληνικών και αιγυπτιακών λιμένων.
– Υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των λιμένων της Αλεξάνδρειας και του Βόλου, για τη δημιουργία τακτικής ακτοπλοϊκής επιβατικής και εμπορευματικής σύνδεσης.
– Συμφωνήθηκε η θεσμοθέτηση διαύλου επικοινωνίας, με στόχο την προσέγγιση των ενδιαφερόμενων λιμένων και των αρμόδιων Υπουργείων των δύο χωρών, για την συζήτηση πεδίων αμοιβαίου ενδιαφέροντος στον λιμενικό τομέα και τη διευκόλυνση του θαλασσίου εμπορίου.
– Υιοθετήθηκε Αρχική Συμφωνία επί του Τελικού σχεδίου Τριμερούς Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ των λιμένων Αιγύπτου (Αλεξάνδρεια, Πορτ Σαΐντ), Κύπρου (Λεμεσός) και Ελλάδας (Πειραιώς, Θεσσαλονίκης), που θα υπογραφεί σε Υπουργικό επίπεδο κατά την επόμενη Τριμερή Σύνοδο Κορυφής στο Κάιρο, το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
– Συμφωνήθηκε η εμβάθυνση της συνεργασίας στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και της αναψυχής, με την καθιέρωση κοινού διαλόγου για την ενθάρρυνση των γραμμών κρουαζιέρας σε διμερές (Ελλάδα – Αίγυπτος) και σε τριμερές επίπεδο (Ελλάδα – Αίγυπτος – Κύπρος).
– Συμφωνήθηκε να διερευνηθούν οι δυνατότητες ενίσχυσης της συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των ναυτικών, μεταξύ των ναυτιλιακών διοικήσεων και ακαδημιών εκπαίδευσης και κατάρτισης των δύο χωρών.
– Επιβεβαιώθηκε η υφιστάμενη συνεργασία και η προσπάθεια συντονισμού θέσεων στα διεθνή ναυτιλιακά όργανα και ιδίως, στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν χθες με επίσκεψη στον λιμένα Αλεξάνδρειας και στην Αραβική Ακαδημία για την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τις Θαλάσσιες Μεταφορές, ενώ η αιγυπτιακή πλευρά θα ανταποδώσει με επίσκεψη, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2024», την προσεχή Δευτέρα 3 Ιουνίου καθώς και στον λιμένα του Βόλου την Τρίτη 4 Ιουνίου.
Στην 1η Κοινή Επιτροπή, εκ μέρους της χώρας, συμμετείχαν ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Αλεξάνδρεια κ. Ιωάννης Πυργάκης, ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Μύρων Φλουρής, ο Υποναύαρχος Λ.Σ. Χρήστος Κοντορουχάς, ο Διευθυντής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων κ. Ιωάννης Γιαννάκος, οι εκπρόσωποι διοίκησης των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Βόλου κ.κ. Παναγιώτης Τσώνης, Αθανάσιος Λιάγκος και Σωκράτης Αναγνώστου, ο Ακόλουθος Θαλασσίων Μεταφορών στην ΜΑ ΕΕ κ. Αντώνης Αβρανάς, οι συνεργάτες του Γενικού Γραμματέα Laura Guelsen και Βασιλική Θεοδωρακοπούλου, τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Αρχηγείου Λ.Σ./ΕΛ.-ΑΚΤ. Ευαγγελία Κασελίμη και Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Φωτεινή Βερναρδάκη, ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ε.ΣΥ.Μ Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α.) Απόστολος Καμαρινάκης, η Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας του ΟΛΘ Α.Ε. κα Θεοδώρα Ρήγα και ο Αναπληρωτής Διευθυντής Marketing του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Θανάσης Καρλής.
Εκ μέρους της Αιγύπτου συμμετείχαν οι Πρόεδροι των λιμένων Αλεξάνδρειας, Νταμιέττα και Πορτ Σαΐντ, Υποναύαρχοι Nihad Shaheen, Ahmed Hawash, Mohamed Ahmed αντιστοίχως, η Διευθύντρια Διμερών Συμφωνιών και Διεθνούς Συνεργασίας του Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών κα Marwa Zeidan, η Αρχή για θέματα Θαλάσσιας Ασφάλειας εκπροσωπούμενης από τον Υποναύαρχο Hussein–Al–Jaziri, καθώς και εκπρόσωπος της Αραβικής Ακαδημίας για την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τις Θαλάσσιες Μεταφορές.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία