
Την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου επιβεβαίωσε η πρώτη ημέρα των εργασιών της Κοινής Επιτροπής Θαλασσίων Υποθέσεων Ελλάδας – Αιγύπτου, στην Αλεξάνδρεια, με Συμπροέδρους τον Υποναύαρχο Reda Ismael – Πρόεδρο Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών του Αιγυπτιακού Υπουργείου Μεταφορών και τον Δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο – Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στόχος των συναντήσεων, είναι η επίτευξη αμοιβαίου οφέλους στις θαλάσσιες μεταφορές των δύο χωρών, στη βάση της Συμφωνίας Θαλασσίων Μεταφορών του 1981.
Λιμάνια: Το θηριώδες κόστος της πράσινης μετάβασης «απαιτεί» ιλιγγιώδεις επενδύσεις
Στη συνάντηση μεταξύ άλλων:
-συμφωνήθηκε ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας, στο πλαίσιο μνημονίων συνεργασίας που υπογράφηκαν στον λιμενικό τομέα, για τον καθορισμό οδικού χάρτη και για τη δημιουργία σύνδεσης με πλοία RO-RO και της εμπορικής συνδεσιμότητας μεταξύ ελληνικών και αιγυπτιακών λιμένων.
– Υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των λιμένων της Αλεξάνδρειας και του Βόλου, για τη δημιουργία τακτικής ακτοπλοϊκής επιβατικής και εμπορευματικής σύνδεσης.
– Συμφωνήθηκε η θεσμοθέτηση διαύλου επικοινωνίας, με στόχο την προσέγγιση των ενδιαφερόμενων λιμένων και των αρμόδιων Υπουργείων των δύο χωρών, για την συζήτηση πεδίων αμοιβαίου ενδιαφέροντος στον λιμενικό τομέα και τη διευκόλυνση του θαλασσίου εμπορίου.
– Υιοθετήθηκε Αρχική Συμφωνία επί του Τελικού σχεδίου Τριμερούς Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ των λιμένων Αιγύπτου (Αλεξάνδρεια, Πορτ Σαΐντ), Κύπρου (Λεμεσός) και Ελλάδας (Πειραιώς, Θεσσαλονίκης), που θα υπογραφεί σε Υπουργικό επίπεδο κατά την επόμενη Τριμερή Σύνοδο Κορυφής στο Κάιρο, το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
– Συμφωνήθηκε η εμβάθυνση της συνεργασίας στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και της αναψυχής, με την καθιέρωση κοινού διαλόγου για την ενθάρρυνση των γραμμών κρουαζιέρας σε διμερές (Ελλάδα – Αίγυπτος) και σε τριμερές επίπεδο (Ελλάδα – Αίγυπτος – Κύπρος).
– Συμφωνήθηκε να διερευνηθούν οι δυνατότητες ενίσχυσης της συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των ναυτικών, μεταξύ των ναυτιλιακών διοικήσεων και ακαδημιών εκπαίδευσης και κατάρτισης των δύο χωρών.
– Επιβεβαιώθηκε η υφιστάμενη συνεργασία και η προσπάθεια συντονισμού θέσεων στα διεθνή ναυτιλιακά όργανα και ιδίως, στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν χθες με επίσκεψη στον λιμένα Αλεξάνδρειας και στην Αραβική Ακαδημία για την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τις Θαλάσσιες Μεταφορές, ενώ η αιγυπτιακή πλευρά θα ανταποδώσει με επίσκεψη, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2024», την προσεχή Δευτέρα 3 Ιουνίου καθώς και στον λιμένα του Βόλου την Τρίτη 4 Ιουνίου.
Στην 1η Κοινή Επιτροπή, εκ μέρους της χώρας, συμμετείχαν ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Αλεξάνδρεια κ. Ιωάννης Πυργάκης, ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Μύρων Φλουρής, ο Υποναύαρχος Λ.Σ. Χρήστος Κοντορουχάς, ο Διευθυντής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων κ. Ιωάννης Γιαννάκος, οι εκπρόσωποι διοίκησης των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Βόλου κ.κ. Παναγιώτης Τσώνης, Αθανάσιος Λιάγκος και Σωκράτης Αναγνώστου, ο Ακόλουθος Θαλασσίων Μεταφορών στην ΜΑ ΕΕ κ. Αντώνης Αβρανάς, οι συνεργάτες του Γενικού Γραμματέα Laura Guelsen και Βασιλική Θεοδωρακοπούλου, τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Αρχηγείου Λ.Σ./ΕΛ.-ΑΚΤ. Ευαγγελία Κασελίμη και Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Φωτεινή Βερναρδάκη, ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ε.ΣΥ.Μ Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α.) Απόστολος Καμαρινάκης, η Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας του ΟΛΘ Α.Ε. κα Θεοδώρα Ρήγα και ο Αναπληρωτής Διευθυντής Marketing του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Θανάσης Καρλής.
Εκ μέρους της Αιγύπτου συμμετείχαν οι Πρόεδροι των λιμένων Αλεξάνδρειας, Νταμιέττα και Πορτ Σαΐντ, Υποναύαρχοι Nihad Shaheen, Ahmed Hawash, Mohamed Ahmed αντιστοίχως, η Διευθύντρια Διμερών Συμφωνιών και Διεθνούς Συνεργασίας του Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών κα Marwa Zeidan, η Αρχή για θέματα Θαλάσσιας Ασφάλειας εκπροσωπούμενης από τον Υποναύαρχο Hussein–Al–Jaziri, καθώς και εκπρόσωπος της Αραβικής Ακαδημίας για την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τις Θαλάσσιες Μεταφορές.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.