![EE: Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot_no_toChina_cars.png)
Ανεβαίνει κι άλλο το θερμόμετρο στο εμπόριο μεταξύ των τριών μεγαλύτερων οικονομιών στον κόσμο, της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Κίνας, με αφορμή τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Την ώρα που η Ουάσιγκτον αποφασίζει να αυξήσει σημαντικά τους δασμούς από 25% σε 100% για εισαγωγές EV που παράγονται στην Κίνα, η Κομισιόν καλείται μέχρι τις 5 Ιουνίου να πάρει τις δικές της σχετικές αποφάσεις. Οι αποφάσεις αυτές μάλιστα είναι πιο δύσκολες αφού η αλληλεξάρτηση στην παραγωγή EV είναι μεγάλη.
Οι Βρυξέλλες φέρονται να πιστεύουν ότι το Πεκίνο επιδοτεί την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε κινεζικό έδαφος προκαλώντας στρέβλωση στις ευρωπαϊκές αγορές εις βάρος των ευρωπαίων κατασκευαστών. Σε περίπτωση που επιβληθούν νέοι δασμοί σε εισαγωγές κινεζικών EV, η Κίνα εμφανίζεται έτοιμη να απαντήσει με τους δικούς τους δασμούς, που υπολογίζονται περίπου σε 25%. Ταυτόχρονα όμως δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις για να επιτευχθούν οι -υπερβολικά φιλόδοξοι- στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα στα επόμενα χρόνια.
Κίνα: Στοχεύει σε αγορές εκτός Ευρώπης μετά τις έρευνες για τις επιδοτήσεις
Αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ, φέρεται να έχει συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία ότι οι εισαγωγές καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 14% το τελευταίο διάστημα και ότι πολλές από αυτές τις εισαγωγές στην ΕΕ είχαν λάβει κρατικές επιδοτήσεις το τη μορφή φορολογικών ελαφρύνσεων ή άμεσης μεταφοράς κεφαλαίων, ανέφεραν δημοσιεύματα από τη Γερμανία.
Η εταιρεία ερευνών Rhodium Group, την οποία επικαλούνται διεθνή μέσα ενημέρωσης, θεωρεί ότι για να ανακοπούν οι κινεζικές εισαγωγές EV στην Ευρώπη θα πρέπει να επιβληθούν δασμοί της τάξης του 40% με 50%. Η Κομισιόν από την πλευρά της φέρεται να αξιολογεί την πιθανή απάντησή της με βάση τους κανονισμούς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, οι οποίοι ορίζουν ως πιθανό εύρος των δασμών το 15% με 30%.
Η αξία στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ από την Κίνα εκτινάχθηκε από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020 σε 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 37% του συνόλου των εισαγωγών οχημάτων τύπου EV στο μπλοκ, ανέφερε η Rhodium.
Το μεγάλο δίλημμα της ΕΕ
Η ΕΕ από τη μία θέλει να εξαναγκάσει, ουσιαστικά, τους ευρωπαίους πολίτες να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να πέσουν οι υψηλότερες τιμές τους σε σχέση με τα συμβατικά. Εάν επιβληθούν δασμοί, οι τιμές όχι μόνο δεν θα πέσουν αλλά θα ανέβουν. Εάν όμως μείνει η κατάσταση όπως έχει, οι Βρυξέλλες βλέπουν ότι τα κινεζικής παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τα οχήματα ευρωπαϊκής κατασκευής επειδή τα πρώτα μπορούν να πωλούνται φθηνότερα λόγω κρατικών επιδοτήσεων από το Πεκίνο.
Τι λένε κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη
Η όλη κατάσταση με τους δασμούς εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα δημιουργεί προβληματισμό ακόμη και στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι περισσότερες από τις οποίες διατηρούν στενούς δεσμούς –περιλαμβανομένης και παραγωγικής ικανότητας- στην Κίνα. Ο πρωθυπουργός της Σουηδίας Ουλφ Κρίστερσον ανέφερε στο Politico ότι η επιβολή τιμωρητικών δασμών σε οριζόντια βάση «δεν αποτελεί καλή ιδέα για χώρες που εισάγουν κι εξάγουν». Ο Καγκελάριος της Γερμανίας Όλαφ Σολτς έχει πει ότι «σήμερα τουλάχιστον το 50% των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα αφορούν εταιρείες της Δύσης που παράγουν εκεί οι ίδιες και τα εισάγουν έπειτα στην Ευρώπη».
Οι ίδιες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική αγορά, εμφανίζονται πολύ συγκρατημένες για τις εξελίξεις. Στελέχη από τις BMW, Volkswagen και Mercedes Benz ανέφεραν ότι η επιβολή δασμών από την ΕΕ ενέχει τον κίνδυνο εμπορικού πολέμου και ανταποδοτικών δασμών. Αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών παράγονται σήμερα στην Κίνα και εισάγονται έπειτα στην Ευρώπη για να πουληθούν εκεί.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Tesla: Για πρώτη φορά σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tesla-berlin-600x417.jpg)
Για πρώτη φορά τα Tesla σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης
Η Tesla είναι η μόνη ξένη μάρκα ΕV που φιγουράρει στον κατάλογο αγορών που δημοσιεύει η κυβέρνηση της επαρχίας Τσιανγκσού
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;
![Ανακύκλωση: Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοπροστατευτικών και στο βάθος …πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cyclos-600x400.jpg)
Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοφαρμάκων και στο βάθος... πρόστιμα
Νομοθετικά μέτρα για τη λειτουργία ενός αποτελεσματικού φορέα ανακύκλωσης ζητά η εταιρεία ΚΥΚΛΟΣ ΑΕ
![Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/economist2-600x337.jpg)
Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει
Την πρόοδο της Ελλάδος σε θέματα βιωσιμότητας σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα της χώρας σαν επενδυτικό προορισμό επισήμαναν οι Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης
![Πράσινα ομόλογα: Κομβικός ρόλος στην ενεργειακή μετάβαση της ΝΑ Ευρώπης [μελέτη ΙΕΝΕ]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/prasini-anaptyxi-600x363.jpg)
Τα πράσινα ομόλογα ενισχύουν την ενεργειακή μετάβαση - Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΝΕ
Η χρήση κριτηρίων ESG γίνεται ολοένα και πιο σημαντική αναδεικνύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν τα πράσινα ομόλογα
![Σαρδελάς στο Economist: Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας – Οι 3 συστάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sarddelas-600x400.jpg)
Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας - Οι 3 συστάσεις
Το συνέδριο του Economist αναδεικνύει τις προκλήσεις που έχουν ανακύψει στον δρόμο για την «πράσινη μετάβαση»
![Ηλεκτρικά οχήματα: Δύσβατος δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/teska-600x400.jpg)
Κακοτράχαλος ο δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ
Η General Motors, η Rivian και η Toyota ανακοίνωσαν αισιόδοξες παραδόσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στο β΄τρίμηνο
![PODCAST ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ευρώ ενεργειακών αναβαθμίσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_xristodoulidis-600x352.png)
ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ενεργειακών αναβαθμίσεων
Αναζητούνται 5 δισ. ετησίως και άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων – Πότε έρχεται το νέο «Εξοικονομώ» και ο ρόλος των αντλιών θερμότητας
![Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/sdouk-600x457.png)
Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal
Τι ανέφερε η Αλεξάδρα Σδούκου στον Economist ανέφερε ότι δε θα πρέπει να υπάρξει απομάκρυνση από την ενεργό δράση
![Σκυλακάκης στο Economist: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sky-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών
Ο ίδιος είπε ότι η στόχευση είναι να υπάρχουν πλέον μακροχρόνιοι παίχτες στην αγορά και να περάσουμε από την εποχή των επιδοτήσεων στην εποχή λειτουργίας της αγοράς.