Τον Απρίλιο, η Γενεύη, το επίκεντρο της παγκόσμιας ωρολογοποιίας,  κατακλύζεται από λάτρεις των ρολογιών και της χρονομετρικής ακριβείας. Φέτος, τα ρολόγια που μαγνήτισαν το κοινό δεν ήταν τα ιστορικά τουρμπιγιόν ή τα ρολόγια perpetual calendar. Αντίθετα, ήταν μοντέλα με συναρπαστικό σχεδιασμό, όπως περίτεχνα χρυσά ρολόγια, στολισμένα με πολύτιμους λίθους σε πρωτοποριακά σχήματα και κομμάτια διακοσμημένα με παραδοσιακές τεχνικές γνωστές ως métiers d’art.

Οι σοβαροί συλλέκτες για πολύ καιρό σνομπάριζαν αυτήν την κατηγορία, αλλά έχει αρχίσει να αναδεικνύεται. Ο Κέβιν Κόστνερ φόρεσε ένα Chopard L.U.C Heritage Grand Cru με 2,9 καράτια διαμάντια στην πρεμιέρα του έπους του, Horizon, στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών. Αστέρια από τον Lil Nas X έως τη Michelle Yeoh φόρεσαν ρολόγια υψηλής σχεδίασης επενδεδυμένα με διαμάντια στο Met Gala τον Μάιο, σημειώνει το Bloomberg.

Rolex: Κάνει τη διαφορά στη μείωση της ζήτησης για πολυτελή ρολόγια με δυο μοντέλα

Η δευτερογενής αγορά προωθεί επίσης τα εξωτικά vintage κομμάτια. Σε μια δημοπρασία του Christie’s στη Γενεύη τον Μάιο, ένα ρολόι υψηλής κοσμηματοποιίας (haute joaillerie) Audemars Piguet σε λευκό χρυσό με διαμάντια και ζαφείρια πωλήθηκε για 52.920 ελβετικά φράγκα ($57.817), διπλάσιο από την υψηλή εκτίμηση.

Νέα συναρπαστικά μοντέλα

Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι οι κορυφαίες μάρκες δίνουν επιτέλους πραγματική προσοχή στην τάση αυτή και δημιουργούν νέα συναρπαστικά μοντέλα.

Το εμπνευσμένο από την αρχιτεκτονική κομμάτι Reflection της Cartier έχει το καντράν του ρολογιού στο ένα άκρο ενός βραχιολιού. Ακόμη και σπορ ρολόγια, παραδοσιακά κατασκευασμένα από απλό ατσάλι ή χρυσό, που απευθύνονται σε άντρες συλλέκτες, μπαίνουν σε αυτή τη λογική. Ανάμεσα στα συνηθισμένα κοσμήματα της Chopard με floral μοτίβα φέτος ήταν το Alpine Eagle 41 XP Frozen Summit, ένα αθλητικό ρολόι με διαμάντια συνολικά 13 καρατίων. Ο Κρις Χέμσγουορθ το φόρεσε στο Met Gala.

Reflection της Cartier

«Παρατηρήσαμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μεγαλύτερα σπορ ρολόγια με πολύτιμους λίθους που μπορούν να φορεθούν κάθε ώρα της ημέρας, και έχουμε συμβάλει σε αυτή την τάση», λέει η Καρολίν Σόιφελε, συμπρόεδρος και καλλιτεχνική διευθύντρια της Chopard.

Η τάση δεν είναι εμφανής μόνο στο κόκκινο χαλί αλλά και στη λιανική. Ο Ντέιβιντ Χέρλεϊ, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Watches of Switzerland Group, βλέπει μια άνοδο στις πωλήσεις ρολογιών – κοσμημάτων σε άντρες, που πλέον αντιπροσωπεύουν έως και 16% αυτών των ρολογιών έναντι μόλις 11% πριν από δύο χρόνια.

Κορυφαία ρολόγια-κοσμήματα στο σφυρί

Ο οίκος Sotheby’s επιμελήθηκε μια επιλογή από δύο ντουζίνες ρολογιών-κοσμημάτων σε μια ειδική δημοπρασία που ονομάστηκε «Rough Diamonds», τον Απρίλιο σε μια κάβα-σπηλιά στην Γενεύη. Η συλλογή πουλήθηκε σε λιγότερο από μία ώρα αποφέροντας συνολικά 1,3 εκατομμύρια δολάρια.

Το κορυφαίο σετ ήταν ένα Patek Philippe Reference 3290 που δημιουργήθηκε το 1962 από τον σχεδιαστή Gilbert Albert. Το σετ απαρτιζόταν από ρολόι με μπρασελέ, δαχτυλίδι και κολιέ σε κίτρινο χρυσό διακοσμημένο με σμάλτο και πέρλες. Πουλήθηκε για 435.727 δολάρια, οκτώ φορές πάνω από την υψηλή εκτίμηση.

Patek Philippe Reference 3290

«Προσφέραμε ιστορικά ρολόγια κοσμήματα στις δημοπρασίες μας, αλλά αυτά τα 24 κομμάτια ξεχωρίζουν για την πρωτοποριακή σχεδιαστική αφήγηση και τη σπανιότητά τους», είπε στο Bloomberg ο Τζος Πουλάν, επικεφαλής του τμήματος πολυτελείαςτου  Sotheby’s. «Πολλά κατασκευάστηκαν στο χέρι χρησιμοποιώντας τεχνικές που ίσως δεν υπάρχουν πια».

Η Backes & Strauss, η παλαιότερη εταιρεία διαμαντιών στον κόσμο, άρχισε να επικεντρώνεται σε ρολόγια υψηλής ποιότητας το 2006, όταν άρχισε να συνεργάζεται με τον Ελβετό ωρολόγο Φρανκ Μούλερ. Φέτος η εταιρεία χρησιμοποιεί λιγότερο συνηθισμένα πετράδια όπως το περίδοτο και το μωβ ζαφείρι.

«Υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για περισσότερους χρωματιστούς πολύτιμους λίθους σε κοσμήματα υψηλής ποιότητας», λέει ο CEO Βάρτκες Κνατζιάν. «Αρχικά δουλεύαμε με στρογγυλά μπριγιάν και διαμάντια κομμένα σε μπαγκέτα, αλλά τώρα χρησιμοποιούμε πιο χρωματιστά πετράδια και φανταχτερά κοψίματα».

Και ποιος ζητά αυτά τα κομμάτια με πολύτιμους λίθους; «Θα εκπλαγείτε», λέει. «Σε ορισμένες αγορές, οι γυναίκες επιλέγουν τα μεγαλύτερα μεγέθη που φτιάξαμε για άνδρες. Γενικά, θα έλεγα ότι οι άνδρες πελάτες αγοράζουν πλέον περισσότερα κομμάτια με πολύτιμους λίθους».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή