Στα έργα αποκατάστασης των καταστροφών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias», σε Σιδηροδρομικές, Οδικές και Σχολικές Υποδομές, αλλά και στις προοπτικές ανάπτυξης της Λάρισας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε ομιλία του στην ημερίδα «Λάρισα, πόλη στο μέλλον».
Όπως επεσήμανε, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί. Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες. Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς. Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης».
Σχετικά με το κόστος των έργων, που δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι: «προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι: 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα, 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα, 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:
Θέλω να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση στη σημερινή ημερίδα, που έχει ως θέμα το μέλλον της πόλης της Λάρισας, αλλά και το μέλλον ολόκληρης της περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η Λάρισα είναι η πόλη που αποτελεί το κέντρο της οικονομίας της Κεντρικής Ελλάδας. Η Θεσσαλία είναι η Περιφέρεια που χτυπά η «καρδιά» της πρωτογενούς παραγωγής όλης της χώρας.
Μια Περιφέρεια, όμως, που επλήγη απανωτά από τα ακραία καιρικά φαινόμενα του «Daniel» και του «Elias», ενώ είχε προηγηθεί και το καταστροφικό πέρασμα του «Ιανού».
Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί.
Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες.
Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς.
Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης.
Η Κυβέρνηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη βρέθηκε δίπλα στους πολίτες της Θεσσαλίας, από την πρώτη στιγμή της μεγάλης θεομηνίας που έπληξε τον τόπο σας.
Έως σήμερα έχουν εκταμιευθεί σημαντικά ποσά σε δικαιούχους που είδαν τις περιουσίες τους, τα σπίτια τους, την παραγωγή τους, τις επιχειρήσεις τους, να καταστρέφονται από τις πλημμύρες.
Έχουμε κινηθεί με ρυθμούς πολύ πιο γρήγορους και από αυτούς του «Ιανού», επιταχύναμε τη διαδικασία της κρατικής αρωγής και ο κάθε πολίτης, ο οποίος δικαιούται στήριξη, θα την έχει από την ελληνική πολιτεία.
Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα έργα που θα υλοποιήσουμε, κατόπιν συντονισμού με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχουν τη δημιουργία σχολικών, σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών με υψηλότερη ανθεκτικότητα.
Το κόστος αυτών των έργων προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους Ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.
Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι:
· 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα.
· 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα.
· 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ας δούμε, πιο αναλυτικά, τα έργα:
1ον. Η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, και συγκεκριμένα:
· 173,6 εκατ. ευρώ για τον κύριο άξονα,
· 192,2 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Λάρισα – Βόλος,
· 57 εκατ. ευρώ για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και
· 2,5 εκατ. ευρώ για το τρενάκι του Πηλίου.
2ον. Η ανάταξη του οδικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε περίπου 1.000 θέσεις επέμβασης. Συγκεκριμένα:
· στη Μαγνησία, 309 θέσεις, ύψους παρεμβάσεων 289 εκατ. ευρώ.
· στη Λάρισα, 120 θέσεις, 85 εκατ. ευρώ.
· στην Καρδίτσα, 257 θέσεις, 187 εκατ. ευρώ.
· στα Τρίκαλα, 241 θέσεις, 226 εκατ. ευρώ.
· στη Φθιώτιδα, 17 θέσεις, 18 εκατ. ευρώ, και
· στην Εύβοια, 57 θέσεις, 86 εκατ. ευρώ.
Η κατανομή των ποσών είναι 27,2 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Κιλελέρ, 29,8 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Φαρσάλων, 16,4 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Αγιάς, 6,1 εκατ. ευρώ στο Δήμο Τεμπών, 3,6 εκατ. ευρώ στο Δήμο Λάρισας, 1,2 εκατ. ευρώ στον Δήμο Ελασσόνας και 0,5 εκατ. ευρώ στο Δήμο Τυρνάβου.
Ενδεικτικά, σας αναφέρω κάποια από τα πιο σημαντικά οδικά έργα στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, όπως είναι η ανακατασκευή των γεφυρών της Σκοπιάς και της Αμπελειάς στον Δήμο Φαρσάλων, της Αγίας Παρασκευής στον Δήμο Τεμπών, του Παλαιόπυργου στον Δήμο Αγιάς, καθώς και του οδικού τμήματος Μύρα – Ν. Περιβόλι στον Δήμο Κιλελέρ.
Παράλληλα, πρόκειται να παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτων στον θεσσαλικό κάμπο.
Γι’ αυτό και έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα τα υδραυλικά και αντιπλημμυρικά έργα, που υλοποιούνται και δρομολογούνται στην περιοχή.
Πριν από λίγη ώρα πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή φράγματος στο ρέμα Πουρί, στην περιοχή του Αγιόκαμπου.
Το έργο αποσκοπεί τόσο στην κάλυψη των αναγκών άρδευσης της πεδιάδας Αγιάς – Ανάβρας, έκτασης 13.650 στρεμμάτων, των παρόχθιων περιοχών του ρέματος και των παραλιακών περιοχών Αγιόκαμπου, όσο και στη συνεισφορά νερού για υδρευτικές και περιβαλλοντικές ανάγκες.
Δεν μένουμε, όμως, μόνο στα παραπάνω.
Πριν από λίγες εβδομάδες παραδώσαμε, μαζί με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ενοποιημένο, το μεγαλύτερο τμήμα, του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε65.
Οδικός άξονας εξ’ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, που κάνει ακόμη ταχύτερη και ασφαλέστερη την πρόσβαση στην περιοχή της Λάρισας.
Οδικός άξονας που όταν ολοκληρωθεί, με την παράδοση και των τελευταίων 46 χλμ. στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – το 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη περατωθεί – θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.
Τέλος, δρομολογούνται και άλλες μικρές, αλλά σημαντικές, παρεμβάσεις για την περιοχή, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση και η εγκατάσταση σύγχρονων ανελκυστήρων στο «Κουτλιμπάνειο και Τριανταφύλλειο» Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, από τις Κτιριακές Υποδομές, φορέα που εποπτεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στόχος μας είναι:
· να αναβαθμίσουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών,
· να ενισχύσουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών,
· να προωθήσουμε την περιφερειακή ανάπτυξη, τον τουρισμό και την εμπορευματική διακίνηση,
· να συμβάλλουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος των πολιτών,
· να τονώσουμε την κοινωνική συνοχή.
Να είστε βέβαιοι, ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ