Προβλήματα και ατυχήματα δεν σταματούν να ταλανίζουν την Boeing και αυτό έχει αντίκτυπο, όχι μόνο στην ίδια αλλά και στους πελάτες και συνεργάτες της. Η κατάσταση είναι πλέον τέτοια ώστε οι κατασκευαστές εξαρτημάτων για την Boeing παλεύουν με την αβεβαιότητα σχετικά με τη ζήτηση και την παραγωγή

Η αβεβαιότητα σχετικά με τα ποσοστά παραγωγής αναγκάζει τους προμηθευτές να μαντέψουν πόσα εξαρτήματα πρέπει να κατασκευάσουν για να αποφύγουν το κόστος υπερβολικού αποθέματος.

Η παραγωγή του 737 Max έχει επιβραδυνθεί, καθώς προσπαθεί να βελτιώσει την ποιότητα παραγωγής μετά την έκρηξη πάνελ πόρτας σε πτήση τον Ιανουάριο. Αντιμετωπίζει προθεσμία την Πέμπτη από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές αεροπορίας για να παραδώσει σχέδιο που θα αντιμετωπίζει αυτό που κάποιοι ειδικοί περιγράφουν ως εσφαλμένη κουλτούρα ασφάλειας.

Boeing: «Μακρύς ο δρόμος» για τα θέματα ασφαλείας

Η επιβράδυνση παραγωγής δοκιμάζει την ανθεκτικότητα μιας εύθραυστης αλυσίδας εφοδιασμού που έχει ήδη αντιμετωπίσει μειώσεις τιμών και ασταθή παραγωγή χάρη στην πανδημία και δύο θανατηφόρες συντριβές που καθήλωσαν το Max σε όλο τον κόσμο.

Χωρίς μια καλά λαδωμένη αλυσίδα εφοδιασμού, η Boeing θα δυσκολευτεί να παραδώσει αεροσκάφη γεγονός το οποίο θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει την εργασιακή βάση σε μια βιομηχανία που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους.

Δεν κατασκευάζει όσα 737Max της επιτρέπεται

Τα νούμερα παραγωγής ήταν «ο ελέφαντας στο δωμάτιο», είπε στους επενδυτές νωρίτερα αυτό το μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Astronics, Πίτερ Γκούντερμαν. Η εταιρεία κατασκευής συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας δήλωσε ότι θα μπορούσε να χάσει 11,5 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα εάν μειωθούν οι αποστολές της. Κάθε 737 Max περιείχε προϊόντα της Astronics αξίας περίπου 95.000 δολαρίων, είπε ο Γκούντερμαν, ο οποίος δήλωσε άγνοια για το πως θα εξελιχτεί η ροή εξαρτημάτων.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας έχει περιορίσει την παραγωγή του Max της Boeing σε 38 το μήνα, η οποία κατασκευάζει λιγότερα, αλλά σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή σε 38 το δεύτερο εξάμηνο. Η εταιρεία προσαρμόζει τα χρονοδιαγράμματα που διέπουν τον ρυθμό και τον όγκο με τον οποίο αγοράζει εξαρτήματα.

Αυτό επηρεάζει τις λειτουργίες και τα οικονομικά των προμηθευτών. Όσοι έχουν πολλές δουλειές με την Boeing «αισθάνονταν τον πόνο αυτή τη στιγμή», είπε σύμβουλος του κλάδου.

Η εφοδιαστική αλυσίδα είχε ήδη «αποδυναμωθεί σοβαρά» την τελευταία δεκαετία, δήλωσε στους FT ο Κέβιν Μάικλς, διευθύνων σύμβουλος της Aerodynamic Advisory. Η Boeing ξεκίνησε μια πρωτοβουλία το 2012, όπου επέμενε σε περικοπές τιμών και παράταση των όρων πληρωμής.

«Εάν έχετε ορίσει κανόνες με τους οποίους η αλυσίδα εφοδιασμού σας δεν μπορεί να λειτουργήσει, δεν μπορείτε να πετύχετε απόδοση κεφαλαίου, τότε αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα πρέπει να κάνετε τον μάντη όταν προσπαθείτε να αυξήσετε την παραγωγή», είπε ο Μάικλς.

Τα προβλήματα της Spirit

Η Spirit, που είχε δικά της προβλήματα ποιότητας, ήταν το προφανέστερο θύμα της επιβράδυνσης στο Max. Η Boeing σταμάτησε να δέχεται ατράκτους Max από την Spirit που δεν πληρούν τις προδιαγραφές σε μια προσπάθεια να μειώσει τις αναβολές στο δικό της εργοστάσιο, όπου οι εργασίες που εκτελούνται εκτός σειράς αυξάνουν την πιθανότητα κατασκευαστικών σφαλμάτων.

Αν και οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε συμφωνία τον Απρίλιο η Boeing να πληρώσει στην Spirit 425 εκατ. δολάρια, ο προμηθευτής παρόλα αυτά ανέφερε λειτουργική εκροή μετρητών κατά το πρώτο τρίμηνο ύψους 416 εκατ. δολαρίων, καθαρή ζημία 617 εκατ. δολαρίων και αυξημένο απόθεμα. Στις 16 Μαΐου, είπε ότι θα απολύσει περίπου 450 εργαζόμενους.

Αλλά η Spirit δεν είναι μόνη. Η Howmet Aerospace, η Triumph Group, η Hexcel, η Senior και η ATI έχουν επηρεαστεί από την επιβράδυνση του 737.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Triumph, Daniel Crowley, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι για το οικονομικό έτος 2025, που έληξε στις 31 Μαρτίου, η εταιρεία υπέθεσε ότι ο ρυθμός παράδοσης προϊόντων στην Boeing θα επιβραδυνθεί κατά 20-30%.

Η Triumph παρέχει εξοπλισμό αξίας περίπου 300.000 δολαρίων σε κάθε Max και περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια στο 787.

Η εταιρεία έχει επίσης επιβραδύνει τις παραγγελίες υλικών από τους δικούς της προμηθευτές, τις οποίες αύξησε πέρυσι εν αναμονή αυξημένων ρυθμών παραγωγής.

Όλοι χάνουν

Η επιβράδυνση της Boeing έκανε την Howmet να «ανασχεδιάσει πλήρως» το έτος της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, νωρίτερα αυτό το μήνα. Η Howmet υποθέτει τώρα ότι η Boeing θα παράγει 20 Max το μήνα για το υπόλοιπο του έτους, χαμηλότερα από την προηγούμενη υπόθεση των 34. Η Howmet σχεδιάζει να παραδώσει χαμηλότερους όγκους ώστε να μην έχει υπερβολικό απόθεμα.

Οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν επηρεάσει τον κύριο αντίπαλο της Boeing, την Airbus, η οποία ενισχύει την παραγωγή για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση από αερομεταφορείς και χρειάζεται οι προμηθευτές της να συμβαδίζουν. Αλλά οι προμηθευτές συχνά εξυπηρετούν και Boeing και Airbus, καθιστώντας δύσκολη την ανάληψη πρόσθετων σταθερών δαπανών, όπως περισσότερο προσωπικό, όταν οι ρυθμοί παραγωγής των κατασκευαστών αεροπλάνων αποκλίνουν. Τα υψηλά επιτόκια έχουν απλώς αυξήσει τις πιέσεις κόστους.

Η εφοδιαστική αλυσίδα ήταν πιεσμένη, είπε στους επενδυτές τον Απρίλιο ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί και «βλέπουμε αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή