
Προβλήματα και ατυχήματα δεν σταματούν να ταλανίζουν την Boeing και αυτό έχει αντίκτυπο, όχι μόνο στην ίδια αλλά και στους πελάτες και συνεργάτες της. Η κατάσταση είναι πλέον τέτοια ώστε οι κατασκευαστές εξαρτημάτων για την Boeing παλεύουν με την αβεβαιότητα σχετικά με τη ζήτηση και την παραγωγή
Η αβεβαιότητα σχετικά με τα ποσοστά παραγωγής αναγκάζει τους προμηθευτές να μαντέψουν πόσα εξαρτήματα πρέπει να κατασκευάσουν για να αποφύγουν το κόστος υπερβολικού αποθέματος.
Η παραγωγή του 737 Max έχει επιβραδυνθεί, καθώς προσπαθεί να βελτιώσει την ποιότητα παραγωγής μετά την έκρηξη πάνελ πόρτας σε πτήση τον Ιανουάριο. Αντιμετωπίζει προθεσμία την Πέμπτη από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές αεροπορίας για να παραδώσει σχέδιο που θα αντιμετωπίζει αυτό που κάποιοι ειδικοί περιγράφουν ως εσφαλμένη κουλτούρα ασφάλειας.
Boeing: «Μακρύς ο δρόμος» για τα θέματα ασφαλείας
Η επιβράδυνση παραγωγής δοκιμάζει την ανθεκτικότητα μιας εύθραυστης αλυσίδας εφοδιασμού που έχει ήδη αντιμετωπίσει μειώσεις τιμών και ασταθή παραγωγή χάρη στην πανδημία και δύο θανατηφόρες συντριβές που καθήλωσαν το Max σε όλο τον κόσμο.
Χωρίς μια καλά λαδωμένη αλυσίδα εφοδιασμού, η Boeing θα δυσκολευτεί να παραδώσει αεροσκάφη γεγονός το οποίο θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει την εργασιακή βάση σε μια βιομηχανία που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους.

Δεν κατασκευάζει όσα 737Max της επιτρέπεται
Τα νούμερα παραγωγής ήταν «ο ελέφαντας στο δωμάτιο», είπε στους επενδυτές νωρίτερα αυτό το μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Astronics, Πίτερ Γκούντερμαν. Η εταιρεία κατασκευής συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας δήλωσε ότι θα μπορούσε να χάσει 11,5 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα εάν μειωθούν οι αποστολές της. Κάθε 737 Max περιείχε προϊόντα της Astronics αξίας περίπου 95.000 δολαρίων, είπε ο Γκούντερμαν, ο οποίος δήλωσε άγνοια για το πως θα εξελιχτεί η ροή εξαρτημάτων.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας έχει περιορίσει την παραγωγή του Max της Boeing σε 38 το μήνα, η οποία κατασκευάζει λιγότερα, αλλά σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή σε 38 το δεύτερο εξάμηνο. Η εταιρεία προσαρμόζει τα χρονοδιαγράμματα που διέπουν τον ρυθμό και τον όγκο με τον οποίο αγοράζει εξαρτήματα.
Αυτό επηρεάζει τις λειτουργίες και τα οικονομικά των προμηθευτών. Όσοι έχουν πολλές δουλειές με την Boeing «αισθάνονταν τον πόνο αυτή τη στιγμή», είπε σύμβουλος του κλάδου.
Η εφοδιαστική αλυσίδα είχε ήδη «αποδυναμωθεί σοβαρά» την τελευταία δεκαετία, δήλωσε στους FT ο Κέβιν Μάικλς, διευθύνων σύμβουλος της Aerodynamic Advisory. Η Boeing ξεκίνησε μια πρωτοβουλία το 2012, όπου επέμενε σε περικοπές τιμών και παράταση των όρων πληρωμής.
«Εάν έχετε ορίσει κανόνες με τους οποίους η αλυσίδα εφοδιασμού σας δεν μπορεί να λειτουργήσει, δεν μπορείτε να πετύχετε απόδοση κεφαλαίου, τότε αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα πρέπει να κάνετε τον μάντη όταν προσπαθείτε να αυξήσετε την παραγωγή», είπε ο Μάικλς.
Τα προβλήματα της Spirit
Η Spirit, που είχε δικά της προβλήματα ποιότητας, ήταν το προφανέστερο θύμα της επιβράδυνσης στο Max. Η Boeing σταμάτησε να δέχεται ατράκτους Max από την Spirit που δεν πληρούν τις προδιαγραφές σε μια προσπάθεια να μειώσει τις αναβολές στο δικό της εργοστάσιο, όπου οι εργασίες που εκτελούνται εκτός σειράς αυξάνουν την πιθανότητα κατασκευαστικών σφαλμάτων.
Αν και οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε συμφωνία τον Απρίλιο η Boeing να πληρώσει στην Spirit 425 εκατ. δολάρια, ο προμηθευτής παρόλα αυτά ανέφερε λειτουργική εκροή μετρητών κατά το πρώτο τρίμηνο ύψους 416 εκατ. δολαρίων, καθαρή ζημία 617 εκατ. δολαρίων και αυξημένο απόθεμα. Στις 16 Μαΐου, είπε ότι θα απολύσει περίπου 450 εργαζόμενους.
Αλλά η Spirit δεν είναι μόνη. Η Howmet Aerospace, η Triumph Group, η Hexcel, η Senior και η ATI έχουν επηρεαστεί από την επιβράδυνση του 737.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Triumph, Daniel Crowley, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι για το οικονομικό έτος 2025, που έληξε στις 31 Μαρτίου, η εταιρεία υπέθεσε ότι ο ρυθμός παράδοσης προϊόντων στην Boeing θα επιβραδυνθεί κατά 20-30%.
Η Triumph παρέχει εξοπλισμό αξίας περίπου 300.000 δολαρίων σε κάθε Max και περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια στο 787.
Η εταιρεία έχει επίσης επιβραδύνει τις παραγγελίες υλικών από τους δικούς της προμηθευτές, τις οποίες αύξησε πέρυσι εν αναμονή αυξημένων ρυθμών παραγωγής.
Όλοι χάνουν
Η επιβράδυνση της Boeing έκανε την Howmet να «ανασχεδιάσει πλήρως» το έτος της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, νωρίτερα αυτό το μήνα. Η Howmet υποθέτει τώρα ότι η Boeing θα παράγει 20 Max το μήνα για το υπόλοιπο του έτους, χαμηλότερα από την προηγούμενη υπόθεση των 34. Η Howmet σχεδιάζει να παραδώσει χαμηλότερους όγκους ώστε να μην έχει υπερβολικό απόθεμα.
Οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν επηρεάσει τον κύριο αντίπαλο της Boeing, την Airbus, η οποία ενισχύει την παραγωγή για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση από αερομεταφορείς και χρειάζεται οι προμηθευτές της να συμβαδίζουν. Αλλά οι προμηθευτές συχνά εξυπηρετούν και Boeing και Airbus, καθιστώντας δύσκολη την ανάληψη πρόσθετων σταθερών δαπανών, όπως περισσότερο προσωπικό, όταν οι ρυθμοί παραγωγής των κατασκευαστών αεροπλάνων αποκλίνουν. Τα υψηλά επιτόκια έχουν απλώς αυξήσει τις πιέσεις κόστους.
Η εφοδιαστική αλυσίδα ήταν πιεσμένη, είπε στους επενδυτές τον Απρίλιο ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί και «βλέπουμε αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα».


Latest News

Ο πιο ακριβοπληρωμένος τραπεζίτης και η αποζημίωση - μαμούθ για το 2024
Ο Σέρτζιο Ερμότι έλαβε συνολική αποζημίωση 15,6 εκατ. ευρώ για το 2024 - Πάνω από το μέσο εισόδημα των CEOs στις 10 μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης

Κέρδη ρεκόρ για την Illy Caffe το 2024 - Αγορές «χρυσωρυχεία» σε ΗΠΑ και Ευρώπη
Διψήφιο ποσοστό αύξηση κερδών ανακοίνωσε η Illycaffe - Θολώνουν τις προοπτικές οι αυξήσεις τιμών του καφέ

Στο «Rose Garden» θα... ανθίσουν δασμοί 20% - Τα νεότερα σενάρια για τις ανακοινώσεις Τραμπ
Οι πρόσθετοι δασμοί σε τομείς όπως οι εισαγωγές αυτοκινήτων και φαρμάκων θα αποφέρουν πάνω από 6 τρισ. δολάρια σε ομοσπονδιακά έσοδα

Εμπορικό πλεόνασμα 89,3 δισ. κατέγραψε η ΕΕ στα αυτοκίνητα το 2024
ΗΠΑ και Βρετανία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν εντός της ΕΕ το 2024

Το μοιραίο λάθος που στοίχισε το «κεφάλι» του CEO στην αλυσίδα fast fashion Primark
Η αλυσίδα fast fashion Primark έχει πάνω από 450 καταστήματα σε 17 χώρες σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες
![Πληθωρισμός: Στο 3,1% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/inflation-600x352.png)
Άνοδος στο 3,1% για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα - Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Πληθωρισμός: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η μεγαλύτερη άνοδος σε μηνιαίο επίπεδο (+1,8%) - Τι λένε πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης για τον πληθωρισμό τροφίμων

Αίτηση πτώχευση κατέθεσε η θρυλική αλυσίδα Hooters - Η λύση που αναζητά
Στην αίτησή της Hooters για πτώχευση ανέφερονται περιουσιακά στοιχεία ύψους 50 έως 100 εκατομμυρίων δολαρίων και υποχρεώσεις στο ίδιο εύρος
![Δασμοί Τραμπ: Οι αμερικανικές μετοχές σημειώνουν το χειρότερο τρίμηνο από το 2022 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_TRUMP_world_stocks_2025-600x352.png)
Πώς οι δασμοί Τραμπ «βυθίζουν» τις αμερικάνικες μετοχές [γράφημα]
Καθώς οι τράπεζες της Wall Street και οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι δασμοί του Τραμπ προς τους εμπορικούς εταίρους θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη

Κοιτάει μπροστά αλλά δεν ξεχνά το παρελθόν - Η ανατροπή της Gap και το μυστικό για έσοδα
«Μόνο εάν οι μάρκες είναι επίκαιρες, μπορούν να προχωρήσουν σε πωλήσεις», υπογράμμισεο CEO της Gap - Η παρουσία της στην ελληνική αγορά μέχρι το 2028

Οι Big Tobacco πολιορκούν τον Τραμπ - Τι ζητούν για τους κινέζους ανταγωνιστές τους
Οι μεγάλες εταιρείες καπνού και ατμικών ειδών - Big Tobacco- θέλουν η διαδικασία έγκρισης του FDA να είναι ταχύτερη και σαφέστερη