Η τραγική καταστροφή του υποβρυχίου οχήματος Titan της OceanGate πριν από ένα χρόνο προκάλεσε παύση στις καταδύσεις περιήγησης του ναυαγίου του Τιτανικού, αλλά ένας δισεκατομμυριούχος από το Οχάιο είναι έτοιμος να προσπαθήσει ξανά.
Ο μεγιστάνας ακινήτων και ατρόμητος εξερευνητής Λάρι Κόνορ σχεδιάζει να βουτήξει 12.500 πόδια στο ναυάγιο του διασημότερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στις αποστολές βαθέων υδάτων μετά την καταστροφή της OceanGate.
Τιτανικός: Δισεκατομμυριούχοι και επιχειρηματίες αγνοούμενοι στα βάθη του Ατλαντικού
Ο 74χρονος επικοινώνησε με τον συνιδρυτή της Triton Submarines, Πάτρικ Λάχεϊ, λίγο μετά την καταστροφή του Titan τον περασμένο Ιούνιο για να δει αν θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα υποβρύχιο ικανό να φτάσει στο ναυάγιο με ασφάλεια και επανειλημμένα, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. (Ο Λάχεϊ δικαίως προέβλεψε πέρυσι ότι η τραγωδία του OceanGate θα ενθάρρυνε περισσότερες επενδύσεις σε υποβρύχια βαθέων ωκεανών.)
Το όχημα που προέκυψε, το οποίο ο Κόνορ βάφτισε The Explorer—Return to the Titanic, παίρνει σχεδιαστικά στοιχεία από τον Triton 4000/2 Abyssal Explorer. Αυτό το σκάφος μήκους περίπου 5 μέτρων διαθέτει μια υδροδυναμική σιλουέτα, ένα ακρυλικό κύτος και πτυσσόμενα πτερύγια 3 μέτρων, που του επιτρέπουν να φτάσει σε βάθη 4.000 μέτρων ποδιών, λέει η Triton. «Το ταξίδι διαρκεί λιγότερο από δύο ώρες, πολύ πιο γρήγορα από ό,τι ήταν δυνατό πριν», προσθέτει η εταιρεία.
Πρωτοποριακό ακρυλικό κύτος
Το νέο σκάφος του Κόνορ, που θα πρέπει να σχεδιαστεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026, φέρεται να είναι το πρώτο υποβρύχιο σκάφος με ακρυλικό κύτος που θα φτάσει σε τέτοια βάθη. Το σκάφος, που αναμένεται να κοστίσει εκατομμύρια, θα εξοπλιστεί με φώτα και κάμερες για κινηματογράφηση σε κοντινή απόσταση και επιστημονική παρατήρηση. Επιπλέον, η τεράστια ακρυλική σφαίρα θα δώσει στους δύο επιβαίνοντες μια ανεμπόδιστη θέα του υποβρύχιου κόσμου 360 μοιρών. «Ειλικρινά, η τεχνολογία δεν υπήρχε ούτε πριν από έξι ή οκτώ χρόνια», είπε ο Κόνορ σε συνέντευξή τστην New York Times. «Μόνο με τις πρόσφατες εξελίξεις τα τελευταία πέντε χρόνια θα μπορούσατε να το φτιάξετε».
Ο Κόνορ και ο Λάχεϊ θα εξερευνήσουν την τοποθεσία του ναυαγίου, η οποία βρίσκεται στον Ατλαντικό Ωκεανό περίπου 400 μίλια από το Newfoundland του Καναδά. «Το δικό μας δεν είναι απλώς ένα ταξίδι στον Τιτανικό, είναι μια ερευνητική αποστολή», πρόσθεσε ο Κόνορ. «Ο άλλος σκοπός είναι να δείξουμε στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ότι μπορείτε να φτιάξετε ένα επαναστατικό, πρώτο στο είδος του υποβρύχιο και να το βουτήξετε με ασφάλεια και επιτυχία σε μεγάλα βάθη».
Χωρίς πιστοποίηση δεν θα γίνει κατάδυση
Η έκρηξη του Titan δημιούργησε παγκόσμια φρενίτιδα στα μέσα ενημέρωσης που μπορεί να ενστάλαξε τον φόβο της κατάδυσης σε βαθέα ύδατα. «Ανησυχώ που οι άνθρωποι συνδέουν τα υποβρύχια κατάδυσης, ειδικά τα νέα ή διαφορετικά υποβρύχια, με κίνδυνο ή τραγωδία», εξήγησε ο Κόνορ. Τα πέντε μέλη του Titan πιθανότατα σκοτώθηκαν ακαριαία στις 18 Ιουνίου σε βάθος περίπου 3.500 μέτρων (11.482 πόδια). Η τραγωδία δημιούργησε ευρύτερα ερωτήματα σχετικά με τον πειραματικό σχεδιασμό του υποβρύχιου. Το Titan ήταν επίσης το μόνο από τα 10 περίπου υποβρύχια βαθιάς κατάδυσης που δεν ήταν πιστοποιημένα από επίσημους φορείς της βιομηχανίας, όπως το Αμερικανικό Γραφείο Ναυτιλίας ή το DNV.
Αντίθετα, το Abyssal Explorer είναι εμπορικά πιστοποιημένο για καταδύσεις πάνω από 13.000 πόδια. Ο Κόνορ είπε επίσης ότι θα ξεκινούσε το προτεινόμενο ταξίδι μόνο εάν το υποβρύχιο του είναι πλήρως πιστοποιημένο από ναυτιλιακό οργανισμό. «Αν δεν μπορούμε να το κάνουμε, με ασφάλεια και επιτυχία, απλά δεν πρόκειται να το κάνουμε», κατέληξε. Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την προγραμματισμένη αποστολή, αλλά ο Κόνοραναμένει ότι το The Explorer—Return to the Titanic θα χρειαστεί δυόμισι έως τρία χρόνια για να κατασκευαστεί.
Latest News
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης