H παγκόσμια αναγνώριση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης των Ποσειδωνίων που ανοίγει τις πύλες της αύριο Δευτέρα 03 Ιουνίου, επιβεβαιώνει την ηγετική παρουσία της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη. Αυτό τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο, στην σκέψη-πρόταση που ήδη συζητείται στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την δημιουργία ειδικού χαρτοφυλακίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι οικονομικές ευρωπαϊκές δραστηριότητες όπως και η ναυτιλία και οι «παραναυτιλιακές» δραστηριότητες.
Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία είναι σύνδεση οικουμενική και πανανθρώπινη για το κοινό καλό
Μεταξύ άλλων, ο κ. Στυλιανίδης δηλώνει ότι η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί το 61% του ευρωπαϊκού στόλου μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, υπογραμμίζοντας ότι ένα από τα βασικά διακυβεύματα των επερχόμενων ευρωπαϊκών εκλογών είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.
Οι γεωπολιτικές αναταραχές που συμβαίνουν στην Ουκρανία, στη Μέση Ανατολή, ιδιαίτερα οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως βέβαια και η κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή κρίση, έχουν δημιουργήσει μια απολύτως απρόβλεπτη αστάθεια που αναπόφευκτα επηρεάζει και την παγκόσμια ναυτιλία που είναι ο κατεξοχήν κλάδος του διεθνούς εμπορίου, είπε ο υπουργός. Πρόσθεσε, όμως, με έμφαση ότι «η ναυτιλία απέδειξε ότι αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με έναν ανθεκτικό τρόπο που ξεπερνά τις παραδοσιακές βεβαιότητες. Ιδιαίτερα οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας είναι σύμβολα ανθεκτικότητας και έχουν πάρα πολλές φορές αποδείξει ότι αυτές τις μεγάλες προκλήσεις τις μετατρέπουν σε ευκαιρίες».
Απανθρακοποίηση ναυτιλίας
Για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δηλώνει ότι η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τις εκπομπές του θερμοκηπίου είναι σε θετική εξέλιξη ενώ για μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένων ναυτικών αλλά και τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στην ναυτική εκπαίδευση, για να μπορεί η πράσινη και ψηφιακή ναυτιλία να γίνει πράξη, συμπληρώνει ότι η αντιμετώπισή του χρήζει παγκόσμιας αντιμετώπισης.
Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Σχετικά με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, προκειμένου ο κλάδος να προχωρήσει στην πράσινη μετάβασή του, αναφέρει ότι έως τα τέλη Ιουνίου του 2025, θα μπορεί το υπουργείο να έχει στα χέρια του τη στρατηγική μελέτη για να αναπτύξει μηχανισμό χρηματοδότησης ενώ επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα μπορεί να αξιοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Fund), το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του ΕΣΠΑ, με συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Προσθέτει επίσης ότι υπάρχει δέσμευση για υπηρεσίες ηλεκτροδότησης στα ελληνικά λιμάνια έως το 2030.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία