H παγκόσμια αναγνώριση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης των Ποσειδωνίων που ανοίγει τις πύλες της αύριο Δευτέρα 03 Ιουνίου, επιβεβαιώνει την ηγετική παρουσία της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη. Αυτό τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο, στην σκέψη-πρόταση που ήδη συζητείται στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την δημιουργία ειδικού χαρτοφυλακίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι οικονομικές ευρωπαϊκές δραστηριότητες όπως και η ναυτιλία και οι «παραναυτιλιακές» δραστηριότητες.
Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία είναι σύνδεση οικουμενική και πανανθρώπινη για το κοινό καλό
Μεταξύ άλλων, ο κ. Στυλιανίδης δηλώνει ότι η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί το 61% του ευρωπαϊκού στόλου μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, υπογραμμίζοντας ότι ένα από τα βασικά διακυβεύματα των επερχόμενων ευρωπαϊκών εκλογών είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.
Οι γεωπολιτικές αναταραχές που συμβαίνουν στην Ουκρανία, στη Μέση Ανατολή, ιδιαίτερα οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως βέβαια και η κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή κρίση, έχουν δημιουργήσει μια απολύτως απρόβλεπτη αστάθεια που αναπόφευκτα επηρεάζει και την παγκόσμια ναυτιλία που είναι ο κατεξοχήν κλάδος του διεθνούς εμπορίου, είπε ο υπουργός. Πρόσθεσε, όμως, με έμφαση ότι «η ναυτιλία απέδειξε ότι αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με έναν ανθεκτικό τρόπο που ξεπερνά τις παραδοσιακές βεβαιότητες. Ιδιαίτερα οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας είναι σύμβολα ανθεκτικότητας και έχουν πάρα πολλές φορές αποδείξει ότι αυτές τις μεγάλες προκλήσεις τις μετατρέπουν σε ευκαιρίες».
Απανθρακοποίηση ναυτιλίας
Για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δηλώνει ότι η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τις εκπομπές του θερμοκηπίου είναι σε θετική εξέλιξη ενώ για μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένων ναυτικών αλλά και τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στην ναυτική εκπαίδευση, για να μπορεί η πράσινη και ψηφιακή ναυτιλία να γίνει πράξη, συμπληρώνει ότι η αντιμετώπισή του χρήζει παγκόσμιας αντιμετώπισης.
Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Σχετικά με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, προκειμένου ο κλάδος να προχωρήσει στην πράσινη μετάβασή του, αναφέρει ότι έως τα τέλη Ιουνίου του 2025, θα μπορεί το υπουργείο να έχει στα χέρια του τη στρατηγική μελέτη για να αναπτύξει μηχανισμό χρηματοδότησης ενώ επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα μπορεί να αξιοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Fund), το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του ΕΣΠΑ, με συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Προσθέτει επίσης ότι υπάρχει δέσμευση για υπηρεσίες ηλεκτροδότησης στα ελληνικά λιμάνια έως το 2030.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.