![Στυλιανίδης: Καθοριστική η ελληνική ναυτιλία για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/stylianidisxr-1.jpg)
H παγκόσμια αναγνώριση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης των Ποσειδωνίων που ανοίγει τις πύλες της αύριο Δευτέρα 03 Ιουνίου, επιβεβαιώνει την ηγετική παρουσία της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη. Αυτό τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο, στην σκέψη-πρόταση που ήδη συζητείται στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την δημιουργία ειδικού χαρτοφυλακίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι οικονομικές ευρωπαϊκές δραστηριότητες όπως και η ναυτιλία και οι «παραναυτιλιακές» δραστηριότητες.
Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία είναι σύνδεση οικουμενική και πανανθρώπινη για το κοινό καλό
Μεταξύ άλλων, ο κ. Στυλιανίδης δηλώνει ότι η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί το 61% του ευρωπαϊκού στόλου μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, υπογραμμίζοντας ότι ένα από τα βασικά διακυβεύματα των επερχόμενων ευρωπαϊκών εκλογών είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.
Οι γεωπολιτικές αναταραχές που συμβαίνουν στην Ουκρανία, στη Μέση Ανατολή, ιδιαίτερα οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως βέβαια και η κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή κρίση, έχουν δημιουργήσει μια απολύτως απρόβλεπτη αστάθεια που αναπόφευκτα επηρεάζει και την παγκόσμια ναυτιλία που είναι ο κατεξοχήν κλάδος του διεθνούς εμπορίου, είπε ο υπουργός. Πρόσθεσε, όμως, με έμφαση ότι «η ναυτιλία απέδειξε ότι αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με έναν ανθεκτικό τρόπο που ξεπερνά τις παραδοσιακές βεβαιότητες. Ιδιαίτερα οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας είναι σύμβολα ανθεκτικότητας και έχουν πάρα πολλές φορές αποδείξει ότι αυτές τις μεγάλες προκλήσεις τις μετατρέπουν σε ευκαιρίες».
Απανθρακοποίηση ναυτιλίας
Για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δηλώνει ότι η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τις εκπομπές του θερμοκηπίου είναι σε θετική εξέλιξη ενώ για μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένων ναυτικών αλλά και τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στην ναυτική εκπαίδευση, για να μπορεί η πράσινη και ψηφιακή ναυτιλία να γίνει πράξη, συμπληρώνει ότι η αντιμετώπισή του χρήζει παγκόσμιας αντιμετώπισης.
Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Σχετικά με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, προκειμένου ο κλάδος να προχωρήσει στην πράσινη μετάβασή του, αναφέρει ότι έως τα τέλη Ιουνίου του 2025, θα μπορεί το υπουργείο να έχει στα χέρια του τη στρατηγική μελέτη για να αναπτύξει μηχανισμό χρηματοδότησης ενώ επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα μπορεί να αξιοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Fund), το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του ΕΣΠΑ, με συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Προσθέτει επίσης ότι υπάρχει δέσμευση για υπηρεσίες ηλεκτροδότησης στα ελληνικά λιμάνια έως το 2030.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σαντορίνη: Τα βρήκαν δήμαρχος και εταιρείες για την κρουαζιέρα – Μέχρι 8.000 επισκέπτες την ημέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/santorini-600x338.jpg)
Τα βρήκαν δήμαρχος - εταιρείες για την κρουαζιέρα στη Σαντορίνη - Ημερήσιος «κόφτης» στους επισκέπτες
Η CLIA αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα
![ΟΛΠ: Μέρισμα – ρεκόρ στα 1,34 ευρώ μεικτά ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp2-600x435.jpg)
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
![Ταχύπλοα: Στο Gov.gr Wallet η άδεια χειριστή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/wallet-1-600x400.jpg)
Στο Gov.gr Wallet η άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους
Η Άδεια Χειριστή Ταχύπλοου σκάφους αποτελεί το ένατο έγγραφο που εντάσσεται στο Gov.gr Wallet
![LR: Η πυρηνική ενέργεια είναι δρόμος για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
LR: Η πυρηνική ενέργεια είναι δρόμος για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η έκθεση του Lloyd's Register αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία
![Κίνα: Γιατί οι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/nautilia-ploia-768x480-1-600x375.jpg)
Γιατί οι Κινέζοι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα
Πώς οι Χούθι απειλούν τις εξαγωγές από την Κίνα
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος
![Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-90-1-600x401.jpg)
Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη
Οι εισαγγελικές αρχές της Ολλανδίας κατηγόρησαν τον Γιάννη Καραγεώργη για απάτη και δόλια πτώχευση. Οι ποινές στην Ολλανδία δεν είναι εξαγοράσιμες. Ο Γιάννης Καραγεώργης θα πρέπει να εκτίσει την ποινή του
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/rymoulko-600x400.jpg)
«Βολές» κατά του ΝΕΕ από την Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών
Σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις για τα ρυμουλκά πλοία καταγράφονται σε επιστολή για την Έκθεση του ΝΕΕ
![MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/MSC20003552-768x439-1-600x343.jpg)
MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
H MSC αύξησε την 1η Ιουλίου τον στόλο της στα 5.979.659 teu και έφτασε να ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου