Νέος γύρος ανατιμήσεων στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ βρίσκεται προ των πυλών με τους πολίτες να ανησυχούν καθώς θα κληθούν να βάλουν ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.

Αλέξης Πατέλης: Αυτά είναι τα «κόλπα που σκαρφίζονται» οι πολυεθνικές

Η μικρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στην Ελλάδα τον Μάιο κινδυνεύει να πέσει στο κενό καθώς από την 1η Ιουνίου τα τιμολόγια ρεύματος έχουν πάρει τον ανήφορο και το μέτρο της «μόνιμης μείωσης της τιμής» έριξε αυλαία οδηγώντας τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην προτέρα κατάσταση, δηλαδή με αυξήσεις «από 5 έως 10% τα προϊόντα που μας έλεγε το υπουργείο ότι έχουν μειωθεί», σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολου Ραυτόπουλου.

Ο Ιούνιος μπήκε και με τους λογαριασμούς στα νοικοκυριά να παίρνουν φωτιά καθώς οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας πέρασαν τις αυξήσεις του Μαΐου που σημειώθηκαν στο Χρηματιστήριο Ενέργειας (χονδρεμπορική αγορά) στην κατανάλωση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) τον Ιούνιο το πράσινο ή ειδικό τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας για τους οικιακούς καταναλωτές ακρίβυνε σε όλους τους προμηθευτές.

Ακριβότερο το ρεύμα τον Ιούνιο

Όλοι οι πάροχοι προχώρησαν σε ανατιμήσεις αδυνατώντας να απορροφήσουν τις υψηλές τιμές που διαμορφώθηκαν τον Μάιο στο Χρηματιστήριο Ενέργειας. Για τον Μάιο η μέση τιμή στο Χρηματιστήριο Ενέργειας (αγορά επόμενης ημέρας) έκλεισε στα 81,08 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ τον Απρίλιο η μέση τιμή ήταν χαμηλότερη, στα 60,11 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Απαισιόδοξος ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ
Παρά τον καλό καιρό που επικρατεί σε όλη την χώρα τα σύννεφα αρχίζουν να απλώνονται απειλητικά με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργο Λεχουρίτης, να είναι καταπέλτης.

«Η μόνιμη έκπτωση που υπήρχε σε κάποια προϊόντα τελείωσε. Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα που λέει η κυβέρνηση για ελέγχους στην αγορά θα πω ότι πρόσφατα ψηφίστηκε ένας νόμος ο 5111 που προβλέπει ότι τα πρόστιμα που έπαιρναν κάποιοι για παραπλανητικές διαφημίσεις, εκπτώσεις και μειώσεις τιμών οδηγούνται στο καλάθι των αχρήστων. Άρα τι έλεγχοι και τι πρόστιμα επιβάλλονται;» διερωτήθηκε (MEGA) αρχικά.

Όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό είπε: «Δεν έχουμε όχι καταναλωτικό κίνημα, δεν έχουμε καταναλωτική συνείδηση ως Έλληνες. Το αν κάνω ως ΙΝΚΑ τέσσερα μποϊκοτάζ και δεν έχω την βοήθεια από κανέναν παρά μόνο από μόνος μου προσπαθώ να ενημερώσω τον κόσμο δεν θα φέρω αποτέλεσμα. Μάλιστα πέρυσι και την κυβέρνηση είχαμε απέναντί μας, διότι μας έλεγαν ότι το μποϊκοτάζ θα φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα».

«Δεν έχουμε καταναλωτική συνείδηση ως Έλληνες»

Για την ακρίβεια σημείωσε ότι είναι κοινά αποδεκτή από όλους η ύπαρξή της. «Το να κάνεις μόνο διαπιστώσεις και να έρχεται μετά από 4 με 5 χρόνια η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να διαπιστώσει ποια είναι η τιμή στο χωράφι και ποια στο ράφι δεν είναι μια κοροϊδία; Η ίδια η κυβέρνηση δεν θέλει να χτυπήσει την ακρίβεια, τα υπόλοιπα είναι επικοινωνιακά παιχνίδια».

Ο κίνδυνος για νέες ανατιμήσεις αφορά σε: τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, κ.ά.

Ουσιαστικά, φαίνεται ότι τα μέτρα Σκρέκα κατά της ακρίβειας δεν απέδωσαν ουσιαστικά με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με το MEGA, να επεξεργάζεται νέα αλλά και αλλαγές σε υπάρχοντα μέτρα.

Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Σούπερ μάρκετ: Η λίστα με τους 362 κωδικούς προϊόντων με μείωση τιμής έως 20%
Οικονομία |

Η λίστα με τους 362 κωδικούς προϊόντων με μείωση τιμής έως 20% - Αναλυτικά τα προϊόντα και τα ποσοστά μείωσης

Το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τους κωδικούς προϊόντων που έχουν ενταχθεί ως τώρα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών στα σούπερ μάρκετ