Συνέχισε την ανοδική πορεία του ο δείκτης του κόστους των εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η σταθερή αύξηση της ζήτησης δίνει ώθηση στις τιμές, σύμφωνα με το Ναυτιλιακό Χρηματιστήριο της Σανγκάης (SSE).
Η μέση τιμή του δείκτη China Containerized Freight Index (CCFI) καταγράφηκε στις 1.495,98 μονάδες την 31η Μαΐου, με εβδομαδιαία αύξηση 7,7% από την εβδομάδα που είχε προηγηθεί, όπως δείχνουν τα στοιχεία του SSE.
Ναυτιλία: Επιστροφή στα κέρδη το πρώτο τρίμηνο 2024 για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Η τιμή του δείκτη καταγράφει ανοδική πορεία από τις αρχές Μαΐου, με το κόστος των ναύλων για τις ναυτιλιακές εμπορικές γραμμές της Νότιας Αμερικής, της Αφρικής, του Κόλπου και της Ερυθράς Θάλασσας να έχουν την πρώτη θέση στην κερδοφορία.
Το συνολικό περιθώριο κέρδους για τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια (οι εννέα μεγαλύτερες εταιρείες που αναφέρουν κέρδη προ φόρων και τόκων ή EBIT) έφτασε το πρώτο τρίμηνο του έτους το +11,4%, μια σημαντική μεταστροφή από το -3,8% που καταγράφηκε το προηγούμενο τρίμηνο, διάστημα που καταγράφηκε το πρώτο αρνητικό αποτέλεσμα για τον κλάδο εδώ και πέντε χρόνια.
Οι αναλυτές της χρηματιστηριακής εταιρίας οικονομικών ερευνών Hua Chuang Securities αποδίδουν την αύξηση των τιμών στις γεωπολιτικές εντάσεις, αλλά και στη βελτιωμένη ζήτηση της εξαγωγής προϊόντων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έρευνα της KPMG επισημαίνεται πως οι ναύλοι επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα μετά τις μετα-πανδημικές διακυμάνσεις, οι οποίες σημείωσαν τιμές ρεκόρ σε πολλές κατηγορίες φορτίου, από τις αρχές του 2024, όμως αυξήθηκαν και πάλι κυρίως λόγω των περιορισμών στις διαδρομές.
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Xeneta, που δημοσίευσαν τις προηγούμενες μέρες οι FT, το μέσο κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Βόρειας Ευρώπης σε σύντομο χρονικό διάστημα, το νούμερο που είναι πιο ευαίσθητο στις τιμές της αγοράς, τριπλασιάστηκε μέσα σε μια εβδομάδα.
Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει το ανώτατο όριο που παρατηρήθηκε αμέσως μετά την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι, ωστόσο το ανησυχητικό είναι ότι έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν κατά τη διάρκεια μιας συνήθως ήσυχης περιόδου για τη ναυτιλία τους ανοιξιάτικους μήνες.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%