Συνέχισε την ανοδική πορεία του ο δείκτης του κόστους των εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η σταθερή αύξηση της ζήτησης δίνει ώθηση στις τιμές, σύμφωνα με το Ναυτιλιακό Χρηματιστήριο της Σανγκάης (SSE).
Η μέση τιμή του δείκτη China Containerized Freight Index (CCFI) καταγράφηκε στις 1.495,98 μονάδες την 31η Μαΐου, με εβδομαδιαία αύξηση 7,7% από την εβδομάδα που είχε προηγηθεί, όπως δείχνουν τα στοιχεία του SSE.
Ναυτιλία: Επιστροφή στα κέρδη το πρώτο τρίμηνο 2024 για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Η τιμή του δείκτη καταγράφει ανοδική πορεία από τις αρχές Μαΐου, με το κόστος των ναύλων για τις ναυτιλιακές εμπορικές γραμμές της Νότιας Αμερικής, της Αφρικής, του Κόλπου και της Ερυθράς Θάλασσας να έχουν την πρώτη θέση στην κερδοφορία.
Το συνολικό περιθώριο κέρδους για τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια (οι εννέα μεγαλύτερες εταιρείες που αναφέρουν κέρδη προ φόρων και τόκων ή EBIT) έφτασε το πρώτο τρίμηνο του έτους το +11,4%, μια σημαντική μεταστροφή από το -3,8% που καταγράφηκε το προηγούμενο τρίμηνο, διάστημα που καταγράφηκε το πρώτο αρνητικό αποτέλεσμα για τον κλάδο εδώ και πέντε χρόνια.
Οι αναλυτές της χρηματιστηριακής εταιρίας οικονομικών ερευνών Hua Chuang Securities αποδίδουν την αύξηση των τιμών στις γεωπολιτικές εντάσεις, αλλά και στη βελτιωμένη ζήτηση της εξαγωγής προϊόντων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έρευνα της KPMG επισημαίνεται πως οι ναύλοι επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα μετά τις μετα-πανδημικές διακυμάνσεις, οι οποίες σημείωσαν τιμές ρεκόρ σε πολλές κατηγορίες φορτίου, από τις αρχές του 2024, όμως αυξήθηκαν και πάλι κυρίως λόγω των περιορισμών στις διαδρομές.
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Xeneta, που δημοσίευσαν τις προηγούμενες μέρες οι FT, το μέσο κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Βόρειας Ευρώπης σε σύντομο χρονικό διάστημα, το νούμερο που είναι πιο ευαίσθητο στις τιμές της αγοράς, τριπλασιάστηκε μέσα σε μια εβδομάδα.
Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει το ανώτατο όριο που παρατηρήθηκε αμέσως μετά την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι, ωστόσο το ανησυχητικό είναι ότι έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν κατά τη διάρκεια μιας συνήθως ήσυχης περιόδου για τη ναυτιλία τους ανοιξιάτικους μήνες.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη