![Κρουαζιέρα: Σε ιστορικό ρεκόρ οδεύουν το 2024 οι επιβάτες πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/krouaziera.jpg)
Tο 2024 θα ξεπεραστεί κάθε ιστορικό ρεκόρ στον κλάδο της κρουαζιέρας παρά τις μελλοντικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις, τις απαιτήσεις για ασφάλεια κλπ αλλά παράλληλα και τις γεωπολιτικές εξελίξεις και οικονομικές αλλαγές, εκτιμά ο κ. Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) .
Κρουαζιέρα: Αναζητούνται λύσεις για τη Μύκονο
Το έτος 2023 καταγράφηκε παγκοσμίως μια κίνηση 31,7 εκατομμύρια επιβατών η οποία ξεπέρασε ήδη και τα υψηλά αποτελέσματα του 2019 κατά περίπου 7%, με προοπτική για το 2024 να αναμένουμε μια περαιτέρω αύξηση του 8% περίπου. Επίσης, αναμένουμε μέχρι το έτος 2028 μια ανάλογη ετήσια επιπλέον αύξηση που θα κυμαίνεται από 8% – 10%.
Στα 34 με 35 εκατομμύρια οι επιβάτες
Tο έτος 2024, ο κλάδος προβλέπεται να ξεπεράσει τα 34 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας, ίσως να πλησιάσει και τα 35 εκατομμύρια, σημειώνει ο κ. Κόντες.
Ο τομέας της Κρουαζιέρας ήταν πράγματι ο κλάδος του τουρισμού που είχε πληγεί δραματικά την περίοδο του κορονοϊού, αλλά γεγονός είναι ότι η επανεργοποίηση του κλάδου μέσα στα έτη που ακολούθησαν ήταν εκπληκτική σε οργάνωση, αλλά και στην εκ νέου αλματώδη ανάπτυξη φθάνοντας και υπερβαίνοντας νωρίτερα από το προβλεπόμενο διάστημα την κίνηση του 2019.
Το έτος 2022, ο τουρισμός της Κρουαζιέρας είχε φθάσει στο 90% του οικονομικού αποτελέσματος του έτους 2019, παρόλο που ο αριθμός των επιβατών δεν ήταν μεγαλύτερος του 70% του έτους 2019. Αυτό βέβαια σημειώθηκε λόγω του περιορισμού της πληρότητας των πλοίων, αλλά και λόγω
της αύξησης της τουριστικής κίνησης με luxury πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους., εξηγεί ο κ. Κόντες.
Αύξηση της χωρητικότητας
Η παγκόσμια χωρητικότητα επιβατών, όπως εκτιμά ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, προβλέπεται να αυξηθεί από 677.000 κλίνες το έτος 2024, σε 745.000 το 2028. Οι νέες κατασκευές επανήλθαν σε επίπεδα εποχής προ κορονοϊού. Αύξηση παρατηρείται και στα μικρά luxury κρουαζιερόπλοια (expeditions) αλλά και στα μεσαίου μεγέθους. Mega cruisers συνεχίζονται να κατασκευάζονται αλλά σε μικρότερο αριθμό από την προ covid εποχή.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι εταιρείες Κρουαζιέρας επενδύουν ιδιαίτερα υψηλά ποσά στην τεχνολογία πρόωσης και στην βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας μετατροπής χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στο μέλλον για τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται, κάνοντας βέβαια μεγάλες έρευνες και μελέτες με σκοπό την ελαχιστοποίηση εκπομπής σε άνθρακα με απώτερο σκοπό να μηδενιστεί το έτος 2050.
Η συνεισφορά του κλάδου
Τέλος όπως σημειώνει ο κ. Κόντες, η συνεισφορά του κλάδου, στην παγκόσμια οικονομία το 2022 ήταν 138 δις. δολ ενώ το 2023 έφτασε τα 150δις. δολ.
Επίσης, το έτος 2022 υπήρχε απασχόληση σε 1,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, ενώ το 2023 υπολογίζεται ότι έφθασαν στα 1,26 εκατομμύρια. Οι μισθοί που πληρώθηκαν το 2022 έφθασαν στα 43 δις. δολ, και το 2023 στα 45 δις. δολ. Τέλος, ένα ποσοστό επιβατών Κρουαζιέρας της τάξεως του 55% δηλώνουν ότι είναι τουρίστες που επιστρέφουν για διακοπές σε ορισμένους προορισμούς με σχετικό όφελος στο γενικό τουριστικό ρεύμα.
Στη συνέχεια ο κ. Κόντες παραθέτει δυο πίνακες με τις περιοχές που συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα μερίδια κρουαζιέρας και τις περιοχές από τις οποίες προέρχονται οι περισσότεροι επιβάτες κρουαζιέρας
Οι πρώτες σε προτίμηση περιοχές για κρουαζιέρα
H Καραϊβική ήταν και παραμένει στην κορυφή των ταξιδιωτικών προτιμήσεων διακινώντας το 35,8% του κλάδου και ακολουθεί η Μεσόγειος με ποσοστό 18,6%. Η Βόρειος Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι στην Τρίτη θέση με ποσοστό 13,1%, ενώ πολύ μακριά ακολουθούν οι παγκόσμιες κρουαζιέρες (5,4%), η Ασία/Κίνα (4,5%), Αυστραλία / Νέα Ζηλανδία / Ειρηνικός (4,8%) , Αλάσκα (5,7%), Νότιος Αμερική (3,1%) και άλλοι προορισμοί (9%)
Οι επιβάτες που θα διακινηθούν παγκοσμίως υπολογίζεται ότι προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (15,7 εκατ.) , Γερμανία / Ολλανδία ( 3,8 εκατ), Ηνωμένο Βασίλειο ( 2,6 εκατ), Αυστραλία / Νέα Ζηλανδία (1,7 εκατ), Κίνα / Ασία ( 1,8 εκατ), Καναδάς (1,18 εκατ), Ιταλία ( 0,9 εκατ), Ισπανία ( 0,6 εκατ) κ.λ.π..
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ της φημισμένης Ναυτικής Ακαδημίας της Μασαχουσέτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/103f69ad-0a97-471d-a45d-59122224b19f-600x400.jpg)
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ της φημισμένης Ναυτικής Ακαδημίας της Μασαχουσέτης
Τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα έλαβε ο Βαγγέλης Μαρινάκης από την πιο φημισμένη ναυτική ακαδημία των ΗΠΑ
![Λιμάνια: Εξετάζεται η τοποθέτηση slots όπως στα αεροδρόμια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/limani-iraklio-600x344.jpg)
Slots στα λιμάνια όπως στα αεροδρόμια – Τι μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας
Τα slots, που είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, εξασφαλίζουν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου – Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia-600x375.jpg)
Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου - Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών
![Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/container-ship-6631117_1280-600x400.jpg)
Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Το 2022 η απόδοση του κεφαλαίου των ναυτιλιακών εταιρειών ξεπέρασε το 40%
![Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Marinakis_New_York_01-600x400.jpeg)
Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία
Μιλώντας στο πλαίσιο του Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε για τη ναυτιλία, τη ναυτιλιακή τεχνολογία, την προστασία του περιβάλλοντος και το πάθος για το ποδόσφαιρο
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της