Η Washington Post, η εφημερίδα την οποία αγόρασε ο Τζεφ Μπέζος το 2013, δεν τα πάει καλά. Βρίσκεται σε μια κρίσιμη περίοδο με τα έσοδά της να λιγοστεύουν και το κοινό της να συρρικνώνεται.
Αναγνωρίζοντας μια δύσκολη κατάσταση, ο ιδρυτής της Amazon θέλει να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας της. Μάλιστα όπως αναφέρει το Business Insider, ο Μπέζος φαίνεται πως θέλει να μετατρέψει την Post σε μια νέα έκδοση του BuzzFeed, ενός μέσου μεσουράνησε την προηγούμενη δεκαετία.
Παραιτήθηκε η διευθύντρια της Washington Post – Το παρασκήνιο
Το σχέδιο αλά Buzzfeed
Σε μία ανακοίνωσή του, ο Γουίλ Λιούις, CEO και εκδότης του εν λόγω μέσου ανέφερε: «Είμαι ενθουσιασμένος που σας ενημερώνω ότι αργότερα φέτος θα εγκαινιάσουμε ένα νέο τμήμα της ειδησεογραφικής υπηρεσίας που θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στην καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού που θέλει να καταναλώνει και να πληρώνει για ειδήσεις διαφορετικά από τις παραδοσιακές προσφορές. Αυτό το τρίτο τμήμα ειδήσεων θα αποτελείται από δημοσιογραφία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και θα λειτουργεί χωριστά από την κύρια ειδησεογραφική λειτουργία. Στόχος είναι να παρέχει στα εκατομμύρια των Αμερικανών – που αισθάνονται ότι οι παραδοσιακές ειδήσεις δεν είναι γι’ αυτούς αλλά εξακολουθούν να θέλουν να ενημερώνονται – συναρπαστικές και ακριβείς ειδήσεις εκεί που βρίσκονται και με το στυλ που θέλουν».
Αυτά δεν παρέχει βέβαια πολλές πληροφορίες και υπάρχουν μερικά βασικά ερωτήματα που μένουν αναπάντητα. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά σαφές ότι ο Λιούις, που τοποθετήθηκε από τον Μπέζος το περασμένο φθινόπωρο, εξέτασε την υφιστάμενη επιχειρηματική στρατηγική της Washington Post, το να είναι δηλαδή μια εφημερίδα με εθνική εμβέλεια και ένα συνδρομητικό μοντέλο εσόδων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτό δεν λειτουργεί. Ένας εκπρόσωπος δημοσίων σχέσεων της Washington Post τόνισε στο Business Insider ότι προς το παρόν το σχέδιο για τη νέα αίθουσα σύνταξης να δημοσιεύει όλη της τη δουλειά στον υπάρχοντα ιστότοπο και τις εφαρμογές της Post.
Είναι πιθανό ότι κάποιο είδος συνδρομής μπορεί να είναι μέρος του νέου πράγματος. Σίγουρα φαίνεται ότι ο στόχος είναι να δημιουργηθούν ειδήσεις και ειδησεογραφικό υλικό που να φτάνει σε πολύ μεγαλύτερο κοινό από ό,τι σήμερα, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και την αξιοποίηση των προβολών για έσοδα από διαφημίσεις.
Και αν αυτό ακούγεται οικείο, είναι επειδή είδαμε πολλά από αυτά στον τελευταίο γύρο των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης, όπου εταιρείες όπως το BuzzFeed και το Vice προσκολλήθηκαν στο άρμα του Facebook και την ανοδική του τροχιά. Το πρόβλημα εκεί προέκυψε όταν οι στόχοι του Facebook απέκλιναν από τους στόχους των εκδοτών, με τους εκδότες να παραγκωνίζονται.
Έχει πιθανότητες επιτυχίας;
Αυτό δεν σημαίνει ότι η λειτουργία μιας μεγάλης, ως επί το πλείστον δωρεάν, βασισμένης στη διαφήμιση εταιρείας ψηφιακών μέσων είναι βέβαιο ότι θα αποτύχει. Η Daily Mail για παράδειγμα, έχει δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη επιχείρηση με δωρεάν περιεχόμενο και άρθρα που προσελκύουν πολλά κλικς.
Είναι επίσης λογικό ένας νέος διευθυντής να εμφανιστεί στη δουλειά του, να εκτιμήσει ότι ο παλιός τρόπος δεν λειτουργούσε και να θελήσει να κάνει μια δραματική στροφή. Και επειδή πολλοί εκδότες βασίζονται όλο και περισσότερο στις συνδρομές αντί για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν σημαίνει ότι έχουν και δίκιο.
Το πιο ανησυχητικό μέρος του σχεδίου του Λιούις είναι ότι τώρα έχει δύο σχέδια: Ένα είναι η Washington Post, η οποία πιθανότατα θα συνεχίσει να ενεργεί όπως η παλιά Washington Post. Και υπάρχει η νέα, ανώνυμη έκδοση της Washington Post, η οποία θα λειτουργεί πολύ διαφορετικά.
Και ενώ ο Λιούις μπορεί να περιμένει να υπάρξει κάποια συνέργεια μεταξύ των δύο δραστηριοτήτων, με την υπάρχουσα ομάδα πωλήσεων-διαφημίσεων, να λέει ότι η νέα λειτουργία θα της δώσει τη δυνατότητα να προσεγγίσει ένα διαφορετικό σύνολο πελατών, αυτό δεν μπορεί να πάει τόσο μακριά. Αν αυτό το πράγμα πετύχει, θα είναι επειδή έχει βρει τον τρόπο να λειτουργεί δύο αίθουσες σύνταξης, με δύο διαφορετικούς στόχους, σε ένα περιβάλλον που είναι τόσο δύσκολο που μπορεί να κερδίσει την υπομονή ενός από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.
Latest News
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν