![Σούπερ μάρκετ: Ποιες οι 25 δημοφιλέστερες ελληνικές μάρκες – Η εκτόξευση της ΣΕΡΓΑΛ [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_milk_buying-1.png)
Η πληθωριστική κρίση, η αναγκαστική στροφή στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές, αλλά και ένας εθνοκεντρικός καταναλωτισμός κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν το αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Brand Footprint της Kantar, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές ημέρες, τα ελληνικά brands κατέχουν το 50% στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast-Moving Consumer Goods).
Ακρίβεια: Τίτλοι τέλους για τα «ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος για 1.500 προϊόντα
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το σήμα «Παπαδοπούλου» καταγράφοντας μάλιστα μεγαλύτερη άνοδο από την Coca – Cola η οποία βρισκόταν στην κορυφή έως το 2022, αν και ο γίγαντας των αναψυκτικών εξακολουθεί είναι το κορυφαίο brand στον κλάδο των ροφημάτων και ποτών. Επιπλέον η εμβληματική μάρκα «Παπαδοπούλου» διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand στον κλάδο των τροφίμων.
Οι εκπλήξεις
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων την έκπληξη έκανε μια ελληνική μάρκα που δεν έχει πανελλαδική διανομή, καθώς κυκλοφορεί στη Βόρεια Ελλάδα, από την Κατερίνη μέχρι τον Έβρο.
Ο λόγος για τη γαλακτοβιομηχανία ΣΕΡΓΑΛ (Σερραϊκή Βιομηχανία Γάλακτος), το εμπορικό σήμα της οποίας παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη άνοδο σε σχέση με τα 50 brands που αγοράζονται περισσότερο στην Ελλάδα κατάφερε και μπήκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα.
Η ΣΕΡΓΑΛ Α.Ε ιδρύθηκε το 1964 από την Αγροτική τράπεζα της Ελλάδος και το 1995 η βιομηχανία πωλήθηκε μέσω δημοπρασίας στον Αντώνη Μπούρα οπότε και άρχισε η σταδιακά ανοδική της πορεία. Σήμερα η ΣΕΡΓΑΛ διαθέτει 30 κωδικούς, εκ των οποίων το 60% αφορά την κατηγορία του γάλακτος και το 40% την κατηγορία του γιαουρτιού.
Από την άλλη άλμα για δεύτερη χρονιά έκανε το εμπορικό σήμα «Κατσέλης», καθώς βρέθηκε στην 11η θέση το 2023 από την 17η το 2022. Ας σημειωθεί πως η μάρκα «Κατσέλης» βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα όσον αφορά τα τρόφιμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι η μελέτη Brand Footprint 2024 παρουσιάζει τις επιδόσεις των brands για το 2023.
Το top3 των υψηλότερων επιδόσεων όσον αφορά την ανέλιξη συμπληρώνει το σήμα «Always», αν και στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρείας ΜΕΓΑ Α.Ε. καταλαμβάνει την κορυφή.
Στα γαλακτοκομικά το ΝΟΥΝΟΥ βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, ξεπερνώντας την Όλυμπος που έχασε την πρωτιά, ενώ στην πρώτη πεντάδα ανέβηκαν μία θέση Βιτάμ και Μεβγάλ, ενώ το ΝΟΥΝΟΥ Family έχασε μία θέση.
Στα ροφήματα και στα αναψυκτικά την έκπληξη έκανε το σήμα του ελληνικού καφέ «Παπαγάλος Λουμίδη» που πλασαρίστηκε στη δεύτερη θέση προσπερνώντας το Nescafe.
Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού στην πρώτη θέση βρίσκεται η μάρκα Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ το top5 συμπληρώνεται από τα εμπορικά σήματα Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.
Μεθοδολογία
Η κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων γίνεται μέσω του «εργαλείου» Consumer Reach Points – CRP, δηλαδή με βάση το πόσες φορές επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, οι ερευνητές της Kantar εξετάζουν πόσες οικογένειες αγόρασαν μία μάρκα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο και πόσο συχνά.
Το CRP υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τρία μεγέθη: τον αριθμό των νοικοκυριών σε μια χώρα, τον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τη μάρκα (διείσδυση) και αριθμό των αλληλεπιδράσεων με αυτήν την μάρκα κατά τη διάρκεια ενός έτους (συχνότητα) και εκφράζεται σε εκατομμύρια.


Latest News

DBRS: Πώς χτυπά ο εμπορικός πόλεμος τις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τι λέει για Πειραιώς και Alpha
Στο μικροσκόπιο της DBRS βρέθηκαν 50 τράπεζες στην Ευρώπη - Τι βλέπει για την αύξηση του κόστους κινδύνου

Η Metlen ενισχύει την παρουσία της στην Ιταλία - Σε λειτουργία 2 νέα φωτοβολταϊκά
Με συνολική ισχύ 51 MWp, τα δύο πάρκα θα παράγουν ετησίως 89 GWh ανανεώσιμης ενέργειας

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

H Interamerican παρούσα στις εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον
H Interamerican συμμετείχε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, στηρίζοντας ως Silver Sponsor τον θεσμό παγκόσμιου κύρους

Αύξηση 8% στις πωλήσεις της Jumbo - Ο αστερίσκος του Μαρτίου και το πρόσημο του Απριλίου
Γιατί οι πωλήσεις τον Μάρτιο του 2025 καταγράφονται μειωμένες κατά -2% - Οι εκτιμήσεις της Jumbo

«Πράσινο φως» από την ΤτΕ για τη λειτουργία της ELGRE - Τι θα παρέχει στους πελάτες
Πρόεδρος της ELGRE ΑΕ είναι ο επιχειρηματίας κ. Στέλιος Αργυράκης και Διευθύνων σύμβουλος ο κ. Γρηγόρης Μιχαηλίδης

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις των σουπερ μάρκετ και το 2025 - Τι λένε οι CEOs για τον Κώδικα Δεοντολογίας
Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ οι πώλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα κινηθούν ανοδικά - Τα FMCGs αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία

IWG: Επεκτείνει τη διεθνή της παρουσία με 899 νέες τοποθεσίες το 2024
Ιδιοκτήτες ακινήτων και επενδυτές αξιοποιούν τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ευέλικτους χώρους και υβριδικές πλατφόρμες εργασίας

Πρέσβης των Πειραϊκών επιχειρήσεων στη διεθνή έκθεση της Αλγερίας το ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ υπενθύμισε ότι η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που συνήψαν διπλωματικές σχέσεις με την Αλγερία

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά