![Σούπερ μάρκετ: Ποιες οι 25 δημοφιλέστερες ελληνικές μάρκες – Η εκτόξευση της ΣΕΡΓΑΛ [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_milk_buying-1.png)
Η πληθωριστική κρίση, η αναγκαστική στροφή στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές, αλλά και ένας εθνοκεντρικός καταναλωτισμός κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν το αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Brand Footprint της Kantar, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές ημέρες, τα ελληνικά brands κατέχουν το 50% στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast-Moving Consumer Goods).
Ακρίβεια: Τίτλοι τέλους για τα «ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος για 1.500 προϊόντα
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το σήμα «Παπαδοπούλου» καταγράφοντας μάλιστα μεγαλύτερη άνοδο από την Coca – Cola η οποία βρισκόταν στην κορυφή έως το 2022, αν και ο γίγαντας των αναψυκτικών εξακολουθεί είναι το κορυφαίο brand στον κλάδο των ροφημάτων και ποτών. Επιπλέον η εμβληματική μάρκα «Παπαδοπούλου» διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand στον κλάδο των τροφίμων.
Οι εκπλήξεις
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων την έκπληξη έκανε μια ελληνική μάρκα που δεν έχει πανελλαδική διανομή, καθώς κυκλοφορεί στη Βόρεια Ελλάδα, από την Κατερίνη μέχρι τον Έβρο.
Ο λόγος για τη γαλακτοβιομηχανία ΣΕΡΓΑΛ (Σερραϊκή Βιομηχανία Γάλακτος), το εμπορικό σήμα της οποίας παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη άνοδο σε σχέση με τα 50 brands που αγοράζονται περισσότερο στην Ελλάδα κατάφερε και μπήκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα.
Η ΣΕΡΓΑΛ Α.Ε ιδρύθηκε το 1964 από την Αγροτική τράπεζα της Ελλάδος και το 1995 η βιομηχανία πωλήθηκε μέσω δημοπρασίας στον Αντώνη Μπούρα οπότε και άρχισε η σταδιακά ανοδική της πορεία. Σήμερα η ΣΕΡΓΑΛ διαθέτει 30 κωδικούς, εκ των οποίων το 60% αφορά την κατηγορία του γάλακτος και το 40% την κατηγορία του γιαουρτιού.
Από την άλλη άλμα για δεύτερη χρονιά έκανε το εμπορικό σήμα «Κατσέλης», καθώς βρέθηκε στην 11η θέση το 2023 από την 17η το 2022. Ας σημειωθεί πως η μάρκα «Κατσέλης» βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα όσον αφορά τα τρόφιμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι η μελέτη Brand Footprint 2024 παρουσιάζει τις επιδόσεις των brands για το 2023.
Το top3 των υψηλότερων επιδόσεων όσον αφορά την ανέλιξη συμπληρώνει το σήμα «Always», αν και στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρείας ΜΕΓΑ Α.Ε. καταλαμβάνει την κορυφή.
Στα γαλακτοκομικά το ΝΟΥΝΟΥ βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, ξεπερνώντας την Όλυμπος που έχασε την πρωτιά, ενώ στην πρώτη πεντάδα ανέβηκαν μία θέση Βιτάμ και Μεβγάλ, ενώ το ΝΟΥΝΟΥ Family έχασε μία θέση.
Στα ροφήματα και στα αναψυκτικά την έκπληξη έκανε το σήμα του ελληνικού καφέ «Παπαγάλος Λουμίδη» που πλασαρίστηκε στη δεύτερη θέση προσπερνώντας το Nescafe.
Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού στην πρώτη θέση βρίσκεται η μάρκα Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ το top5 συμπληρώνεται από τα εμπορικά σήματα Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.
Μεθοδολογία
Η κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων γίνεται μέσω του «εργαλείου» Consumer Reach Points – CRP, δηλαδή με βάση το πόσες φορές επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, οι ερευνητές της Kantar εξετάζουν πόσες οικογένειες αγόρασαν μία μάρκα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο και πόσο συχνά.
Το CRP υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τρία μεγέθη: τον αριθμό των νοικοκυριών σε μια χώρα, τον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τη μάρκα (διείσδυση) και αριθμό των αλληλεπιδράσεων με αυτήν την μάρκα κατά τη διάρκεια ενός έτους (συχνότητα) και εκφράζεται σε εκατομμύρια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Θεοδωρικάκος: Η συνεργασία της Πολιτείας με τα επιμελητήρια θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-5-600x488.jpeg)
Θα ενισχυθεί περαιτέρω η συνεργασία Πολιτείας - επιμελητηρίων
Συνάντηση με το προεδρείο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος είχε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
![Χαρδούβελης στο Economist: Βλέπει συνέχεια στα κέρδη των τραπεζών – Οι 3 προκλήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/photo_2022-03-30_13-59-36-600x408.jpg)
Χαρδούβελης: Βλέπει συνέχεια στα κέρδη των τραπεζών - Οι 3 προκλήσεις
Ο κ. Χαρδούβελης ανέφερε μιλώντας στο Economist ότι την τελευταία δεκαετία οι ελληνικές τράπεζες έχουν γυρίσει οριστικά σελίδα
![Επενδύσεις: Τι χρειάζονται οι επιχειρήσεις – Τι είπε ο Παπακωνσταντίνου της Ideal στον Economist](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/papakonstantinou-ideal.png)
Παπακωνσταντίνου (Ideal): Τα ιδιωτικά κεφάλαια καταλύτης για την ανάπτυξη
Tο κεφάλαιο που θα βοηθήσει για ουσιαστική ανάπτυξη είναι το ιδιωτικό, είπε ο Παπακωνσταντίνου της Ideal στο συνέδριο του Economist
![Μισθοί: Κατά 7,4% αυξήθηκαν οι αμοιβές των στελεχών στις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/stelexi-1-600x399.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι μισθοί για τους μάνατζερ των εισηγμένων στο ΧΑ [πίνακες]
Τι δείχνει έρευνα της Grant Thornton για τις αμοιβές των στελεχών στις εισηγμένες
![Economist: Μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις στο επίκεντρο – Τι θέλουν οι επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/economist-600x339.jpg)
Economist: Τα «θέλω» των ξένων επενδυτών για να έρθουν στην Ελλάδα
«Οι επενδυτές καταλαβαίνουν ότι αυτή η κυβέρνηση έχει μπροστά της μία καθαρή τριετία και είναι δεσμευμένη στην προσέλκυση επενδύσεων», είπε ο Μάκης Βορίδης
![HELLENiQ ENERGY: Επιβραβεύει αριστούχους απόφοιτους Λυκείου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/HELLENIQ-ENERGY-600x400.jpg)
Αριστούχους απόφοιτους Λυκείου επιβραβεύει η HELLENiQ ENERGY
Από το 2009 μέχρι και σήμερα η HELLENiQ ENERGY έχει βραβεύσει συνολικά 4.614 άριστους μαθητές και μαθήτριες από Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια
![Motor Oil: Χορηγός για 11 αθλητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/MOTOR_OIL_ELLAS-600x400.jpg)
Η Motor Oil χορηγός για 11 αθλητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Το 2024, ο Όμιλος Motor Oil πραγματοποίησε περισσότερες από 30 αθλητικές χορηγίες σε αθλητές και αθλήτριες από όλη την Ελλάδα
![ΕΥ Ελλάδος: Υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_photo1-600x403.jpg)
Μνημόνιο συνεργασίας ΕΥ Ελλάδος με Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Η ΕΥ Ελλάδος και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας θα επιδιώξουν κοινές πρωτοβουλίες σε μια σειρά από τομείς
![Μπουρλά στο Economist: Βασικός υποστηρικτής της καινοτομίας στην ΕΕ η Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/albertbourla34-1200x800-600x400.jpg)
Μπουρλά στο Economist: Βασικός υποστηρικτής της καινοτομίας στην ΕΕ η Ελλάδα
Ο CEO της Pfizer, Αλμπερτ Μπουρλά, μίλησε στο Economist «Αnnual Economist Government Roundtable», που διεξάγεται στην Αθήνα.
![Motor Oil: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_motor_oil_ellaktor241-600x352.png)
Motor Oil: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ
Τι αναφέρει η εταιρεία