Η πληθωριστική κρίση, η αναγκαστική στροφή στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές, αλλά και ένας εθνοκεντρικός καταναλωτισμός κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν το αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Brand Footprint της Kantar, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές ημέρες, τα ελληνικά brands κατέχουν το 50% στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast-Moving Consumer Goods).
Ακρίβεια: Τίτλοι τέλους για τα «ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος για 1.500 προϊόντα
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το σήμα «Παπαδοπούλου» καταγράφοντας μάλιστα μεγαλύτερη άνοδο από την Coca – Cola η οποία βρισκόταν στην κορυφή έως το 2022, αν και ο γίγαντας των αναψυκτικών εξακολουθεί είναι το κορυφαίο brand στον κλάδο των ροφημάτων και ποτών. Επιπλέον η εμβληματική μάρκα «Παπαδοπούλου» διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand στον κλάδο των τροφίμων.
Οι εκπλήξεις
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων την έκπληξη έκανε μια ελληνική μάρκα που δεν έχει πανελλαδική διανομή, καθώς κυκλοφορεί στη Βόρεια Ελλάδα, από την Κατερίνη μέχρι τον Έβρο.
Ο λόγος για τη γαλακτοβιομηχανία ΣΕΡΓΑΛ (Σερραϊκή Βιομηχανία Γάλακτος), το εμπορικό σήμα της οποίας παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη άνοδο σε σχέση με τα 50 brands που αγοράζονται περισσότερο στην Ελλάδα κατάφερε και μπήκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα.
Η ΣΕΡΓΑΛ Α.Ε ιδρύθηκε το 1964 από την Αγροτική τράπεζα της Ελλάδος και το 1995 η βιομηχανία πωλήθηκε μέσω δημοπρασίας στον Αντώνη Μπούρα οπότε και άρχισε η σταδιακά ανοδική της πορεία. Σήμερα η ΣΕΡΓΑΛ διαθέτει 30 κωδικούς, εκ των οποίων το 60% αφορά την κατηγορία του γάλακτος και το 40% την κατηγορία του γιαουρτιού.
Από την άλλη άλμα για δεύτερη χρονιά έκανε το εμπορικό σήμα «Κατσέλης», καθώς βρέθηκε στην 11η θέση το 2023 από την 17η το 2022. Ας σημειωθεί πως η μάρκα «Κατσέλης» βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα όσον αφορά τα τρόφιμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι η μελέτη Brand Footprint 2024 παρουσιάζει τις επιδόσεις των brands για το 2023.
Το top3 των υψηλότερων επιδόσεων όσον αφορά την ανέλιξη συμπληρώνει το σήμα «Always», αν και στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρείας ΜΕΓΑ Α.Ε. καταλαμβάνει την κορυφή.
Στα γαλακτοκομικά το ΝΟΥΝΟΥ βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, ξεπερνώντας την Όλυμπος που έχασε την πρωτιά, ενώ στην πρώτη πεντάδα ανέβηκαν μία θέση Βιτάμ και Μεβγάλ, ενώ το ΝΟΥΝΟΥ Family έχασε μία θέση.
Στα ροφήματα και στα αναψυκτικά την έκπληξη έκανε το σήμα του ελληνικού καφέ «Παπαγάλος Λουμίδη» που πλασαρίστηκε στη δεύτερη θέση προσπερνώντας το Nescafe.
Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού στην πρώτη θέση βρίσκεται η μάρκα Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ το top5 συμπληρώνεται από τα εμπορικά σήματα Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.
Μεθοδολογία
Η κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων γίνεται μέσω του «εργαλείου» Consumer Reach Points – CRP, δηλαδή με βάση το πόσες φορές επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, οι ερευνητές της Kantar εξετάζουν πόσες οικογένειες αγόρασαν μία μάρκα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο και πόσο συχνά.
Το CRP υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τρία μεγέθη: τον αριθμό των νοικοκυριών σε μια χώρα, τον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τη μάρκα (διείσδυση) και αριθμό των αλληλεπιδράσεων με αυτήν την μάρκα κατά τη διάρκεια ενός έτους (συχνότητα) και εκφράζεται σε εκατομμύρια.
Latest News
LC Waikiki, Penti, Madame Coco - Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα
Από την LC Waikiki στην Madame Coco - Ποιο είναι το οικονομικό αποτύπωμα των Τούρκων λιανέμπορων στην ελληνική αγορά - Οι 7 τούρκικες αλυσίδες που ήρθαν, είδαν και δεν… νίκησαν
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»