Η πληθωριστική κρίση, η αναγκαστική στροφή στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές, αλλά και ένας εθνοκεντρικός καταναλωτισμός κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν το αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Brand Footprint της Kantar, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές ημέρες, τα ελληνικά brands κατέχουν το 50% στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast-Moving Consumer Goods).

Ακρίβεια: Τίτλοι τέλους για τα «ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος για 1.500 προϊόντα

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το σήμα «Παπαδοπούλου» καταγράφοντας μάλιστα μεγαλύτερη άνοδο από την Coca – Cola η οποία βρισκόταν στην κορυφή έως το 2022, αν και ο γίγαντας των αναψυκτικών εξακολουθεί είναι το κορυφαίο brand στον κλάδο των ροφημάτων και ποτών. Επιπλέον η εμβληματική μάρκα «Παπαδοπούλου» διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand στον κλάδο των τροφίμων.

Οι εκπλήξεις

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων την έκπληξη έκανε μια ελληνική μάρκα που δεν έχει πανελλαδική διανομή, καθώς κυκλοφορεί στη Βόρεια Ελλάδα, από την Κατερίνη μέχρι τον Έβρο.

Ο λόγος για τη γαλακτοβιομηχανία ΣΕΡΓΑΛ (Σερραϊκή Βιομηχανία Γάλακτος), το εμπορικό σήμα της οποίας παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη άνοδο σε σχέση με τα 50 brands που αγοράζονται περισσότερο στην Ελλάδα κατάφερε και μπήκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα.

Η ΣΕΡΓΑΛ Α.Ε ιδρύθηκε το 1964 από την Αγροτική τράπεζα της Ελλάδος και το 1995 η βιομηχανία πωλήθηκε μέσω δημοπρασίας στον Αντώνη Μπούρα οπότε και άρχισε η σταδιακά ανοδική της πορεία. Σήμερα η ΣΕΡΓΑΛ διαθέτει 30 κωδικούς, εκ των οποίων το 60% αφορά την κατηγορία του γάλακτος και το 40% την κατηγορία του γιαουρτιού.

Από την άλλη άλμα για δεύτερη χρονιά έκανε το εμπορικό σήμα «Κατσέλης», καθώς βρέθηκε στην 11η θέση το 2023 από την 17η το 2022. Ας σημειωθεί πως η μάρκα «Κατσέλης» βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα όσον αφορά τα τρόφιμα.

Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι η μελέτη Brand Footprint 2024 παρουσιάζει τις επιδόσεις των brands για το 2023.

Το top3 των υψηλότερων επιδόσεων όσον αφορά την ανέλιξη συμπληρώνει το σήμα «Always», αν και στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρείας ΜΕΓΑ Α.Ε. καταλαμβάνει την κορυφή.

Στα γαλακτοκομικά το ΝΟΥΝΟΥ βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, ξεπερνώντας την Όλυμπος που έχασε την πρωτιά, ενώ στην πρώτη πεντάδα ανέβηκαν μία θέση Βιτάμ και Μεβγάλ, ενώ το ΝΟΥΝΟΥ Family έχασε μία θέση.

Στα ροφήματα και στα αναψυκτικά την έκπληξη έκανε το σήμα του ελληνικού καφέ «Παπαγάλος Λουμίδη» που πλασαρίστηκε στη δεύτερη θέση προσπερνώντας το Nescafe.

Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού στην πρώτη θέση βρίσκεται η μάρκα Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ το top5 συμπληρώνεται από τα εμπορικά σήματα Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.

Μεθοδολογία

Η κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων γίνεται μέσω του «εργαλείου» Consumer Reach Points – CRP, δηλαδή με βάση το πόσες φορές επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους.

Ειδικότερα, οι ερευνητές της Kantar εξετάζουν πόσες οικογένειες αγόρασαν μία μάρκα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο και πόσο συχνά.

Το CRP υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τρία μεγέθη: τον αριθμό των νοικοκυριών σε μια χώρα, τον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τη μάρκα (διείσδυση) και αριθμό των αλληλεπιδράσεων με αυτήν την μάρκα κατά τη διάρκεια ενός έτους (συχνότητα) και εκφράζεται σε εκατομμύρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις