Άνοιξε χθες τις πύλες της η κορυφαία διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2024» στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo και θα διαρκέσει έως τις 7 Ιουνίου, με τον ελληνικό εφοπλισμό να υποδέχεται τους παγκόσμιους καλεσμένους του, διατηρώντας την ηγετική του θέση σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkosns.
Υποδεχόμενος τα «Ποσειδώνια» ο Stephen Gordon, Διευθύνων Σύμβουλος της Clarksons Research επισημαίνει σε μία ανάλυση του για την ελληνική ναυτιλία, ότι συνεχίζει να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς ελέγχει το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας μετρούμενης σε dwt.
Ήρθε το niologio.gov.gr, για την εγγραφή πλοίων στην ελληνική σημαία
Το μυστικά της επιτυχίας των ελλήνων πλοιοκτητών είναι σύμφωνα με τον επικεφαλής της Clarkosns Research η ισχυρή ρευστότητα και η χαμηλή μόχλευση, το ένστικτο συγχρονισμού με όλους τους κύκλους της αγοράς, η γρήγορη λήψη αποφάσεων, η ιστορική κληρονομιά, η συνεχής βελτίωση της διαχείρισης από γενεά σε γενεά της ενίοτε δύσκολης αλλαγής γενεών, η τεχνογνωσία, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα.
Η ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλίας, είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτη, τονίζει ο κ. Gordon αν αναλογιστεί κανείς ότι ο ελληνόκτητος στόλος εξυπηρετεί πρωτίστως το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο καθώς το ελληνικό (εισαγωγές-εξαγωγές) είναι μικρότερο του 1% του διεθνούς, όταν για παράδειγμα το κινεζικό θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί το 25% του παγκοσμίου.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας, 427 εκατ. dwt, εξακολουθούν να κατατάσσονται στην πρώτη θέση. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι αξίας 183 δισ. δολ. ενώ η χώρα μας ελέγχει το 22% του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και βρίσκεται τη δεύτερη θέση πίσω από την Κίνα και το 23% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων κρατώντας την πρώτη θέσης το κλάδο. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση των ελλήνων εφοπλιστών στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου όπου αύξησαν το μερίδιο τους στο παγκόσμιο στόλο στο 21% όταν το 2013 κατείχαν μόλις το 3%.
Η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί οριακά στο 7%, εν μέρει λόγω της αύξησης του στόλου των πλοίων που ανήκουν στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Έχοντας κάνει «κράτει» δυο χρόνια στις νέες παραγγελίες πλοίων στη συνέχεια οι έλληνες εφοπλιστές ξεκίνησαν νέες επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία, με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να φθάσει σε αξία τα 40 δισ. δολάρια και σε μεταφορική ικανότητα τα 49 εκατ. dwt,,και να αποτελεί τώρα το 12% του υφιστάμενου στόλου από 7% το 2012.
Παράλληλα οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν σημαντικό ρόλο στις αγοραπωλησίες πλοίων από δεύτερο χέρι καθώς συμμετέχουν στο ένα τρίτο αυτών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο ελληνόκτητος στόλος ανήκει σε περίπου 700 ναυτιλιακές εταιρείες με ένα μέσο στόλο επτά πλοίων. Το 80% της χωρητικότητας είναι ιδιόκτητο, με το υπόλοιπο να ανήκει σε εταιρείες που είναι εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο.
Η δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας, θα αναδειχθεί και στα φετινά Ποσειδώνια. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν σήμερα το απόγευμα. Στην τελετή θα χαιρετήσουν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κα. Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η φετινή έκθεση είναι η μεγαλύτερη σε έκταση στην 60χρονη ιστορία του θεσμού, καθώς οι ανάγκες των διοργανωτών έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τον διαθέσιμο εκθεσιακό χώρο.
Τα Ποσειδώνια 2024 φιλοξενούν 2.030 εταιρείες από 82 χώρες από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, ενώ αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 40.000 επαγγελματίες της ναυτιλίας.
Τα φετινά Ποσειδώνια φιλοξενούν 23 Εθνικά Περίπτερα. Σημαντικότερη αύξηση κατέγραψε η Κίνα, η οποία μετά την πανδημία επανήλθε ισχυρότερη, με 180 εταιρείες, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 50% στις συμμετοχές. Ακολουθεί η Τουρκία με άνοδο 10%. Τα φετινά Ποσειδώνια είναι και τα μεγαλύτερα σε διάρκεια, καθώς πλέον είναι ένα γεγονός δύο εβδομάδων, με ένα Πρόγραμμα 68 Συνεδρίων και Σεμιναρίων, τόσο εντός όσο και εκτός του εκθεσιακού κέντρου. Η Έκθεση εκτιμάται ότι συνεισφέρει πάνω από 80 εκατ. ευρώ στην τοπική και εθνική οικονομία. Τα έσοδα αυτά προέρχονται από τη φιλοξενία χιλιάδων ανθρώπων, κατασκευές περιπτέρων, μεταφορές και εκτελωνισμούς, εταιρικές εκδηλώσεις κ.ά.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους