Άνοιξε χθες τις πύλες της η κορυφαία διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2024» στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo και θα διαρκέσει έως τις 7 Ιουνίου, με τον ελληνικό εφοπλισμό να υποδέχεται τους παγκόσμιους καλεσμένους του, διατηρώντας την ηγετική του θέση σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkosns.
Υποδεχόμενος τα «Ποσειδώνια» ο Stephen Gordon, Διευθύνων Σύμβουλος της Clarksons Research επισημαίνει σε μία ανάλυση του για την ελληνική ναυτιλία, ότι συνεχίζει να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς ελέγχει το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας μετρούμενης σε dwt.
Ήρθε το niologio.gov.gr, για την εγγραφή πλοίων στην ελληνική σημαία
Το μυστικά της επιτυχίας των ελλήνων πλοιοκτητών είναι σύμφωνα με τον επικεφαλής της Clarkosns Research η ισχυρή ρευστότητα και η χαμηλή μόχλευση, το ένστικτο συγχρονισμού με όλους τους κύκλους της αγοράς, η γρήγορη λήψη αποφάσεων, η ιστορική κληρονομιά, η συνεχής βελτίωση της διαχείρισης από γενεά σε γενεά της ενίοτε δύσκολης αλλαγής γενεών, η τεχνογνωσία, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα.
Η ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλίας, είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτη, τονίζει ο κ. Gordon αν αναλογιστεί κανείς ότι ο ελληνόκτητος στόλος εξυπηρετεί πρωτίστως το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο καθώς το ελληνικό (εισαγωγές-εξαγωγές) είναι μικρότερο του 1% του διεθνούς, όταν για παράδειγμα το κινεζικό θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί το 25% του παγκοσμίου.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας, 427 εκατ. dwt, εξακολουθούν να κατατάσσονται στην πρώτη θέση. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι αξίας 183 δισ. δολ. ενώ η χώρα μας ελέγχει το 22% του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και βρίσκεται τη δεύτερη θέση πίσω από την Κίνα και το 23% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων κρατώντας την πρώτη θέσης το κλάδο. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση των ελλήνων εφοπλιστών στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου όπου αύξησαν το μερίδιο τους στο παγκόσμιο στόλο στο 21% όταν το 2013 κατείχαν μόλις το 3%.
Η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί οριακά στο 7%, εν μέρει λόγω της αύξησης του στόλου των πλοίων που ανήκουν στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Έχοντας κάνει «κράτει» δυο χρόνια στις νέες παραγγελίες πλοίων στη συνέχεια οι έλληνες εφοπλιστές ξεκίνησαν νέες επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία, με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να φθάσει σε αξία τα 40 δισ. δολάρια και σε μεταφορική ικανότητα τα 49 εκατ. dwt,,και να αποτελεί τώρα το 12% του υφιστάμενου στόλου από 7% το 2012.
Παράλληλα οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν σημαντικό ρόλο στις αγοραπωλησίες πλοίων από δεύτερο χέρι καθώς συμμετέχουν στο ένα τρίτο αυτών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο ελληνόκτητος στόλος ανήκει σε περίπου 700 ναυτιλιακές εταιρείες με ένα μέσο στόλο επτά πλοίων. Το 80% της χωρητικότητας είναι ιδιόκτητο, με το υπόλοιπο να ανήκει σε εταιρείες που είναι εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο.
Η δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας, θα αναδειχθεί και στα φετινά Ποσειδώνια. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν σήμερα το απόγευμα. Στην τελετή θα χαιρετήσουν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κα. Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η φετινή έκθεση είναι η μεγαλύτερη σε έκταση στην 60χρονη ιστορία του θεσμού, καθώς οι ανάγκες των διοργανωτών έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τον διαθέσιμο εκθεσιακό χώρο.
Τα Ποσειδώνια 2024 φιλοξενούν 2.030 εταιρείες από 82 χώρες από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, ενώ αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 40.000 επαγγελματίες της ναυτιλίας.
Τα φετινά Ποσειδώνια φιλοξενούν 23 Εθνικά Περίπτερα. Σημαντικότερη αύξηση κατέγραψε η Κίνα, η οποία μετά την πανδημία επανήλθε ισχυρότερη, με 180 εταιρείες, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 50% στις συμμετοχές. Ακολουθεί η Τουρκία με άνοδο 10%. Τα φετινά Ποσειδώνια είναι και τα μεγαλύτερα σε διάρκεια, καθώς πλέον είναι ένα γεγονός δύο εβδομάδων, με ένα Πρόγραμμα 68 Συνεδρίων και Σεμιναρίων, τόσο εντός όσο και εκτός του εκθεσιακού κέντρου. Η Έκθεση εκτιμάται ότι συνεισφέρει πάνω από 80 εκατ. ευρώ στην τοπική και εθνική οικονομία. Τα έσοδα αυτά προέρχονται από τη φιλοξενία χιλιάδων ανθρώπων, κατασκευές περιπτέρων, μεταφορές και εκτελωνισμούς, εταιρικές εκδηλώσεις κ.ά.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς