«Ανοίγουμε ένα μέτωπο με τις πολυεθνικές εταιρείες, αλλά είμαι αναγκασμένος να το κάνω γιατί δεν μπορώ να ανεχθώ ότι σε μία ενιαία αγορά, πατώντας πάνω σε διάφορα τερτίπια και λογιστικά παιχνίδια, τελικά καταλήγουν να χρεώνουν το ίδιο προϊόν πιο ακριβά σε αγορές όπως είναι η Ελλάδα που είναι πιο μικρές σε σχέση με μεγαλύτερες αγορές, όπως μπορεί να είναι η Γαλλία, η Γερμανία». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στην ακρίβεια, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.

Μητσοτάκης: Πάνω από τα 3,5 δισ. ευρώ το κόστος ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τις «σημαντικές παρεμβάσεις που έχουμε κάνει στην ίδια τη λειτουργία της αγοράς, με πολλά πρόστιμα, με πολλούς ελέγχους και με την ανάδειξη της ευρωπαϊκής διάστασης του προβλήματος όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι πολυεθνικές εταιρείες τιμολογούν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά», επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα ζήτημα στο οποίο προσωπικά θέλει να δώσει πάρα πολύ μεγάλη έμφαση.

Γι’ αυτό και το έθεσε από τώρα υπόψη της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, «ώστε να γνωρίζει και η ίδια ποια είναι τα θέματα τα οποία είναι σημαντικά για την πατρίδα μας», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Μεγαλύτερη διαφάνεια στις διακυμάνσεις των τιμών των καυσίμων

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην ακρίβεια και τους φόρους στα καύσιμα, παρά τη μείωση της τιμής του πετρελαίου τον τελευταίο μήνα, κυρίως στη διεθνή αγορά.

«Είναι δύο διαφορετικά ζητήματα. Να τα εξηγήσω με απλά λόγια. Ναι, η Ελλάδα έχει σχετικά υψηλούς φόρους στα καύσιμα και ως προς τον ΦΠΑ και ως προς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης γιατί ακριβώς είναι σημαντικά έσοδα για τον προϋπολογισμό, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να απωλέσουμε», είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας τον τόνο ότι δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια κυβερνητική παρέμβαση μείωσης των φόρων στον τομέα των καυσίμων.

Πρόσθεσε δε τα ακόλουθα:

«Υπάρχει όμως και ένα άλλο ζήτημα ότι πρέπει και η όλη αλυσίδα των πετρελαιοειδών να εξηγεί με μεγαλύτερη διαφάνεια, θα έλεγα, πώς οι διακυμάνσεις στις διεθνείς τιμές επηρεάζουν τελικά την τιμή στη βενζίνη και στο ντίζελ την οποία βλέπει ο πολίτης στο βενζινάδικο. Και εμείς μερικές φορές παρατηρούμε ότι όταν πέφτουν οι διεθνείς τιμές, λίγο αργεί να προσαρμοστεί η αγορά. Ας το έχουν υπόψη όλοι ότι αυτό είναι κάτι που μας απασχολεί και θα εξαντλήσουμε τις δυνατότητες μας ώστε να εξασφαλίσουμε ότι στην αλυσίδα διύλισης και διακίνησης καυσίμων δεν υπάρχουν πρακτικές οι οποίες τελικά είναι εις βάρος του καταναλωτή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Πολιτική